Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook. bliver truet med politi, hvis en brguer ikke selv må slette sine billeder i gruppe

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hai alle.. som overskriften siger... så har jeg en gruppe med hobby ting på nettet sammen med nogen andre..

Vi har lige smidt en bruger ud af gruppen.. og nu truer hun med politi hvis hun ikke selv må slette sine billeder hun har lagt op..

-kan det virkeligt være rigtigt at vi ikke selv må slette hendes billeder? uden det er ulovligt pga af copyright :S

Tilmeldt 9. Dec 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt der bliver lagt op på Facebook er på eget ansvar, så hun kan intet stille op. 

Om i vælger at lade billedet ligge eller fjerne det, er op til jer selv.
Husk at hun intet kan stille op, hverken politi eller rettens vej. 

Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fordi hun selv er fotograf og siger hun kender til alt med copyright osv.. og så siger hun det er ulovligt når det hende der har lagt det op og hende der har retten til sine billeder derfor skal hun ha lov til selv at slette dem.. (hvilket lyder åndssvagt) Hun siger hun har vundet sager om "foto ting" før... 

fx har hun skrevet..

-Forresten, blot til Info, må I ikke fratage mig muligheden for selv at slette de billeder som jeg har lagt ud i albummet. De billeder tilhører mig og jeg har ret til selv at fjerne dem da fratagelse af dette, juridisk kan sidestillende tyveri. Så fastholder i udelukkelsen, kræver jeg adgang for i det mindste at komme ind og se hvem der har bestilt hvad og at få mulighed for at gemme mine egne billeder fra mappen på min computer til brug andet steds.

-copyright'en er MIN og min alene da det er MIG der har taget billederne, så selvom det er et delt album, er copyrighten ikke delt. Det er meget simpelt. Copyrighten kan kun fraskrives af fotografen afbillederne og dette er ikke gjort, derfor er rettighederne til billederne mine - jeg skal have lov til at slette dem og gemme dem.

-Blot inden det sker, er det også ulovligt at lade andre slette MINE billeder.. Bare inden I selv kunne finde og at gøre det. jEG har lagt dem op og derfor er det mig der fjerner dem igen. Sålænge billederne ikke forbryder sig mod lovgivningen, er de ulovlige for jer at fjerne

-Så er jeg endelig på højkant idag og er klar til at komme ind og slette mine egne billeder så jeg har sikkerhed for hvem der kan se dem og hvad de bliver brugt til. Håber i har forstået hvad det hele handler om. Har ingen interesse i gruppen og forlader den selv så snart alle billeder er gemt og slettet

??? Har hun hold i noget af det hun siger?? :S

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor ligger problemet i at lade damen fjerne sit materiale, og så sige farvel og tobak?

Hvis begge parter er lige stædige, spilder I tiden og humøret. 

Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 96
Fra  Studiekorrektur.dk Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hun har copyright på sine egne billeder. Hun brugte denne copyright til at lægge billederne op i jeres gruppe. Men at hun skal kunne bestemme, hvem der kan se dem, kan hun da godt skyde en hvid pind efter. Ligeså om de skal fjernes igen. Hun har selv valgt at lægge dem op - men det giver hende ikke ret til at bestemme, om de skal fjernes igen.

Hun kan ikke kræve noget som helst. Politiet vil med garanti ikke gøre noget ved det.

Hendes bedste håb er at klage til Facebook i håb om, at de vil gøre noget.

Men i det du citerer hende for noget med, at hun vil se, hvem der har bestilt noget, så lyder det jo til, at det er noget med de billeder at gøre og noget som hun laver/tilbyder. Hvilken interesse har I så i at beholde dette i jeres gruppe, hvis hun alligevel ikke er der?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hun har copyright på sine billeder, lige indtil hun lagde den op i din gruppe. Lige nu må I sådan set tage billederne og bruge dem, hvis det er det I ønsker.

Hvis hun sagsøger dig, så vinder du ^^

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun har denne mappe med billeder sammen med 2-3 andre som kan imod de sidste ordre.. så derfor har vi sagt at de lige for noget tid til at skrive det sidste ned osv.. så det kun derfor billeder er der LIDT endnu.. det eneste hun tænker på at hun selv vil slette dem hvilket jeg ikke kan forstå hun vil gøre så meget ud af da det jo er for hendes kunder og de andre hun har mappen med for skyld at den er der lidt endnu...

vi har lige snakket med politiet og de siger også at de ikke tager sig af sådan nogen småting

Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay for nu skriver hun til os

-jeg er ked af at "i har følt jer truet" . Som jeg nævnt for jer flere gange, har jeg forsøgt at forklare jer hvordan billedtyveri foregår og det er jeg åbenbart ikke kommet igennem med, så advokaten skriver nu et brev til jer hver især og så må vi tage den derfra

-I har ikke lovhjemmel til at bestemme hvornår mine billeder skal slettes og af hvem , det er deri tyveriet ligger. For i har kylet mig ud og der,de "stjålet" min mulighed for at råde over egne billeder. Det kan ikke engang facebook slippe afsted med. Jeg ved ikke hvilken udlægning du har givet politiet, men som min advokat siger, I kan og må ikke fratage mig råderet over egne billeder og sådan er lovgivningen

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

SCJ:

Hun har denne mappe med billeder sammen med 2-3 andre som kan imod de sidste ordre.. så derfor har vi sagt at de lige for noget tid til at skrive det sidste ned osv.. så det kun derfor billeder er der LIDT endnu.. det eneste hun tænker på at hun selv vil slette dem hvilket jeg ikke kan forstå hun vil gøre så meget ud af da det jo er for hendes kunder og de andre hun har mappen med for skyld at den er der lidt endnu...

vi har lige snakket med politiet og de siger også at de ikke tager sig af sådan nogen småting

"Småting" det er intet ulovligt, men politiet laver aldrig noget alligevel.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)