Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg ikke udlove et gavekort til Bilka?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har en konkurrence på nettet, hvor andenpræmien er et gavekort til Bilka på 100 kroner. www.selfiesh.dk

Jeg har snakket med Bilka om de eventuelt ville sponsorere dette gavekort og det ville de så ikke...?

Derefter har jeg modtaget et krav fra Bilka om at fjerne deres logo fra hjemmesiden (som jeg har downloadet fra deres presse afdeling) og skrive at jeg ikke har noget samarbejde med Bilka og at konkurrencen ikke har noget med Bilka at gøre...

Det er altsammen fint nok og jeg har selvfølgelig fjernet logo'et fra siden. Og skrevet til Bilka at jeg ikke handlede i ond tro, da jeg valgte at benytte logo'et på min hjemmeside. Da jeg havde downloadet det fra deres egen hjemmeside med logo'er til brug for presse osv.

Men kan de godt sige at jeg ikke må udlove et gavekort til Bilka på min hjemmeside?

Jeg må vel selv om hvad jeg vil give folk i præmie, eller hvad? Det er jo også gratis reklame for Bilka, så jeg forstår slet ikke deres problem med det... Er al omtale ikke god omtale længere?

Hvad er reglerne på området?

Mvh Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Problemet eksisterer vel kun i det omfang at din målgruppe kan få det indtryk at Bilka har doneret gavekortet og i det omfang du krænket Bilkas ophavsret ved at bruge eksempelvis deres logo, billeder mv. uden tilladelse.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens Andersen:
Er al omtale ikke god omtale længere?

Det har det aldrig været. Men dårlig omtale er bedre end ingen omtale! <- Som han sagde!

Jeg kan ikke se noget galt i at du udlodder et gavekort til bilka, men er enig i, at du selvfølgelilg ikke må krænke deres rettigheder!

Men hvorfor ikke udlodde et supergavekort. Det kan vist også benyttes i Bilka. :-)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Problemet eksisterer vel kun i det omfang at din målgruppe kan få det indtryk at Bilka har doneret gavekortet og i det omfang du krænket Bilkas ophavsret ved at bruge eksempelvis deres logo, billeder mv. uden tilladelse.

Jo, men jeg har jo fjernet deres logo, så er det vel ikke en krænkelse længere, eller hvad?

Jeg skal vel ikke decideret skrive at jeg ikke arbejder sammen med Bilka?

Dog regnede jeg med at jeg måtte bruge logo'et da det jo var til fri download fra deres egen hjemmeside...

Jeg blev så klogere :-)

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens Andersen:
Jeg skal vel ikke decideret skrive at jeg ikke arbejder sammen med Bilka?

Det tror jeg faktisk vil være en god idé at skrive. - Så er ingen i tvivl.......... Heller ikke Dansk Supermarked. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens Andersen:
Det er jo også gratis reklame for Bilka, så jeg forstår slet ikke deres problem med det... Er al omtale ikke god omtale længere?
nej det synes jeg vel ikke altid man kan sige. Store virksomheder som Bilka ønsker ikke at alle mulige kan virke som samarbejdspartnere - involveret med Bilka - de kan ikke styre hvem der gør det og det er helt naturligt de ikke vil ha deres logo på din side.

At logo ligger på pressesiden er jo tilfældet masser af steder, men det er jo til pressebrug og ikke til kommercielt brug på alle mulige salgshjemmesider. Det ville de formentlig - hvis de havde lyst til det, kunne køre en sag mod dig på.

Derimod tror jeg ikke der er noget i vejen for at udlodde gavekort (ud over måske lidt besværlige regler om fradrag osv som jeg ikke kan). Det må bare ikke ske på en måde hvor deres logo og eller andet fremstår som, at du har nogen som helst form for samarbejde med Bilka om det du laver. I så fald kan de jo ikke nægte dig det -men mon ikke det fremstod med logoet osv som om, Bilka og du var sammen om det lidt.

HVIS du har dem mod dig nu og har haft brugt Bilkas officielle logo på din side, så find dog noget andet at udlodde

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Det har det aldrig været. Men dårlig omtale er bedre end ingen omtale! <- Som han sagde!

Jeg kan ikke se noget galt i at du udlodder et gavekort til bilka, men er enig i, at du selvfølgelilg ikke må krænke deres rettigheder!

Hej Carsten

Ja, det var det jeg mente ;-)

Jeg kan ikke se nogle regler for hvad man må eller ikke må benytte deres logo'er til på deres hjemmeside og da de er til frit download og endda er som et sitelink i googles søgning, tænkte jeg at det var i orden.

Inde på deres hjemmeside er der ingen information om hvad man må og ikke må benytte deres billeder/logo'er til se her: download logoer så derfor blev jeg i tvivl. Det virker som om de gerne vil have at man downloader og bruger deres egne logo'er og jeg har jo ikke skrevet at jeg arbejder sammen med Bilka og jeg har heller ikke skrevet at Bilka er sponsor...

Jeg har heller ikke skrevet at jeg er Bilka eller at det er mig der har lavet logo'et. Jeg mener ikke at jeg har krænket ophavsretten i forhold til Bilka ved at vise deres logo på siden. Jeg har jo ikke udgivet mig for at være Bilka...

Normalt går jeg meget op i ikke at krænke nogens ophavsret og jeg deler ikke engang billeder på sociale medier, som jeg ikke selv har taget eller fået lov til at dele (med fotografens navn på billedet) af ophavsretshaveren, men i dette tilfælde er jeg altså i tvivl om jeg har gjort noget forkert, altså efter at jeg har taget billedet ned fra hjemmesiden.

Må jeg ikke skrive at præmien er et gavekort fra Bilka? Det lyder altså underligt...

Carsten Kvist:
Men hvorfor ikke udlodde et supergavekort. Det kan vist også benyttes i Bilka. :-)

Jo det kommer jeg nok til at gøre i stedet for :-) Men det må jeg vel heller ikke skrive på min hjemmeside, hvis jeg skal følge Bilka's logik...

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er kun et par uger siden at McD og Matas var i medierne fordi en dealsite brugte deres navne. Firmaerne mente at dealsitens brug af navne og brand lukrerede på deres goodwill og gode ry. - Så jeg ville selv sørge for at det ikke kan misforstås hvor gavekortet kommer fra.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar.

Cookie - John Hannover:
HVIS du har dem mod dig nu og har haft brugt Bilkas officielle logo på din side, så find dog noget andet at udlodde

Ja jeg finder på en anden præmie og skriver at jeg ikke arbejder sammen med nogen.

Jeg tror ikke som sådan at jeg har Dansk Supermarked imod mig, da jeg jo fjernede logo'et øjeblikkeligt :-)

Jeg har ikke hørt mere fra dem i hvert fald...

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
- Så jeg ville selv sørge for at det ikke kan misforstås hvor gavekortet kommer fra.

Altid et godt råd, men jeg synes nu også at nålen peger lidt mod dem selv, når de lægger logoet ud til download uden at skrive betingelser for brug.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)