Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regus vil ikke annullere medlemskab jf. fortrydelsesretten

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle lovkyndige der kan give et indspark til nedenstående problematik?

Jeg har bestilt et BusinessWorld medlemskab hos Regus via deres hjemmeside, hvor jeg har indtastet mine data og kreditkortoplysninger. Medlemskabet giver adgang til deres såkaldte BusinessLounge, hvor man kan sidde og arbejde når man er på farten. Der er tale om et løbende aftale, som betales hver måned. Et par dage efter min bestilling bliver jeg tilbudt en plads i et kontorfællesskab, og har derfor ikke brug for Regus medlemskabet. Jeg forsøger nu at få det annulleret under henvisning til 14 dages fortrydelsesret, men Regus nægter under henvisning til at jeg har skrevet under på en kontrakt. Det har jeg dog ikke, men jeg har sat kryds i en webformular at jeg accepterer "terms and conditions" samt bekræftet mine kreditkortoplysninger. Desuden henviser de til at fortrydelsesretten ikke gælder når det er B2B. Jeg er dog ikke momsregistreret og har heller ikke noget firma endnu. Jeg er freelancer der prøver mig lidt frem for at se hvad det kan blive til.Jeg har endnu ikke taget medlemskabet i brug, har ikke fået kortet endnu og har endnu ikke betalt.

Må jeg bide i det sure æble og betale i de 6 måneder der er binding eller kan jeg benytte fortrydelsesretten?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke moms eller ikke moms eller nødvendigvis CVR som er ene afgørende vil jeg mene, hvis du arbejder som freelancer og har købt det som forretningsabbonement - men kan du bevise, at du har købt som privatperson vil jeg mene du har de 14 dages fortrydelsesret

Du kan jo roligt slås for den - om den kan bære en tur via advokat eller retten er mere tvivlsomt men hvis du ikke har betalt så kan du jo prøve at stoppe den i banken så de ikke kan trække beløbet - så er de jo dem der skal til at føre sagen for at få penge af dig.

Jeg synes meget afhænger af om du kan påvise du var privat eller de kan påvise du var firma (måske ud fra det du skrev som køber) da du købte - Fortrydelsesret gælder ikke B2B

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg husker Regus's tilmeldingsside er firmanavn et tvungent felt? Gad vide hvad du skrev der.... Kan være svær at argumentere for at der ikke er tale btb.

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Vangberg:
Medlemskabet giver adgang til deres såkaldte BusinessLounge, hvor man kan sidde og arbejde når man er på farten.

Der findes ikke 14 dages fortrydelse på erhvervslejemål - og for den sag skyld heller ikke på boliglejemål. Der kan så være aftalt andet, men det står i kontrakten. Son jeg ser det, har du en dårlig sag.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Daniel Vangberg:
Må jeg bide i det sure æble og betale i de 6 måneder der er binding eller kan jeg benytte fortrydelsesretten?

Ja, selvfølgelig skal du leve op til de forpligtelser du har indgået aftale om. Det er da ikke udlejers skyld at du ombestemmer dig og det skal da på ingen måde komme dem til ulempe. 

Hvis jeg var regus og jeg havde en kunde der opførte sig som du beskriver her havde jeg kørt sagen hele vejen for at få mine penge.

Ring til dem og spørg (pænt) om de kan accepterer at du betaler 3 måneder og så blive løst af kontrakten.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra det du har skrevet vil jeg som de andre også vurdere, at medmindre du kan få dem til, at acceptere en mindre periode så må du betale de 6 måneder.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Vangberg:

Er der nogle lovkyndige der kan give et indspark til nedenstående problematik?

