Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vækstfonden eller andre fonde

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Er der nogle der kan forklare om det er noget værd at søge via vækstfonden eller er det en ørkenvandring?

Hvor lang er denne process?

Og hvad skal man gøre for at kunne få dem overbevist?

Vores IT projekt er næsten færdig men mangler 20% endnu og vi har selv sparet alt op og er nu ved at løbe tør for penge grundet udgifter til vores programmør, sælger etc. Hvad søren stiller vi op? Projektet køre fint men det er blevet så stort at vi ikke kan håndtere det økonomisk.

Kan nogle give nogle fif hvad kunne være smart at gøre herfra?

Investorer tror vi tager en for stor del af kagen men skal naturlig ikke afvises.

Er der nogle fonde som kunne være interesseret i at investere i dansk erhvervsliv?

Håber nogle kan guide os.

Tak fordi du læste det:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg lige husker det, vækstkaution op til 2 mio og vækstlån over men jeg mener også i begge fald i samarbejde med banken, og ja der udstedes vækstlån og vækstkaution så at kalde det umuligt ville ikke holde. Det er dog heller ikke en ren walk over for at være præcis men meget vil afhænge af, om I kan overbevise banken om, at I er på helt rette vej, "bare" er løbet tør og at I nu har check på det. Det er jo aldrig voldsomt overbevisende, at løbe tør men omvendt, I er ikke de første.

Med andre ord, forretningsplan, budget udviklerne/programøren skal nok i ed i forhold til at projektet er på 80% hjemme og så skal der være tillid til markedet er interesserede når det udkommer. Jeg synes man kan lede efter investorer helt samtidigt, da begge ting kan være noget der tager tid, men start i bank og vækstlån og se evt lidt om GODE RÅD TIL INVESTOR ANSØGNING som hvis ikke I har været der før, kan give lidt fingerpej, uden at skulle tages som en facitliste

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 25
Fra  www.festfest.dk Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Det er som sådan ikke nogen ørkenvandring at søge lån via vækstfonden, alfa og omega er dog at i har banken med jer. Vækstfonden vil ikke være alene om finansieringen, de vil kun indgå som en del af en evt. bankfinansiering. Ydermere yder de kun lån over 2 mio. kr. 

Det er væsentligt at i har banken med jer. Lig alle kortene på bordet, og vis hvad i har skabt indtil nu. Vis regnskaber og budgetter for banken, og forklar hvad der skal til for at i kan komme i mål. Forklar gerne i detaljer om det færdige produkts egenskaber mv. 

Jeg tvivler på at banken vil stille nogen former for lån til rådighed uden sikkerhed. Så hvis i har nogle aktiver i kan stille sikkerhed i, evt. ejerpantebrev i hus eller lign. så tilbyd evt. sikkerhed i disse til banken. Banken ønsker ikke at løbe jeres risiko, hvilket de gør uden sikkerheder. 

Men mit bedste råd vil være at få banken med på vognen, først herefter kan vækstfonden komme på tale. Hvis ikke jeres nuværende bank ønsker at hjælpe jer, er der jo et hav af banker derude som allesammen gerne vil låne penge ud - det er bare et spørgsmål om at finde den som tror på jeres ide!

Alt mulig held og lykke med jeres produkt.

Vh. Jeppe.

Jeppe Juul Søes

info@festfest.dk

www.festfest.dk

Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

Tak for vejledning men banker er helt umulige i disse tider. Vores projekt er allerede oppe at køre og går fint men kræver desværre lidt mere indtægt for at få tingene til at blive helt optimalt og færdigt. Vil også helst undgå banker, da de ikke er til meget gavn i dag, de er har mere eller mindre et blakket ry. De kunne låne til folk/erhvervslivet i gode tider på deres glatte ansigt og nu knækker de halsen på mange forretningsdrivende samt private boligejer. Dette er beskidt og man skal gøre sig helt uafhængig af banker som skaber meget skidt i hele verden i øjeblikket.....  

Men vi vil prøve de andre råd som du beskrev. Tusind tak for din hjælp og fortsat god aften.

VH 

Arne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ja når bank er fravalgt er vækstlån og kaution det dermed også så vidt jeg ved, så I er ovre i investorer, måske tilmelding og betaling til amino kapital kunne være en mulighed så

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John Jo tak men vi har faktisk allerede investorer på side linien men vil bare gerne have projektet lidt mere færdigt inden vi tager kontakt til dem, så de ikke spiser en alt for stor del af kagen...ja det er altså en svær fase at komme igennem...men må lige gå endnu en gang i tænke boksen.

Men tak for din hjælpsomhed.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)