Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp en 13 årig som vil tjene!

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.dk!
Jeg hedder Marc Jensen og går i 7. klasse som 13 årig.
Min lærer elsker mig. (Altså af min indsats og ikke på ... den måde ;) )
Jeg vil gerne starte med at "tjene penge".


Jeg vil starte med at tjene penge, på den måde at det fungere over internettet og ikke fysisk.
F.eks hvor jeg laver grafik til folk, programmer, hjemmesider, affiliate eller lign.

Lidt om hvad jeg er god til:
Jeg er ikke den langsomme snegl på PC'en - men aner alt omkring det displays-mæssigt!
Jeg er hurtig på tasterne, ved hvordan jeg skal håndtere virus filer uden hjælp og kan næsten det hele. Det fortæller om, hvordan jeg kommer til at "arbejde" indenfor, det jeg vil tjene penge med på nettet.
Men lad os nu gå til sagen.

Jeg har lavet logoer og bannere før til folk.

Jeg har lavet programmer før med Visual Basic såsom SpamBot's, et program som scanner efter virus filer og mere. (Det er mindst et halvt år siden jeg arbejdede med programmer, så det ved jeg ikke, om jeg stadig kan finde ud af, så godt som før.)

Jeg kan lave hjemmesider og det har jeg sidst arbejdet med indenfor denne måned og har en ok god forståelse indenfor det. (HTML og CSS)
Jeg kan godt finde ud af at lave hjemmesider, fra start til stop!
Jeg har en hjemmeside som jeg selv har lavet, som er gemt i mine filer.
Jeg har også prøvet at stå for hjemmesider med Wordpress og er god til håndtering af det også.

Jeg får også selv af vide af min lærer, at jeg er klog og bruger min hjerne fornuftigt. Min drøm er at enten starte en "IT-Virksomhed" op, men det kan jo altid ændre sig - hehe håber i forstår mig ;)


Okay, nu så til det sidste og det vigtige som jeg vil have jer til at hjælpe mig med!

1. Hvad kunne i anbefale mig at starte med, til at tjene penge af ovennævnte? Helst det mindst mulige hovedpine, da jeg har skole ved siden af og fritid med venner også.

2. Skal jeg være opmærksomhed på noget som indtjening som 13 årig? Er der nogle regler for indtjening som 13 og over til 17?

3. Kom gerne med ting som kan hjælpe mig, men som ikke har noget med dette at gøre, såsom anbefalinger til noget andet som kunne føre til indtjening eller lign.

4. Hav en rigtig god dag :) 

Fra Slagelse
Tilmeldt 22. Feb 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Hexio IVS Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marc.

Jeg fik næsten samme idé for ca. 2 måneder siden. 
Jeg kiggede en del rundt på nettet og fandt en, på det tidspunkt underlig ting kaldet affliate.
Det medførte at jeg læste en hel masse omkring det og SEO, og dagen efter startede jeg min
egen blog, www.teknologiensverden.dk.  hvorpå jeg fortæller omkring smartphones.
Til at startede med, der fokuserede jeg vildt meget på besøgstal og indtjening, det gør jeg ikke mere
nu er det bare sjovt at kigge på en gang i mellem.

Du fortæller at du kan finde ud af wordpress, så brug det, det er dejlig nemt.
Jeg har, hvad jeg selv vil kalde det, haft rimelig succes med mit projekt, og jeg har aftaler med de
store mobilproducenter, såsom Sony og LG, omkring udlån af deres topmodeller!

Jeg kan kun foreslå at du skal lave en blog, også ansøge omkring Adsense, til at starte med. Det er
helt klart det nemmeste at komme i gang med, det tager dog et par dage. Det kan også anbefales at
du bruger Google Analytics, til at holde øje med besøgstal.

Du kan altid gøre ligesom mig, og lave en "Hvad tilbyder jeg" tab, eller lignende hvor du fortæller om alle
dine færdigheder.

Håber du har god tid, for det kommer det til at kræve!