Jeg har bestilt et BusinessWorld medlemskab hos Regus via deres hjemmeside, hvor jeg har indtastet mine data og kreditkortoplysninger. Medlemskabet giver adgang til deres såkaldte BusinessLounge, hvor man kan sidde og arbejde når man er på farten. Der er tale om et løbende aftale, som betales hver måned. Et par dage efter min bestilling bliver jeg tilbudt en plads i et kontorfællesskab, og har derfor ikke brug for Regus medlemskabet. Jeg forsøger nu at få det annulleret under henvisning til 14 dages fortrydelsesret, men Regus nægter under henvisning til at jeg har skrevet under på en kontrakt. Det har jeg dog ikke, men jeg har sat kryds i en webformular at jeg accepterer "terms and conditions" samt bekræftet mine kreditkortoplysninger. Desuden henviser de til at fortrydelsesretten ikke gælder når det er B2B. Jeg er dog ikke momsregistreret og har heller ikke noget firma endnu. Jeg er freelancer der prøver mig lidt frem for at se hvad det kan blive til.Jeg har endnu ikke taget medlemskabet i brug, har ikke fået kortet endnu og har endnu ikke betalt.

Må jeg bide i det sure æble og betale i de 6 måneder der er binding eller kan jeg benytte fortrydelsesretten?

Jeg vil da helt grundlæggende, tillade mig at kalde dig uforskammet. Du indgår en aftale/kontrakt (det er det som "terms and conditions" betyder, hvor du har sat et flueben som bekræftelse på, at du har læst dette område), som tilmed hedder "businessworld" og henvender sig til erhverv. Du har udtalt, at du kommer til at anvende servicen når du er på farten og arbejder. Derudover har du, som jeg har forstået det udfra en anden kommentar, angivet et firmanavn og tilmeldt dig. Den eneste måde du kan slippe ud af aftalen på, er enten ved at opsige servicen, med de 6 måneders binding at tage hensyn til, eller håbe på virksomhedens goodwill overfor dig. 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Update: Er i god dialog med Regus. Vi har skrevet lidt frem og tilbage i en pæn tone og de er ved at undersøge om jeg kan benytte fortrydelsesretten.

@Henrik:  Ja, feltet firmanavn er obligatorisk, men jeg skrev "Freelancer". Desuden var der en valgmulighed i feltet VAT number, hvor jeg valgte "Not VAT Registered".  Regus godkendte efterfølgende ordren både via automatisk mail og via en personlig henvendelse per telefon.
@Maria:  Der er ikke tale om et lejemål. Jeg har ingen råderet over noget. Er der plads kan jeg sætte mig i en stol, lige som en lufthavns lounge. Der er åbent fra 08.30-17.00 og så har man gratis kaffe. Man kan risikere at der ikke er plads, og så må man vente eller gå igen.


@Mikkel:  Det bliver nok også sådan at jeg æder min forpligtelse, men lige nu er der ingen strid eller konflikt. Jeg har fremsat en forespørgsel om annullering i en pæn tone, og fik indledningsvis nej. Derfor skrev jeg her for at kende min ret. Aktuelt har Regus sagt at de vil vurdere om der har været tale om B2B og så vender de tilbage. Vi har en god dialog.


@Arne:  Du har ret. Jeg har naturligvis bestilt en service/et produkt med den tanke at benytte den, men jeg synes ikke det er uforskammet at prøve at komme ud af noget man ikke skal bruge alligevel. Der er tale om et produkt der ikke kan overdrages/videresælges til en anden. Se venligst kommentaren til Henrik vedr. om der er tale om et erhvervsprodukt.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel, ved at skrive freelancer har du tilkendegivet at du driver erhverv. En momsregistrering er som tidligere nævnt i tråden ikke afgørende for om man er erhvervsdrivende eller ej.

Som i alt erhverv er det fair nok at man forsøger at forhandle en bedre aftale i stand. Det er jo modpartens mulighed at fastholde den.

Held og lykke med det - Mikkels forslag om halv skade er måske ikke så dårlig en ide.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Amino.dk Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godmorgen Daniel,

da Regus er en af vores Amino Partnere, er jeg i gang med at undersøge om vi kan annullere aftalen for dig, og det får jeg svar om i morgen. Men umiddelbart burde det ikke være et problem.

Rigtig dejlig dag indtil da.

/Zouheir

Mediechef, Amino

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)