Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor vises priser med / uden moms?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Dec 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 02:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor opgiver man altid  priserne uden moms?
Jeg bliver virkelig irriteret! Kan nogle fortælle mig, hvorfor fanden folk altid opgiver priser "uden moms", og så når man trykker læg i kurv, så der lige moms oveni?
Forstår ikke engang hvorfor man gør det? Jeg mister fuldstændig lysten til at købe et produkt, når man har opsat sig på en pris, som dernæst stiger i vejret pga. man ikke havde tillagt moms med det samme.

Mvh
Christian 

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 03:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig, min teori er, at folk opgiver priser uden moms for at lokke kunden til, med lave priser, og ved check-out bliver man så bombet med 25%, men nu er man allerede kommet så langt, så mange vælger måske bare at fortsætte, mens nogen hopper fra.

Jeg hopper for det meste også altid væk, da jeg også sætter mig fast besluttet på beløbet jeg skal af med inden jeg trykker mod check-out :-) 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vis os et par shops hvor det ikke er BtB - ved BtB er det naturligt at det er uden moms -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

prisen uden moms er jo virksomhedens pris at staten så synes de skal have 25% i afgift er jo ikke noget en virksomhed har indflydelse på. Det smarteste er dog altid og regne de 25% i prisen, men som ofte er prisen uden moms som regel angivet i () parentes ved siden af moms prisen.

vh Jacob Dalgaard

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

chri854b:
Hvorfor opgiver man altid  priserne uden moms?

Det gør man da forhåbentlig heller ikke altid. Og hvis siden henvender sig til private kunder, er det direkte ulovligt.

Men ja, i BtB verden er det åbenbart kutyme at angive prisen uden moms. Men som du skriver, er det irriterende og misvisende i forhold til at sammenligne priser. Alle priser burde efter min personlige mening være angivet inkl. moms. Så kan vi nok selv finde ud af at trække de 20 procent ud igen.

Fra Hadsten
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 47
Fra  www.smartesikkerhedssko.dk Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min mening burde det da være lige nemt om man skal ligge 25% på eller trække 20% fra.

Men jeg er dog enig i at begge priser burde fremgå

Haventa.dk har Skandinaviens største udvalg af smarte sikkerhedssko. Altid fragtfrit i DK! Ingen gebyrer!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Kristensen:
Efter min mening burde det da være lige nemt om man skal ligge 25% på eller trække 20% fra.

Nej.... sidder du som erhvervsdrivende og skal regne på priserne så er det nemmere at bruge prisen uden moms.

Fra Hadsten
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 47
Fra  www.smartesikkerhedssko.dk Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vi da fuldstændig enig i, men det ændre jo ikke på det jeg skrev, "Efter min mening burde det da være lige nemt om man skal ligge 25% på eller trække 20% fra"

Haventa.dk har Skandinaviens største udvalg af smarte sikkerhedssko. Altid fragtfrit i DK! Ingen gebyrer!

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Nej.... sidder du som erhvervsdrivende og skal regne på priserne så er det nemmere at bruge prisen uden moms.

Jeg er ikke helt enig, idet vi - som mange andre virksomheder - arbejder med det, der hedder delmoms. Altså har både momsede og ikke-momsede aktiviteter

Anette Sand skriver bl.a. om det her: http://www.amino.dk/blogs/regnskabbogholderi/archive/2012/10/29/moms-del-2-blandede-momsede-og-ikke-momsede-aktiviteter.aspx 

Så jeg foretrækker til enhver tid prisen inkl. moms og så regner jeg selv "min pris" ud.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
Så jeg foretrækker til enhver tid prisen inkl. moms og så regner jeg selv "min pris" ud.

Sådan er vi alle forskellige :) Jeg foretrækker at se prisen uden moms - men har også indkøb udenlands.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)