Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAL have registreret sin virksomhed inden man tager Vareprøver hjem

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 31. Mar 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står og skal til at bestille vareprøver hjem på noget tøj.

ville høre om man SKAL have registreret sin virksomhed, inden man køber prøver hjem?.

er der nogle fordele ved at have registreret sin virksomhed, inden man køber prøver hjem?.

beløbet ekskl. moms og told er ca. 1210 kr.

tak på forhånd

Frederik

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det behøver du ikke, men så er det et privat køb og du kommer til at betale moms og håndterings gebyr (160 kr hvis det kommer med post dk) og muligvis også told, kan ikke huske hvor bagatel grænsen går for told, men den er meget tæt på de 1200 +-

du kan finde mere info på www.toldpriser.dk

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 31. Mar 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:
Det behøver du ikke, men så er det et privat køb og du kommer til at betale moms
tja - altså hvis det er vareprøver - og dermed til forberedelse af videresalg så SKAL man være registreret og importregistreret hvis det er fra uden for EU., Eller kan og bør told returnere dem

Er det enkelt ting, så går de nok igennem, men det ændrer ikke ved, at alt der er med videresalg nu eller senere for øje, lovmæssiigt kræver cvr og importregistrering

ER det regulære vareprøver, så kan de som sender dem, mærke dem som vareprøver og er de gjort salgs-uegnede (ex klip i skyggen af kasket, Stemplet SAMPLE op brystet at T-shirt, og man er registreret, så er der ikke told og moms på prøverne - ellers vil told optage dem til en værdi hvis de ikke er optaget til det i.h.t. pakken, og det kan blive besværligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jack:
Det behøver du ikke, men så er det et privat køb og du kommer til at betale moms
tja - altså hvis det er vareprøver - og dermed til forberedelse af videresalg så SKAL man være registreret og importregistreret hvis det er fra uden for EU., Eller kan og bør told returnere dem

Er det enkelt ting, så går de nok igennem, men det ændrer ikke ved, at alt der er med videresalg nu eller senere for øje, lovmæssiigt kræver cvr og importregistrering

Køber du privat kan det være ligegyldigt om det er vare prøver eller ting købt til privat brug, det er ikke forbudt at købe ting fra udlandet, posten tager sig jo godt betalt for at opkræve told og moms 

Cookie - John Hannover:

ER det regulære vareprøver, så kan de som sender dem, mærke dem som vareprøver og er de gjort salgs-uegnede (ex klip i skyggen af kasket, Stemplet SAMPLE op brystet at T-shirt, og man er registreret, så er der ikke told og moms på prøverne - ellers vil told optage dem til en værdi hvis de ikke er optaget til det i.h.t. pakken, og det kan blive besværligt

vh John H

Det har du så helt ret i :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:
Køber du privat kan det være ligegyldigt om det er vare prøver eller ting købt til privat brug, det er ikke forbudt at købe ting fra udlandet, posten tager sig jo godt betalt for at opkræve told og moms 
nej - vareprøver indikeret det er købt til videresalg. Reglen er stenklar, ting der købes for kommercielt brug kræver importregistrering. Som jeg skrev sker der ikke noget ved enkelt ting, for det kunne lige så ligne noget til en privat, men hvis man får 12 prøver så kan told lægge to og to sammen og det har intet at gøre med hvad post beregner. Told skal returnere ting der peger på kommercielt brug hvis det kommer til en ikke importregistreret - Loven var da meningsløs hvis man bare kunne vælge at importere som privat hvis det er til videresalg eller opstart af dette.

