Hej Amino'er. Jeg har en webshop som sælger smykker. Det vi gør, er at vi importere nogen af vores smykker direkte fra producenten (Altså uden om mellemmanden). Det betyder så også at vores smykker ikke får det Brand som mellem-manden står for. Et eksempel er at vi køber smykker som går under navnet Scrouples. MEN - Da vi køber smykkerne direkte fra producenten, har vi jo mulighed for at sælge smykkerne meget billigere end de mange smykke-forhandlere som køber fra mellem-manden (Eks. Scrouples). Hvordan kan jeg bedst og juridisk korrekt vise forbrugeren at jeg er billigere end mine konkurrenter som sælger Eks. Scrouples-produkter og at det er 100% de samme smykker? Håber jeg har lidt hjælp at hente. God dag alle! Mvh. Casper |
Hej,
Du må jo netop ikke nyde godt af mærkevarens navn og ry, da du jo lige præcis nyder godt af, at dine smykker ikke bærer navnet og derved opnår bedre priser.
Så du må jo gøre op med dig selv, om du vil sælge mærkevaren og have meget lidt margin eller om du vil sælge no name varen og så gøre det hårde arbejde selv med markedsføring af et ukendt produkt etc.
Du vil højst sandsynligt bryde flere klausuler i din aftale hvis du siger offentligt, at du forhandler mærkevaren, men uden navnet. Ellers vil dine konkurrenter (med rette) stævne dig med krav om, at du holder op med at markedsføre et plagiat som værende den ægte vare (uanset at det er den ægte vare bare uden navnet).
Det som jeg ikke fatter er - hvorfor har du så meget fokus på pris alene? Der er de første 50 parametre, som man kan konkurrere på og pris er nærmest det dårligste af dem.
Prøv at værdilade dine tjenesteydelser og services, så dine kunder føler at de får vildt meget mere ud af at handle hos dig. Tilbyd at pakke varen ind eller skrive et håndskrevet kort til modtageren eller forlænget returret eller hurtigere levering eller meget andet.
Jeg synes du skal skabe noget unikt fremfor at primært have pris for øje - for så bliver du alligevel hurtigt udkonkurreret.