Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om ting i min job kontrakt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg sidder og læser min job kontrakt, og falder over noget jeg ikke forstår.

Der står:

_________

Medarbejdereren har såvel under ansættelsen som efter sin fratrædelse ubetinget tavshedspligt med hensyn til alle forhold vedrøreende virksomhedens erhvervshemmeligheder, herunder men ikke begrænset til kunde-, produktions- og markedsføringsforhold mv., som medarbejderen gennem ansættelsen bliver bekendt med, og som i følge sagens natur ikke bør komme til andres kundskab.
Der henvises endvidere til markedsføringsloven Paragraf 19.
_________

Hvad betyder det? Hvad er det jeg ikke må, og hvad er det jeg godt må? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At du ikke må tale til nogen uden for ledelsen eller medarbejdere som selv kender til samme viden - om de forhold som er nævnt - Ikke afsløre virksomhedens forretnings hemmeligheder, priser, lønninger eller andet du måtte kende til, ikke kundelister osv. Alle ting som du via din ansættelse får viden om og som andre i samfundet ikke ved i princippet.

Du må gerne fortælle at I sælger xxxx ting, og at jeres direktør er hr xxxx, i møder fra 9 til 17 osv - Ting som alle kan undersøge, men ikke ting som ikke normalt kan vides uden at være viden fra en ansat.

Det vil kunne udstrækkes til at gælde også når du er sluttet, da du jo ellers kunne tage prislister og alt med over til en konkurrent. Det er temmeligt standard

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)