Det er forbudt at købe ting fra uden for EU hvis slutformålet er videresalg - så er den mulighed der - og told bedømmer de 12 caps tyder på handel så falder hammeren

en cvr registrering med kryds i import tager vel 10-12 minutter og koster intet og man kan droppe moms hvis man vil, så betaler man moms som ved privat, men er sikker på ikke at få bøvl

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jack:
Køber du privat kan det være ligegyldigt om det er vare prøver eller ting købt til privat brug, det er ikke forbudt at købe ting fra udlandet, posten tager sig jo godt betalt for at opkræve told og moms 
nej - vareprøver indikeret det er købt til videresalg. Reglen er stenklar, ting der købes for kommercielt brug kræver importregistrering. Som jeg skrev sker der ikke noget ved enkelt ting, for det kunne lige så ligne noget til en privat, men hvis man får 12 prøver så kan told lægge to og to sammen og det har intet at gøre med hvad post beregner. Told skal returnere ting der peger på kommercielt brug hvis det kommer til en ikke importregistreret - Loven var da meningsløs hvis man bare kunne vælge at importere som privat hvis det er til videresalg eller opstart af dette.

Det er forbudt at købe ting fra uden for EU hvis slutformålet er videresalg - så er den mulighed der - og told bedømmer de 12 caps tyder på handel så falder hammeren

en cvr registrering med kryds i import tager vel 10-12 minutter og koster intet og man kan droppe moms hvis man vil, så betaler man moms som ved privat, men er sikker på ikke at få bøvl

vh John H

Sikkens skræmmekampagne, har du et link til din påstand, om man ikke må købe 12 kasketter som privat fra et ikke eu land?

Syntes det lyder underligt.. lidt som nord korea :-)

Men kort og godt, så vil jeg ikke mene vare prøver er til videre salg, men vare prøver som navnet antyder :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er let uforskammet at tale om skræmmekampagne og Nordkorea - for vi behøver jo ikke være enige -  men skidt

Som jeg har skrevet, er det ikke forbudt at købe 12 caps. Omvendt hvis du får 12 caps hjem, og de er ens eller meget andet, så er det forbudt hvis det er vareprøver som kan bruges til videresalg - loven er klar nok.

Jeg kan sige, at der er masser af tilfælde også herinde fra, hvor told har stoppet varer de bedømte som værende til videresalg i slutformål. Vareprøver er kommercielt i sin grundform. Hvorfor tage et problem hvis man ikke behøver

Som du kan læse fra told/skat, er vareprøver deffineret som varer der udelukkende er beregnet til kundesøgning.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?thisId=135786.205113

Er de gjort uegnede til videresalg, stemplet sample eller med klip i cap - så er der ikke problem for så kan de ikke videresælges

Er de ikke det og der er større mængder så kan de ryge retur. Det er fuldt muligt de kommer ind, afhænger af mængde og form, men da registrering er gratis og tager 10 min fatter jeg ikke problemet. Specielt fordi vor ven skriver han vil starte op, og registrering er helt gratis og enkelt

og det er ikke skræmme kampagne, jeg er da ligeglad om trådstarter for tingene hjem eller retur, og Nordkorea - himmel dog - har du det helt godt??Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og nu hvor trådstarter har fået sine svar og jo selv bare kan beslutte sig, helt galt  og nu hvor NordKorea skulle blandes ind, så skal I lige ha et billede fra seneste parade i landet. Det er ikke MEDALJE MANGEL de lider af  - snarere plads på uniformen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg synes det er let uforskammet at tale om skræmmekampagne og Nordkorea - for vi behøver jo ikke være enige -  men skidt

Jeg er da ked af hvis du tager det personligt, for det er bestemt ikke meningen, nu havde jeg lige skrevet et længere indlæg, men det forsvant (pokkers IE og Amino spiller bare ikke altid helt sammen) så jeg vil gøre det kort..

men når du skriver citat.: (tja - altså hvis det er vareprøver - og dermed til forberedelse af videresalg så SKAL man være registreret og importregistreret hvis det er fra uden for EU., Eller kan og bør told returnere dem)

herre gud, selvfølgelig skal skat da ikke retunerer trådstarters vare prøver, vi taler om vare prøver for små 1200 kr. lige omkring bagatelgrænsen for hvad skat gider at kræve told for.. nu skal vi heller ikke gøre det svære end det er :-)

Der kan være mange årsager til trådstater ikke bare går ned og bliver registreret, jeg forstår godt hvis trådstarter vil teste sin ide af før en evt registering, da det ikke altid er uden problemer og omkostninger afhængie af hvad man går laver i det daglige (kommer ikke os andre ved)

 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)