Adwords kan faktisk altid skabe salg, spørgsmålet er hvad det koster at skabe de salg.
Det er utroligt forskelligt hvad jeg oplever. 2 shops med næsten ens produkter og ens udseende kan konvertere meget forskelligt, derfor er der ikke meget andet at gøre end at teste.
Du skal finde ud af hvad vil du give for et salg. Hvis du kan gå med til 25% af en ordres værdi som går til Adwords for at det går i nul for dig så har du et udgangspunkt. Det betyder så at et produkt til 249kr højest må koste 62,50kr til Adwords at sælge. Hvis din konverteringsrate er 2% så skal der 50 besøgende/klik til for et salg. For at holde din konverteringspris på højest 62,50kr betyder det en klikpris på højest 1,25kr.
Dette er blot et eksempel for at anskueliggøre det for dig, som startup kan man sjældent opstille det helt på denne måde, der skal man i den første tid være godt tilfreds hvis man ikke taber penge, da det er en investering i fremtidig indtjening.