Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. skat på webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Skal jeg betale skat for min webshop?

Jeg kommer nok til at tjene mindre end 50.000 pr. år. eller måske de første, da jeg ikke sælger andet end små ting, til mindre end omkring 300-400
Så skal jeg betale skat for det? Jeg vil starte den UDEN en virksomhed.
 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hvis du omsætter for mere end 50.000 skal du momsregistreres - men uanset hvad du omsætter for så skal du betale skat af det du tjener.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.
Vi siger jeg har tjent 2.500 denne måned.
Hvordan skal jeg så betale skat af det? Skal jeg ringe til dem, hver gang man skal betale skat, og sige til dem jeg har tjent det her? Eller hvordan fungere det? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Og er det egentlig ikke som SÆLGER, man betaler Skat af MOMS kun? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Yakup Er:
Og er det egentlig ikke som SÆLGER, man betaler Skat af MOMS kun? 
det var helt sort snak. Sælger der er moms registreret skal lægge moms på sine priser, og ved momsangivelsen skal han indbetale moms som al hans salgmoms minus hans købsmoms

Skat: Du skal føre regnskab (helt løbende - gør det hver dag) og det er indtægter minus udgifter (uden moms) som giver dit resultat og det skal du betale skat af. Du skal forskudsregistrere det i forskudsskema og udfylde det i udvidet selvangivelse - men du skal tage hjælp som nævnt tidl (vist i anden tråd) prøv www.agera.dk og læs igen om hvordan man fører regnskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html og basalt om regnskab og MOMS for begyndere http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html - men først og fremmest - tag hjælp selv om det koster lidt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan virke som sort snak, og det er det måske også. Men jeg har jo ikke forstand på det hele endnu. :)

Så jeg SKAL betale skat, som webshop uden CVR eller virksomhedsregistreret?

Gælder de samme regler hvis man er under 18 og har webshop som slags hobby? Skal jeg også betale skat på det led? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må intet købe fra uden for EU uden at være 18 eller ha fået dispensation fra statsamtet (længere process) så intet uden CVR og importregistrering og JA, du skal betale skat af al fortjeneste uanset hobby eller virksomhed og du skal føre fuldt regnskab for at kunne vise fortjenesten, ellers kan skat bare selv fastslå den efter deres skøn og kræve skatten af dig. Det skal du med eller uden virksomhed og som 3 årige eller 99 årige Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Så SKAT kræver virkelig også penge fra folk under 18 år? Wow.........
Hvad med "Frikort" kender du noget om det? Og evt. kan forklare lidt om det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvad skulle grunden dog være til at 18 ikke betalte skat af indtægt men 78 årige gjorde. Velkommen til det som hedder samfundet :) ja du har frikort op til et vist beløb som er = personfradrag for folk under 18 - det kan du google. Du kan også ringe og tale med skat lige som du eller dine forældre kan logge på skat og gå ind og se dit frikort (jeg tror 32.100) og indtægt op til det betaler man ikke skat af men kun AM bidrag som er 8%. Over de 32.100 bliver det ialt 44%

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)