Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan viser jeg at vi er billigere end konkurrenten?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har en webshop som sælger smykker. Det vi gør, er at vi importere nogen af vores smykker direkte fra producenten (Altså uden om mellemmanden). Det betyder så også at vores smykker ikke får det Brand som mellem-manden står for. Et eksempel er at vi køber smykker som går under navnet Scrouples. 

MEN - Da vi køber smykkerne direkte fra producenten, har vi jo mulighed for at sælge smykkerne meget billigere end de mange smykke-forhandlere som køber fra mellem-manden (Eks. Scrouples). Hvordan kan jeg bedst og juridisk korrekt vise forbrugeren at jeg er billigere end mine konkurrenter som sælger Eks. Scrouples-produkter og at det er 100% de samme smykker?

Håber jeg har lidt hjælp at hente.

God dag alle!

Mvh. Casper

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Du må jo netop ikke nyde godt af mærkevarens navn og ry, da du jo lige præcis nyder godt af, at dine smykker ikke bærer navnet og derved opnår bedre priser.

Så du må jo gøre op med dig selv, om du vil sælge mærkevaren og have meget lidt margin eller om du vil sælge no name varen og så gøre det hårde arbejde selv med markedsføring af et ukendt produkt etc.

Du vil højst sandsynligt bryde flere klausuler i din aftale hvis du siger offentligt, at du forhandler mærkevaren, men uden navnet. Ellers vil dine konkurrenter (med rette) stævne dig med krav om, at du holder op med at markedsføre et plagiat som værende den ægte vare (uanset at det er den ægte vare bare uden navnet).

Det som jeg ikke fatter er - hvorfor har du så meget fokus på pris alene? Der er de første 50 parametre, som man kan konkurrere på og pris er nærmest det dårligste af dem.

Prøv at værdilade dine tjenesteydelser og services, så dine kunder føler at de får vildt meget mere ud af at handle hos dig. Tilbyd at pakke varen ind eller skrive et håndskrevet kort til modtageren eller forlænget returret eller hurtigere levering eller meget andet.

Jeg synes du skal skabe noget unikt fremfor at primært have pris for øje - for så bliver du alligevel hurtigt udkonkurreret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lyder som en perfekt opskrift for at producenten af mærkevaren mister hele sigt salg som mærkevare til mellemmanden - han må da har tabt hovedet i det koncept og værst hvis du må fortælle at det skam er samme vare fra samme mand -  synes jeg??

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Du misforstår mit dilemma - Jeg er klar over at jeg ikke må nyde godt af mærkevarens navn osv. og det har jeg ingen hensigt om at gøre.

Mit Dilemma er at jeg gerne vil vise den enkelte forbruger at jeg sælger de samme produkter, som du køber 20-25% dyrere hos den lokale guldsmed blot for at det hedder Scrouples eller andet mærkevarer. 

Du fortæller mig stortset kun ting som jeg er klar over og som også står underforstået i mit dilemma, at jeg gerne vil vise det juridisk korrekt - Det jeg godt kunne tænke mig er idéer/muligheder for hvordan jeg kan fortælle forbrugeren det på en alternativ måde.

Men takker for svaret, og har hidtil tænkt mig at fokusere på prisen, da det ligesom var konceptet ved at importere smykker fra producenten :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Smykke-Branchen er meget langt bagefter John - Du kan se hvordan Chanti udnyttede det i sin tid, hvor han gik ud i den bedste sendetid på DR rabatten og fortalte at han solgte de samme smykker som lagde hos den lokale guldsmed, blot billigere og uden et brand. 

Men hvis man nu ikke sætter skepsis, og istedet tænker hvordan jeg kan udnytte det? - Har ingen bindende aftaler med producenten. 

Men tak for svaret :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper Edens:

Mit Dilemma er at jeg gerne vil vise den enkelte forbruger at jeg sælger de samme produkter, som du køber 20-25% dyrere hos den lokale guldsmed blot for at det hedder Scrouples eller andet mærkevarer. 

Men du sælger ik det samme produkt, som guldsmeden sælger f.eks mærket Scrouples. Du sælger et noname mærke, og det har ingen brand værdi, ej heller selvom prisen er lavere...

Vil jeg købe et par sko, vælger jeg typisk Nike eller Adidas. De lave gode sko. Men kom du med en identisk sko, som kostede 50% af Nike eller Adidas, ville jeg altså ik købe din sko, heller ik fordi den er lavet på samme fabrik eller lignende. Hvorfor? Fordi min hjerne er blevet branded, og jeg ved, at sko fra Nike eller Adidas, de er gode at gå i, og det er god kvalitet. Derfor køber jeg dem, kombineret med at jeg er blevet manipuleret via meget af deres markedsføring. Sådan er det...

Det er samme dilemma, som du står i, og hvis du tror, at du kan overtale de kunder, som køber Scrouples normalt til, at de skal handle hos dig, så er der gået noget helt galt i din segmentering af en målgruppe... For du jagter kunder, som slet ik potentielt umildbart bliver kunder i din forretning, besparelse eller ej...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sjovt du kan analysere at min segmentering er gået galt fordi du har en mening omkring branding af Sko :-)

https://www.youtube.com/watch?v=iiS0cQI0ewE

Tak for svaret :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

3 mand svarer dig korrekt alle 3 og du bliver lidt fornærmet hver gang - selv tak siger jeg bare - hvorfor spørge når du ved alt bedre?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper Edens:

Sjovt du kan analysere at min segmentering er gået galt fordi du har en mening omkring branding af Sko :-)

Nu var sko et eksempel, jeg kunne have valgt en milliard andre varer. Ketchup, bananer, biler, tøj, stole, køkkenredskaber, sodavand, chips, ure, shampoo, balsam og sådan kunne jeg blive ved...

Men hvis du ik forstår pointen, så er det lidt svært... Men du skal måske læse op på segmentering af en målgruppe, og derefter udvælgelse af en målgruppe...

Jeg ved ik, hva du vil fortælle med det link til Youtube, men det har intet med målgruppe at gøre?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare sælge dem som billige smykker i kvalitet, istedet for at tænke på at folk skal forbinde dem med et brand du ikke forhandler ? ....

Altså for mig ville det bestemt ikke lokke mere at der står "Samme smykke som XXX brand", for det vil stadig i mine øjne være et no-name brand, uanset om fabrikken er den samme.

Ville nok bare fokusere på at det var kvalitets smykker til billige penge, og helt droppe sammenligningerne.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)