Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Forum [Hjælp]

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 37
Fra  Cataclysm-WoW.com Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens. Jeg vil spørge om hvad i synes om dette og spørge om nogle råd og hjælp i forhåbentligt kan give mig. 

Jeg har tænkt på at starte et dansk forum der vil køre på en dedicated server som jeg har adgang til og køre på et forum med vbulletin, som mange af jer, nok kender til. 

Jeg har kendskab til MySQL (Database - SQL), basics af netværkseo, generalt computer & network. 

Jeg har kørt en wow private server der var online i en måned & har derfor kendskab til basic c++ også. Har prøvet at køre et world of warcraft private server emulation forum, så kender godt til forum styringsystemet. 

Nu er jeg ret ung i alderen - lige blevet 16. 

Det jeg tænker på var at lave et forum med først og fremmes forskellige sections, men forumet skulle overordnet være på dansk - Det skulle handle om programmering, coding sprog (c++, php, html) etc. og derudover skulle der være en offtopic section samt, en gaming section med først og fremmes snak af spil men også snak af f.eks. opstart af en wow private server, css server, tips, og så videre.

Meget mere, som jeg kan fortælle, hvis i vil have mere information.

- Er det en god ide? Burde jeg gøre det? Hvordan starter jeg det op? Hvordan får det succes, får brugere, daily trafik, ja aktiv posting etc? 


Ved ærligt heller ikke om mit forum burde være på Dansk (Det kunne nok være det mest interessante da det ikke er helt så udbredt, men samtidig tænker jeg også om der er nok traffic i det, hvis det er dansk? 

Tak på forhånd! 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ex0:

Det jeg tænker på var at lave et forum med først og fremmes forskellige sections, men forumet skulle overordnet være på dansk - Det skulle handle om programmering, coding sprog (c++, php, html) etc. og derudover skulle der være en offtopic section samt, en gaming section med først og fremmes snak af spil men også snak af f.eks. opstart af en wow private server, css server, tips, og så videre.

Meget mere, som jeg kan fortælle, hvis i vil have mere information.

- Er det en god ide? Burde jeg gøre det? Hvordan starter jeg det op? Hvordan får det succes, får brugere, daily trafik, ja aktiv posting etc? 

Spring da ud i det. Hvis du har adgang og ikke skal til at poste penge i forum software, er det da bare fedt. Hvad angår aktivitet, besøgende osv, så vil starten blive svær. Sådan er det. Du kommer nok til at sidde enten alene eller sammen med en flok venner og oprette den ene falske bruger efter den anden, og så køre debatter med hinanden. Det viser noget aktivitet, og så er chancen for at forbipasserende opretter sig og deltager langt stører. Der er ingen udefrakommende som vil lave det første indlæg.

Hvis du prøver på Dansk, er der nok hård konkurrence til en relativ smal målgruppe, så puds dine Engelsk kundskaber af og kør det på Engelsk. Det vil heller ikke være særlig nemt, men der vil være langt flere som kan deltage.

Daglig aktivitet, nogen links fra diverse andre gamer forums, blogs etc og noget share på Facebook hist og her burde gerne bidrage til trafik, både organisk og referral (links fra sociale medier fx)

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 7. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Drop ideen. 

På engelsk er der rigeligt med fora og skal du lave et nyt med succes kræver det nok meget specifikt emne. Hvis du er super hardcore til et eller andet emne, så muligt, men hvis du er 16 som du siger har jeg mine tvivl. 

At lave programmerings fora på dansk er også en dødfødt ide. Der findes vist nogen allerede men gode programmører læser ikke dansk men engelsk. 

Hvis du interesserer dig for programmering så søg hellere et eller andet fritidsjob, der er sikkert nogen på amino der gerne hyrer en ung vordende programmør

Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 37
Fra  Cataclysm-WoW.com Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Spring da ud i det. Hvis du har adgang og ikke skal til at poste penge i forum software, er det da bare fedt. Hvad angår aktivitet, besøgende osv, så vil starten blive svær. Sådan er det. Du kommer nok til at sidde enten alene eller sammen med en flok venner og oprette den ene falske bruger efter den anden, og så køre debatter med hinanden. Det viser noget aktivitet, og så er chancen for at forbipasserende opretter sig og deltager langt stører. Der er ingen udefrakommende som vil lave det første indlæg.

Hvis du prøver på Dansk, er der nok hård konkurrence til en relativ smal målgruppe, så puds dine Engelsk kundskaber af og kør det på Engelsk. Det vil heller ikke være særlig nemt, men der vil være langt flere som kan deltage.