Morten

Stifter af www.teknologiensverden.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

uden at vide kanon meget om programmering, jeg er helt sikker på du skal øve dig mere end en måned på det, alternativt kan du jo din egen hjemmeside hvorfra du sælger dine ydelser. helt alternativt hvis du ikke gider "hovedpine" så gå med aviser og øv dig, øv dig og øv dig noget mere så er du en super programmør når du bliver 18 og kan starte dit firma op.

vh Jacob Dalgaard

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc Jensenn:
Skal jeg være opmærksomhed på noget som indtjening som 13 årig? Er der nogle regler for indtjening som 13 og over til 17?
at du ikke må kunne forvente at omsætte mere end 50.000 kr på 12 mdr i træk, men det er vel ikke den store risiko - ellers har du PLIGT TIL MOMSREGISTRERING og det kan du ikke få som 13 årig - ellers nej - du skal uanset alder føre regnskab og dit overskud skal du forskudsregistrere og angive i selvangivelse ved årsafslutning - og dermed betale skat af dit overskud - det gør man uanset alder, men du har jo et personfradrag, så tjener du ikke andet, så vil det ikke udløse problemer formentlig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tusind tak for du ville komme ud med hvad du synes jeg skulle lave og evt. give idéer! :)
Sætter jeg virkelig pris på :)

Jeg vil kigge nærmere på det og se om det er noget for mig :) 

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nemlig rigtigt og det kunne også være en mulighed :)

Tak! :) 

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Så jeg skal også allerede betale skat, hvis jeg får indtjening? :o

F.eks hvis jeg sælger en hjemmeside for 200 siger vi, hvor meget går så til "skat"?
Evt. jeg er færdig med denne måned og har tjent 1.500 og de ryger ind på min private bankkonto(kort), hvordan får de så pengene? Jeg aner ikke noget om betaling til skat...:/

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror at du skal sætte dig ned med dine forældre og få dem til at forklare dig hvordan SKAT fungere. Derefter kan du jo evt. læse om det på nettet - Der er tusindvis af information om netop dette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc Jensenn:
Evt. jeg er færdig med denne måned og har tjent 1.500 og de ryger ind på min private bankkonto(kort), hvordan får de så pengene? Jeg aner ikke noget om betaling til skat...:/
du fører regnskab - indgtægter minus udgifter .- gemmer alle bilag i 5 år og fra regnskabet ser du dit overskud, her 1500 kr formentig da du måske ikke har udgifter - og så kan vi jo sige 18.000 kr per år

Så logger du på skat (eller dine forældre gør) og forskudsregistrerer 18.000 kr som indtægt af virksomhed (du beder skat om udvidet selvangivelse) og der skriver du det i rubrik 111 -. og for at skatten betales løbende kan du også skrive det i forskud rubrik 211 - Har du så 18.000 i personfradrag, og det husker jeg ikke hvad er for unge under 18 men jeg vil tro det er mindst 18.000 kr, ja så beregnes skatten som 18.000 minus personfradraget og bliver det 0 ja så får du ikke nogen opkrævning

Hvis du tjener mere end dit personfradrag, så opkræver skat ca 44% af det du tjente over i skat. Det gælder lige fra man er 0 år og op til man dør

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Marc Jensenn:
Evt. jeg er færdig med denne måned og har tjent 1.500 og de ryger ind på min private bankkonto(kort), hvordan får de så pengene? Jeg aner ikke noget om betaling til skat...:/
du fører regnskab - indgtægter minus udgifter .- gemmer alle bilag i 5 år og fra regnskabet ser du dit overskud, her 1500 kr formentig da du måske ikke har udgifter - og så kan vi jo sige 18.000 kr per år

Så logger du på skat (eller dine forældre gør) og forskudsregistrerer 18.000 kr som indtægt af virksomhed (du beder skat om udvidet selvangivelse) og der skriver du det i rubrik 111 -. og for at skatten betales løbende kan du også skrive det i forskud rubrik 211 - Har du så 18.000 i personfradrag, og det husker jeg ikke hvad er for unge under 18 men jeg vil tro det er mindst 18.000 kr, ja så beregnes skatten som 18.000 minus personfradraget og bliver det 0 ja så får du ikke nogen opkrævning

Hvis du tjener mere end dit personfradrag, så opkræver skat ca 44% af det du tjente over i skat. Det gælder lige fra man er 0 år og op til man dør

vh



Det lyder virkelig kompliceret......... Ved du om man kan indgå en aftale med dem? Såsom - ingen skat betalinger, hvis jeg tjener mindre end 5000 pr. måned eller lign. ? 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)