Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et spil til Smartphones

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Jeg går med en ide til et spil hovedsageligt til smartphone verdenen, den udvikler sig hele tiden i hovedet på mig. Jeg prøver at skrive den ned, håber det kommer når jeg en stille aften måske også for tiden til at gøre tanker til handling. (jeg arbejder som nattevagt) 

Men et andet spørgsmål som nager mig. Hvordan udvkler man software til Smartphones. har en "ikke programmør" nogen som helst chance for at lave et spil med stor komplexitet? (mmorpg, management, strategi) Da jeg regner med at svaret er et stort og rungende NEJ. vil jeg gerne stille spørgsmålet, hvad gør jeg så? hvis jeg får en hel historie og måske lidt grafisk ned på papir kan jeg så få nogen andre til at lave spillet for mig. 

Hilsen Frederik

Fra Hvide Sande
Tilmeldt 16. Nov 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Som du selv sagde, NEJ, du kan IKKE lave et kompleks spil uden nogen som helst programmerings-erfaring :) Der findes engines som der kan gøre arbejdet MEGET nemmere end at kode det far bunden af, men jeg er bange for at du ikke kan slippe for at skrive kode (medmindre det er et meget simpelt spil du udvikler, og det virker det ikke til at være) ;)

Men ja, hvis du får nedskrevet din idé, får tegnet nogen skitser osv, så kan du jo hyre freelancere til at gøre det for dig (herinde på amino for eksempel). Jeg vil dog lige give en heads-up på, at prisen på komplekse spil også kan være rigtig stor. Især hvis du både skal have grafikere, programmører osv. Men det koster ingenting at nedskrive alle de idéer man går med, og så prøve at få et cirka bud fra en freelancer om prisen på det.

Nu er MMORPG dog nogen rigtig, rigtig store spil (bare rpg i sig selv er stort, med mmo bliver det lidt større), så det er ikke nogen walk in the park :) Men igen, det koster ingenting at prøve og spørge når man har fået veldefineret sin idé.

Der findes 2 slags mennesker - dem der får idéen, og dem der laver den. 

Held og lykke med dit projekt!

mvh - Jeppe B. Jørgensen

Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var det Jeg tænkte.
Er der så en Amino der ved om det er lykkedes nogen at få lavet et spil på den måde som beskrevet. Er der et eksempel?
Og Hvad skal en sådan beskrivelse indeholde. Der kom lige en a4 side på små 6 minutter og Jeg har massere endnu, men ved ikke om det er i en retning Der kan bruges til noget.

Skal Den indeholde:
- inspiration / baggrund
- genre beskrivelse / begrundelse
- design
- storyboard
- marketing
- målgruppe

Hvad foreslår i?
Hjælp mig til at opbygge en indholdsfortegnelse Hvad er vigtig Hvad skal med men er knap så vigtigt.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hvide Sande
Tilmeldt 16. Nov 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ønsker at lave en beskrivelse, som du vil kunne aflevere til en programmør, så vil jeg sige den skal indeholde:

- SKETCHES!!! (vigtig vigtig vigtig!! Et billede siger mere end 1000 ord).

- Koncept i korte træk

- Kompetencer du forventer programmøren skal have (hvis du kender til sådan noget).

- Key-functionality (nøgle-funktionalitet: Noget som er kærnen i konceptet, som beskriver funktioner der ikke kan diskuteres, som bare SKAL med).

Så tror jeg resten skal udklares med den enkelte programmør. Prøv og lav en masse sketches, for eksempel "Her er en sketch af kampagne modulet, det ser sådan og sådan ud og gør sådan og sådan".

Håber det hjælper

Fra Brabrand
Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Drizz - fedt navn ;) !

Hvis du skal have udviklet app'en kan du skrive til min email: Andreaskempe@outlook.com.

Vi kan helt sikkert finde ud af noget! :)

Mvh. Andreas / Driss.

Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe.
Fedest, det var en god tjekliste at kunne gå ud fra. Det vil jeg gå i gang med. Har du selv erfaringer med apps?

Hej Andreas
Hvad har du af erfaringer i dette emne? Hvad er du god til Hvad er du knap så god til?
Jeg har kaldt mig det i mange år nu, husker ikke engang hvor det kommer fra.


Frederik

Fra Brabrand
Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Jeg har ikke selv erfaring, men min storebror har. Han har lavet en masse spil (fly simulator, krigsspil samme stil som Elder Scrolls) osv... Men du kan skrive til min e-mail, så kan vi finde ud af noget, og hvordan du vil have spillet..

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mogens:

Du burde måske sikre at ingen stjæler din ide ?? Måske tage et patent på din App, se

http://www.eneret.dk/apps-software.html

Det er godt nok overkill at tage patent på et spil... hvis man ikke genbrugte ideer så vil der jo kun finde ét spil af hver type. Patenter på software er noget en hvis herre i kælderen har skabt og det hører ingen steder hjemme.

Fra Hvide Sande
Tilmeldt 16. Nov 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg har nogle erfaringer med apps :) Er hovedsageligt selvlært og har derfor også hovedsageligt lavet personlige fritidsprojekter, men har også varetaget et halvt dusins apps der har set dagens lys i app store. Derfor ved jeg også lidt om, hvad en sådan udvikler gerne vil have styr på inden han varetager sådan et projekt :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)