Daglig aktivitet, nogen links fra diverse andre gamer forums, blogs etc og noget share på Facebook hist og her burde gerne bidrage til trafik, både organisk og referral (links fra sociale medier fx)

Hej Jonas, tak for dit svar!

Meget brugbart, og du har nok ret omkring det med dansk eller engelsk forum, men dansk forum vil dog være sjovere at lave, kunne jeg forestille mig, men kan se pointen i at der ikke er så mange der deltager som på engelsk.

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Drop det, forums er ved at dø, alle er på Facebook eller finder på andre måder at skrive sammen, det er mega svært at starte forums op idag, jeg taler af erfaring.

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 37
Fra  Cataclysm-WoW.com Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

joew:

Drop ideen. 

På engelsk er der rigeligt med fora og skal du lave et nyt med succes kræver det nok meget specifikt emne. Hvis du er super hardcore til et eller andet emne, så muligt, men hvis du er 16 som du siger har jeg mine tvivl. 

At lave programmerings fora på dansk er også en dødfødt ide. Der findes vist nogen allerede men gode programmører læser ikke dansk men engelsk. 

Hvis du interesserer dig for programmering så søg hellere et eller andet fritidsjob, der er sikkert nogen på amino der gerne hyrer en ung vordende programmør. 

Tak for dit svar! Du har nok ret i at det ville blive et svært og hårdt projekt at faktisk få succes og nok opmærksomhed på med dette emne, jeg ved ikke om man kan kalde mig 'super hardcore' indenfor coding osv.

Kan også godt se, hvad du mener med alderen da den også helt klart har en rolle, min mening er mest at den har en stor rolle på det punkt at man måske ikke har så meget tålmodighed, og management som en der er ældre, men dette burde ikke stoppe mig i forskellige projekter, det er set før at en ung har fået succes og det er muligt.

Men har dog haft gang i forskellige projekter som f.eks. en world of wacraft server som alligevel blev rimelig populær og fik meget overskud, har derudover også arbejdet på servers for 'business folk' hvor jeg også har fået erfaring og viden fra, facebook sider med flere tusinde likes, har derudover også viden indenfor DDoS attacks som selvfølgelig er en god ting at have med i pakken.

Jeg synes ikke jeg er godt nok til at blive hyret som freelancer vedr. webprogramming eller c++, (da jeg ikke er så god) og synes derfor ikke jeg kan blive kaldt en freelancer og få penge for det eftersom jeg mangler at lære en del. 

Databases, MySQL har jeg meget erfaring med, men det er også helt meget nemmere og tager kortere tid og lære, så tvivler på at der er nogen der er interesseret.

Venter på nye svar, tak på forhånd! - Betyder meget!

Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 37
Fra  Cataclysm-WoW.com Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

e-bil.dk:

Drop det, forums er ved at dø, alle er på Facebook eller finder på andre måder at skrive sammen, det er mega svært at starte forums op idag, jeg taler af erfaring.

Du har sgu nok også ret! Har også set på forums at det går nedad og nye forums lukker altid ned pga. mangel på activity fx. og det kræver en hel del mere, men vil dog gerne have gang i nogle projekter (har allerede nogle vedr. programmering) men nu tænker jeg også mere på at have en hjemmeside - projekt med mit domain, men hvilket slags projekt vedr. hjemmeside jeg så kan få gang i, er jeg nu i tvivl om. 

Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er da massere af programøre på IRC og andre ældre technologier, og der er også flere aktive forumer og boards, indefor forskellige fag.

Dog er jeg enig i at det er svært at starte op, specielt når der er sider som Reddit.com, hvor alle kan lave en gruppe, og dele erfaring og hjælp.

Og tror det er meget få programøre der ikke læser/forstår engelsk, så tvivler på et dansk forum vil gavne nogen.

Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 37
Fra  Cataclysm-WoW.com Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan sagtens se din pointe, jeg ved ikke rigtigt lige, hvilket slags projekt jeg ellers skal komme i gang med - noget med website / forum at gøre. Kunne godt forestille mig at dette forum jeg ellers havde tænkt mig at lave ville blive lukket pga. mangel på activity så ved ikke lige. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ex0:
Men har dog haft gang i forskellige projekter som f.eks. en world of wacraft server som alligevel blev rimelig populær og fik meget overskud

Hvis det gav overskud, hvorfor kører det så stadig ikke? Lige nu kan jeg se der vil være voldsom konkurrence i det, men privat servers er noget jeg også selv har tænkt lidt på tidligere.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)