Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop først, nej produkter først...øv hvad med teksterne først ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har jeg besluttet, hvad jeg vil sælge shoppen.

Men hvordan starter jeg bedst op.

Finder grossisten og køber produkterne hjem først ?

Eller lader en webudvikler går igang med webshoppen først?

eller måske skal teksteforfatteren igang med teksterne  først?

 

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Først ville jeg få nogle produkter hjem, og lege lidt med dem, brug dem og find ud af om det er det du vil sælge :)

Derefter ville jeg finde ud af om det overhoved kan sælges, er det velkendte produkter er der ikke så meget at tænke over, men vil du sælge Google Glasses vill jeg nok bruge lidt tid på at spørge dem omkring mig eller dem i branchen som kunne være interreseret i dem, om de ville købe briller til 1000+ som nok går i stykker første gang man taber dem :)

Først derefter ville jeg begynde at tænke tekster og webshop :) Men det er bare min mening, jeg vil gerne have livrem og redningsvest på når jeg skal ud og svømme på det dybe vand :)

Men jeg ville nok heller ikke gå så vidt at outsource det hele til webudviklere og tekstforfattere, det vil meget hurtigt gå hen og blive forfærdeligt dyrt. Hvis du slet ingen ting kender til kodning og ligende, ville jeg nok bare for en til at hjælpe dig med en standart løsning, og så kunne du til de første produkter bare skrive en okay tekst selv, og vente til at har fået solgt nogen ting til at outsorce tekst forfatningen eller videre udviklingen for at få endnu flere kunder :)

Men igen, det er bare mit syn på sagen, og jeg ved jo ikke om du står og har 200.000+ at investere lige nu her :)

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Hvis du ved hvad du skal sælge, så er designet af din shop det næste step - du vil fremstå mere seriøs overfor dine leverandører hvis du kan fremvise en elegant og lækker webshop til dem - mange bliver afvist af leverandører fordi de i en startfase står uden website/shop og uden egentlig firmamail.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Set første må være at se om du overhovedet kan få lov at købe disse produkter og sælge dem via din kommende webshop.
Du skal jo vide din indkøbspriser, min. Antal som leverandøren vil du skal købe etc..

Det er jo spild af penge at lave webshop/design hvis det viser sig at du ikke kan få en aftale i hus ved leverandøren.

Når du har din indkøbspris kan du begynde at regne på din udsalgs priser osv og se om der kan blive en forretning ud af det.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

@thomas.
Min erfaring er at der er ingen problemer er med levrandøren , bare man forklare dem hvad man vil.
De forstår udemærket at man ikke har en webshop klar at vise dem når man kontakter dem.

Synes at det er lidt vildt at du forslår at bruge penge på design før manden overhovedet aner om han kan komme til at sælge produkterne.
Det er da at spilde hans penge.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:
Set første må være at se om du overhovedet kan få lov at købe disse produkter og sælge dem via din kommende webshop.
Du skal jo vide din indkøbspriser, min. Antal som leverandøren vil du skal købe etc..

Det er jo spild af penge at lave webshop/design hvis det viser sig at du ikke kan få en aftale i hus ved leverandøren.



Det giver vel sig selv, at man har viden om det marked man skal bevæge sig ind i med sin shop - ellers tror jeg ærlig talt man skal finde på noget andet at lave.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

@Thomas
At have viden om et markede er ikke ensbetyden med at man kan få en levrandør aftale.
Bygger du et hus før du har en byggetilladelse ?

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

du sætter en webudvikler igang mens du leder efter produkter og priser samt laver tekster

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man ser rationelt på det ud fra den typiske iværksætters synspunkt, så tror jeg det giver mening at tage den vej, der er mindst risikabel.

Chancen for at man kan finde en webudvikler/designer til at lave sin shop, er ret stor og samtidigt er udgiften til selve shoppen oftest mindre end udgiften til varelagret. Hvor chancen for at kunne få den leverandør man gerne vil havde er væsentligt mindre.

Derfor virker det logisk at man bør starte med varelagret først!

Men ovenstående betragtning gælder selvfølgeligt kun, hvis man er sikker på hvad man vil sælge. Hvis man ikke er sikker vil det eventuelt være fordelagtigt at starte med at lave webshoppen og begynde at sælge før man har købt varelagret, når så kunderne køber må man beklage at der ikke er flere på lager, men hvis man f.eks. efter 2 måneder i drift, ikke har solgt en eneste, så kan man sparer varelagret :-)

PS: Ideen om at man generelt ikke skal bevæge sig ind på markeder, som man ikke ved noget om, mener jeg er helt forkert. F.eks. er det ikke mit indtryk at Casper Blom var en specielt golf vidende eller at Simon Mørk havde den store erfaring med ansigtsmasker.

Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har tænkt mig sælge navne sutter til starte med og med tiden udvide med andre baby produkter, hvor der var muligt får skrevet babys navn.

Det er jo ik tekniske produkter , så har god viden om dem.

Ja der er konkurrenter, men det er der i alle brancher ..
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)