Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp en 13 årig som vil tjene!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT er ikke nogle man kan forhandle med :)

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Virkelig irriterende...
Men jeg har set mange på min alder, som har fået succes og sælger på nettet såsom logoer, hjemmesider osv. men alligevel ikke betaler skat, er det "sort arbejde" eller?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc Jensenn:

Virkelig irriterende...
Men jeg har set mange på min alder, som har fået succes og sælger på nettet såsom logoer, hjemmesider osv. men alligevel ikke betaler skat, er det "sort arbejde" eller?

Læs nu John Hannovers svar til dig igen. Han forklarer jo netop hvor meget man må tjene uden at skulle betale skat.

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så er der jo noget der hedder Arbejdsmarkedsbidrag, hvad med det?? Det skal også betales--

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et spørgsmål til, som jeg går meget op i og anser som vigtigt.

Jeg har min egen bankkonto som er under min fars konto self. Det er en ungdomskonto.
Kortet er Visa Electron.
Jeg kan sagtens modtage betalinger på det kort, men kan jeg også betale skat fra den konto? Uden at alt skat betalinger skal registreret på min mor eller far?

Jeg synes det hele er nemmere, hvis jeg f.eks modtager "løn" eller hvordan det fungere, også hæver skat det selv fra min egen konto, er det muligt? Det håber jeg >< 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 123
Fra  DevsSolution - Hjemmeside-designer Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marc

Der skal som hovedregel altid betales Skat af udført arbejde. Der er ikke noget beløb man godt må tjene før man skal betale skat...

Du behøver dog ikke et CVR nummer før du tjener xxxx kroner..

Og ja hvis du arbejder uden at betale skat = tjener penge uden at benytte dit frikort / skattekort så er det i den grad sort :).

Man bør altid sætte sig ind i sådanne inden man starter med at indtjene penge, blot så man ikke kommer galt afsted da dette kan hænge dig langt ud i din fremtid.

Men lyder ellers spændene med endnu en designer..

Skriv hvis du ønsker hjælp til noget med Ny hjemmeside design Så kan vi altid være dig behjælpelig.

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Devssolution

DevsSolution:

Hej Marc

Der skal som hovedregel altid betales Skat af udført arbejde. Der er ikke noget beløb man godt må tjene før man skal betale skat...

Du behøver dog ikke et CVR nummer før du tjener xxxx kroner..

Og ja hvis du arbejder uden at betale skat = tjener penge uden at benytte dit frikort / skattekort så er det i den grad sort :).

Man bør altid sætte sig ind i sådanne inden man starter med at indtjene penge, blot så man ikke kommer galt afsted da dette kan hænge dig langt ud i din fremtid.

Men lyder ellers spændene med endnu en designer..

Skriv hvis du ønsker hjælp til noget med Ny hjemmeside design Så kan vi altid være dig behjælpelig.



Kan du svare mig på min tidligere indlæg? Det med skat på egen ungdoms-bankkonto?
Ville sætte pris på , hvis du kunne svare på det. Og dobbelt tommel op, hvis det er muligt!

Tak for tilbud om hjemmeside og for svar!
 

Fra Randers SØ
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kære Marc. Du er ekstremt fokuseret på indtjening. Find ud af hvad du brænder for. Og bliv go' til det! Det med SKAT tror jeg du skal overlade til dine forældre. Du skriver at det ikke skal være en hovedpine, så du kan passe skole og venner. Måske skulle du bare lige starte med at fokusere på skole og venner. Folk der får succes med en forretning er hårdtarbejdende mennesker, og de ser det ikke som en hovedpine :-)  

Sorte strømper og boxershorts - 5parsorte.dk

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc Jensenn:

Lige et spørgsmål til, som jeg går meget op i og anser som vigtigt.

Jeg har min egen bankkonto som er under min fars konto self. Det er en ungdomskonto.
Kortet er Visa Electron.
Jeg kan sagtens modtage betalinger på det kort, men kan jeg også betale skat fra den konto? Uden at alt skat betalinger skal registreret på min mor eller far?

Jeg synes det hele er nemmere, hvis jeg f.eks modtager "løn" eller hvordan det fungere, også hæver skat det selv fra min egen konto, er det muligt? Det håber jeg >< 



Er her ingen som kan svare på dette?? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

jo men du plejer jo at svare tilbage, at det kan da íkke være rigtigt at børn skal betale skat og du kender mange der og bla bla - selv om du har fået ret så klare svar. Det tager jo lidt lysten fra at svare dig, men - din alder skal redde dig Big Smile

Ja du kan bruge en hvilken som helst konto. Så længde du fører dit regnskab, indtægter minus udgifter = overskud-  og opgiver det forventede tal i forskudsskema til skat og ved årsafslutning det præcise tal i udvidet selvangivelse som du beder skat om (skriv eller ring eller brug log in og kommunikation me dem).

Hvor pengene går ind har ikke betydning for skat af overskud. Kan dine kunder bruge den konto, så er den fin nok for dig og du kan sagtens betale din skat fra den 

Når du bare selvangiver overskuddet så kommer din mor og far slet ikke at blive påvirket skattemæssigt  af din ungdomskonto

Der er ikke noget der hedder løn i personlig virksomhed så det ville du aldrig kunne bruge. Det ville kræve en lang forklaring, men du er 13 og har ikke mulighed for at få virksomhed. Så længde du ved du ikke omsætter for over 50.000 kr om året - så skal du bare føre regnskab og opgive overskud til skat. fører du regnskab ved du hele tiden hvad du evt skal af med i skat

Du skal betale AM bidrag med 8% af AL indkomst lige fra krone 0 - deraf også navnet bruttoskat

Du har givetvist et almindeligt personfradrag for unge under 18 og det er 32.100 kr. Det betyder, at - hvis du ikke har anden indtægt, så skal du af de første 32.100 betale 8% AM bidrag som det eneste skat på det du tjener op til 32.100 og af alt over 32.100 skal du af med IALT ca 44% inklusiv am bidrag helt samlet

Læs det et par gange så tror jeg du er med, og så held og lykke med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)