Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg ikke udlove et gavekort til Bilka?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens Andersen:

Jeg kan ikke se nogle regler for hvad man må eller ikke må benytte deres logo'er til på deres hjemmeside og da de er til frit download og endda er som et sitelink i googles søgning, tænkte jeg at det var i orden.

Inde på deres hjemmeside er der ingen information om hvad man må og ikke må benytte deres billeder/logo'er til se her: download logoer så derfor blev jeg i tvivl.

den er så afklaret nu, man må absolut ikke downloade logo fra hjemmesider  heller ikke presselogoer der ligger til rådighed eller nogen som helst andre  og bruge dem til markedsføring på nogen som helst måde på en kommerciel hjemmeside,. Den del er helt klar, det må du ikke og det er dig der skal kende loven . du kan givet finde apple og alle mulige andre logo til press download masser af steder - de er til pressen  og samarbejdspartnere kan få tilladelse til at hente og bruge dem, men ikke ellers på kommercielle hjemmesider

Som nævnt - find et andet gavekort (hvis ikke du nu har et mægtigt lager) og vil du bruge dem du har så sæt en tekst der viser at Bilka ikke er involveret nu hvor du kan ha fået dem lidt efter dig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Jesper - enig dårligt beskrevet (slet ikke beskrevet)

@Jens - der er forskel på om du skriver "gavekort fra B...." eller "gavekort til B....".

Pointen er at man skal holde tungen lige i munden. Et ord kan gøre stor forskel.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
den er så afklaret nu, man må absolut ikke downloade logo fra hjemmesider  heller ikke presselogoer der ligger til rådighed eller nogen som helst andre  og bruge dem til markedsføring på nogen som helst måde på en kommerciel hjemmeside,. Den del er helt klar, det må du ikke og det er dig der skal kende loven . du kan givet finde apple og alle mulige andre logo til press download masser af steder - de er til pressen  og samarbejdspartnere kan få tilladelse til at hente og bruge dem, men ikke ellers på kommercielle hjemmesider

Ok så er jeg klogere på det område.

Tak for hjælpen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Ja jeg har valgt at skrive gavekort værdi 100 kroner. Så kan jeg spørge dem hvor de gerne vil have det til, inden jeg sender det :-)

Ok, så der er altså SÅ stor forskel på grund af ét enkelt ord...?

Så fordi jeg har skrevet "fra" så tror folk at det er Bilka der sponsorerer det...

Det er lidt underligt at det skal være så svært at gøre folk glade og give dem en præmie...

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil næsten vædde et gavekort på 1.000.000 kr. på at du gerne må skrive at du udlodder et gavekort til BILKA. Det kan på ingen måde være noget de bestemmer. Så længe du ikke gør noget der indikerer at du på nogen måde har noget med dem at gøre.

Hvis det er forbudt at udlodde gevinster til specifikke oplevelser eller indkøbssteder så står verden ikke mere, og jeg vil således melde mig ud af samfundet, flytte til USA (eller den jyske hede) og blive prepper :-)  

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Bruun Rasmussen:
Jeg vil næsten vædde et gavekort på 1.000.000 kr. på at du gerne må skrive at du udlodder et gavekort til BILKA. Det kan på ingen måde være noget de bestemmer. Så længe du ikke gør noget der indikerer at du på nogen måde har noget med dem at gøre.

Der var nogle der troede det samme med Noma, efter en højesteretsdom, så løb prisen for at havde vædet forkert op i en 300K.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

indikerede de ikke at de havde noget med Noma at gøre?

Hvis ikke er jeg glad for at jeg huskede at skrive ordet "næsten" :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har googlet lidt. 

Så vidt jeg kan læse tabte virksomheden sagen fordi havde bygget deres annonce op så den henledte til noma, de ikke udviste god markedsføringsskik, lovede noget de ikke var sikker på at kunne holde (få et bord på noma) samt at noma risikerede et dårligt omdømme og at lide skade på deres renomme.

Jeg tror ikke Bilka kan klandre nogen for det samme hvis man laver en konkurrence og i den forbindelse stille og roligt skriver at præmien er et gavekort til Bilka.

Men jeg har før taget fejl, og jeg droppede ud af jurastudiet på 3 semester, så jeg er ikke den bedste ekspert at spørge til råds :-)



 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan "vi" ikke bare være enige om, at det er smart at forhøre sig hos den "kendte" før man af sit gode hjerte udlodder gavekort, billetter osv.

Der er naturligvis ikke nogen kendte navne, forretninger eller mennesker der vil misbruges i alskens reklamer, som det jo faktisk er når man laver den slags.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og efter at have rådført mig med en kammerat der gennemførte jurastudiet er jeg nu villig til at sige:

hvis jeg havde en 1.000.000 kr (eller 1.000.000.000 kr for den sags skyld) så var jeg villig til at vædde alle mine penge på at man godt må lave en konkurrence hvori man udlodder et gavekort til bilka, så længe man tænker sig om og ikke giver sig ud for at have noget samarbejde med butikken.

Det væsentlige i din annoncering skal være din konkurrence og du skal således ikke forsøge at "snylte" på den præmie du udlodder. Man kan også vende den om og sige, at hvis man vil "snylte" på brandet bilka, så har man en rimelig trist forretning :-)



 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)