Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra østen - DEN ULTIMATIVE GUIDE! - hvor er den?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Fyn
Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil som så mange andre gerne importere varer hjem fra Kina. MEN jeg kan simpelthen ikke finde frem til den nødvendige information, hvis man ikke vil betale konsulenter eller på et kursus.

Er der virkelig ikke skrevet en opdateret bog om emmenet? Et whitepaper? Lavet et webinar? En video?

De guides jeg kan finde er slet ikke fyldestgørende nok og meget uoverskuelige. Jeg og sikkert mange andre, der søger hjælp til import fra østen, har brug for en slavisk gennemgang - fra første blanket man skal have udfyldt til de absolut sidste formaliteter inden man har varen i hånden hjemme på sin firma adresse.

Jeg aner som sagt ikke hvilke spørgsmål der er vigtige at stille og få svar på, da jeg kun kender minimum til import - men et kursus som dette ser ved første øjekast ud til at dække en del af emnet http://www.importguiden.dk/Kursus.asp ? - Findes der virkelig ikke en god solid information, som er nedskrevet eller filmet? Kender du en god bog om emnet?

Ellers er der hermed serveret en god idé til jer iværksættere der kender til import fra østen, for her er et stort behov der ikke bliver dækket pt.  

Fra Fyn
Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig prøve at gribe det lidt anderledes an:

Det her har jeg sjusset mig frem til. Hvad mener du ellers er vigtigt at tage højde for?

1)Bliv importregistreret.

2)*Hvordan er det helt præcis med bogføring af moms ved import fra østen med vidersalg for øje?

3)Bed leverandør om: 1.Volume 2.Weight 3.Custum

4)Med denne info kan man beregne og finde den rette til at fragte - Hvordan gør du?


Fra København
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 88
Fra  Transporteca Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Daneng:
da jeg kun kender minimum til import - men et kursus som dette ser ved første øjekast ud til at dække en del af emnet http://www.importguiden.dk/Kursus.asp ? - Findes der virkelig ikke en god solid information, som er nedskrevet eller filmet? Kender du en god bog om emnet?

Hvorfor starter du så ikke med at tage det kursus? 

Fra Fyn
Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for henvisningerne Morten, dine blog indlæg ser velskrevne ud. Vil du mene at man er godt rustet til at bestille vare hjem fra Kina efter at have læst dem?

Fra Fyn
Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Daneng:
da jeg kun kender minimum til import - men et kursus som dette ser ved første øjekast ud til at dække en del af emnet http://www.importguiden.dk/Kursus.asp ? - Findes der virkelig ikke en god solid information, som er nedskrevet eller filmet? Kender du en god bog om emnet?

Hvorfor starter du så ikke med at tage det kursus? 

Jeg ville helst gerne have lært reglerne igår. Lige nu har jeg masser af tid og vil gerne hurtigst muligt i gang. Ville gerne have mine første vare i hus inden 20.juni hvor næste kursus afholdes. Kurset ser ellers fint ud.

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 88
Fra  Transporteca Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror man er godt rustet for hvad angår de praktiske elementer. Det værende sagt er der områder indenfor jura (f.eks import registrering og kopivarer) og udvælgelse af leverandør (f.eks. kvalitet og betalingsbetingelser) hvor du skal søge informationer andre steder. Amino har meget godt om disse emner, og skulle ruste dig til at prøve din første import fra Østen.

Mvh, Morten

Fra Taastrup
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 117
Fra  FCIC Consulting Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daneng

Jeg kan rådgive dig vedr. handel med Kina, udover at have mange faste samarbejdspartnere som jeg har dag til dag samarbejde med - så har jeg igennem de sidste 6 år oparbejdet et stort netværk i Kina.

Du er velkommen til at kontakte mig på 81759400 eller mail her@fcic.dk - vil du vide mere om mulighederne for rådgivning se vores hjemmeside www.fcic.dk

Vi har i øvrigt tilbud med halv pris på rådgivning hele April

Hilsen

Henrik - FCIC Consulting

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)