Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et spil til Smartphones

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Jeg går med en ide til et spil hovedsageligt til smartphone verdenen, den udvikler sig hele tiden i hovedet på mig. Jeg prøver at skrive den ned, håber det kommer når jeg en stille aften måske også for tiden til at gøre tanker til handling. (jeg arbejder som nattevagt) 

Men et andet spørgsmål som nager mig. Hvordan udvkler man software til Smartphones. har en "ikke programmør" nogen som helst chance for at lave et spil med stor komplexitet? (mmorpg, management, strategi) Da jeg regner med at svaret er et stort og rungende NEJ. vil jeg gerne stille spørgsmålet, hvad gør jeg så? hvis jeg får en hel historie og måske lidt grafisk ned på papir kan jeg så få nogen andre til at lave spillet for mig. 

Hilsen Frederik

Fra Hvide Sande
Tilmeldt 16. Nov 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Som du selv sagde, NEJ, du kan IKKE lave et kompleks spil uden nogen som helst programmerings-erfaring :) Der findes engines som der kan gøre arbejdet MEGET nemmere end at kode det far bunden af, men jeg er bange for at du ikke kan slippe for at skrive kode (medmindre det er et meget simpelt spil du udvikler, og det virker det ikke til at være) ;)

Men ja, hvis du får nedskrevet din idé, får tegnet nogen skitser osv, så kan du jo hyre freelancere til at gøre det for dig (herinde på amino for eksempel). Jeg vil dog lige give en heads-up på, at prisen på komplekse spil også kan være rigtig stor. Især hvis du både skal have grafikere, programmører osv. Men det koster ingenting at nedskrive alle de idéer man går med, og så prøve at få et cirka bud fra en freelancer om prisen på det.