Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indiske freelancere ...

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have lavet noget til min WordPress + WooCommerce. Jeg indhentede (naturligvis) først tilbud fra danske udviklere, men priserne var groteske i forhold til dem, som jeg angiveligt skulle får det gjort for i f.eks. Indien.

Jeg har brugt portalen »Elance«. Jeg brugte en del tid på at pejle mig frem til hvilke kompetancer en freelancer skulle have, skrev til to-tre stykker og endte op med at vælge en af dem. Vedkommende vurderede projektet til at tage 12 til max. 16 timer, hvilket jeg accepterede.

Det er nu halvanden måned siden. Flere høflige forespørgsler bliver altid besvaret med "I'm working, but things takes time" og i den dur. På et tidspunkt lød undskyldningen, at hun har et sygt barn.

Det firma hun angiveligt er tilknyttet, ranker i Top-5 på »Elance«, men på mig virker det useriøst. Er det bare mig der skal vænne mig til en fremmed kultur?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kurt Hansen:

Jeg skal have lavet noget til min WordPress + WooCommerce. Jeg indhentede (naturligvis) først tilbud fra danske udviklere, men priserne var groteske i forhold til dem, som jeg angiveligt skulle får det gjort for i f.eks. Indien.

Jeg har brugt portalen »Elance«. Jeg brugte en del tid på at pejle mig frem til hvilke kompetancer en freelancer skulle have, skrev til to-tre stykker og endte op med at vælge en af dem. Vedkommende vurderede projektet til at tage 12 til max. 16 timer, hvilket jeg accepterede.

Det er nu halvanden måned siden. Flere høflige forespørgsler bliver altid besvaret med "I'm working, but things takes time" og i den dur. På et tidspunkt lød undskyldningen, at hun har et sygt barn.

Det firma hun angiveligt er tilknyttet, ranker i Top-5 på »Elance«, men på mig virker det useriøst. Er det bare mig der skal vænne mig til en fremmed kultur?

Vi har haft kunder, som har afprøvet indiske udviklere først for at spare penge. Sjovt nok når de ringer er de ikke længere interesseret i det billigste tilbud længere, sålænge man bare kan garantere at det virker.

Man kan sikkert være heldig at finde en god billig freelancer fra lande som Indien, men det kræver enten held eller et stort arbejde med at finde den rigtige og opstille testopgaver osv. Eller evt. hyre nogen til at stå for dette, men begynder argumentet med pris også at ryge.

Hvis det allerede går så dårligt så ville jeg blot finde en anden. Så kan du evt. betale de timer, der er brugt. Det kan ikke være særlig dyrt, hvis det er under de 12-16 timer, som du blev lovet.

Det er min erfaring, at hvis man er nede i så små projekter, som ikke engang vil være så dyre i Danmark, så kan det ikke betale sig at benytte en udenlandsk freelancer. Medmindre man allerede har et godt forhold til en fra andre projekter. Men du burde kunne finde et billigt dansk bureau til Wordpress + WooCommerce til under 10.000 kr. Evt. her på Amino. Det kan blive endnu billigere, hvis du hyrer studerende, men det kan også være med samme risici.

En ting er sikkert. Hvis der er gået en halvanden måned og det kun skulle tage ca. 15 timer, så bør du finde en anden løsning end den freelancer.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet en del med udenlandsk arbejdskraft, og dette har også bl.a. foregået på Elance, og jeg kan sagtens nikke genkendende til dette. Det jeg har lært fra det er, at man bliver nødt til at sætte deadlines ned til mindste detalje, så der ikke opstår tvivl om, hvornår de skal være færdige. Hvis de ikke formår at være færdige til det aftalte tidspunkt, og ikke har kontaktet mig før, så er det videre til næste. Selvfølgelig kan der opstå uforudsete hændelser, men der er næsten ikke den undskyldning, jeg ikke har hørt. Bliver du ved med at høre undskyldninger, så få afsluttet projektet og kom videre. Elance har heldigvis funktionen til at annulere projekter, og det er du i din gode ret til, hvis de ikke overholder aftalen.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Kurt,

You should be very careful with hiring Indians for WordPress.

In my ebook I wrote about why this is bad and gave some methods of how I successfully outsource

and get quality code written.

Whats your email? I will send you a copy 

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:
Det er min erfaring, at hvis man er nede i så små projekter, som ikke engang vil være så dyre i Danmark, så kan det ikke betale sig at benytte en udenlandsk freelancer.
De danske tilbud jeg fik lå omkring 7-8.000 kr. + moms. Her taler vi om max. 16 timer à $15. Der er dog satan til forskel. De 12-16 timer synes jeg lyder vildt, men det er inderens vurdering - ikke min.

Jeg har beskrevet opgaven grundigt og dem jeg havde kontakt med før jeg valgte at lægge mig fast, var da heller ikke i tvivl om hvad det var de skulle lave.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Laugesen:
Det jeg har lært fra det er, at man bliver nødt til at sætte deadlines ned til mindste detalje, så der ikke opstår tvivl om, hvornår de skal være færdige.
Det har jeg netop gjort i dag. på baggrund af forløbet har jeg ingen skrupler med at fyre hende, men jeg ærgrer mig over jeg jeg har spildt halvanden måned.

Og ja, Jeg kommer ikke til at betale, så økonomisk snydt bliver jeg jo ikke.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Phillip Dyhr Hobbs:
You should be very careful with hiring Indians for WordPress.
In fact YOU made me an offer of 7.000 + moms ;-)

Phillip Dyhr Hobbs:

In my ebook I wrote about why this is bad and gave some methods of how I successfully outsource

and get quality code written.

Whats your email? I will send you a copy 

Phillip Dyhr Hobbs:

In my ebook I wrote about why this is bad and gave some methods of how I successfully outsource

and get quality code written.

Whats your email? I will send you a copy 

Thanks, Phillip, I would be greatfull for that. My email is kurt(at)danacord.dk

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kurt Hansen:
De danske tilbud jeg fik lå omkring 7-8.000 kr. + moms. Her taler vi om max. 16 time

En dansk udvikler ville have lavet arbejdet færdig på 2 dage, men du vil bruge 2 mdr. på at intet er sket i dit projekt og derved miste omsætning svarende til 2 mdr. ??? skal det læses sådan.

Nu ser det ud til det er noget nethandel du skal have optimeret, så husk 2 sec. kan være afgørende på salg eller ikke slag.

Hvis din "box" er  for langsom, så smutter kunden til anden forhandler, om du så får fortalt din outsourcing partner at det er vigtig, han kan lave "optimal" code til den eksisterende code, ja det kræver rigtig meget benarbejde fra din side. Derfor er 8.000 kr. små penge, hvis tiden på 2 mdr. uden løsningsmodel er i udsigt, førend du har fået fortalt din outsourcing partner, hvad der skal laves. 

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har selv meget dårlige erfaringer med netop en Inder. Han endte med at koste mig 1 år og 9.000,- og al arbejdet var lige til at smide ud og starte forfra. Så det gjorde jeg. Med et dansk webbureau, og den sad så til gengæld lige i skabet første gang. 

Hvis du er lige så uheldig, som jeg var, så kan du godt vente dig flere undskyldninger. Mere sygdom, strømafbrydelser (dem er der mange af i Indien), nationale helligdage, tyveri osv. Det eneste der fik speedet min Inder en lille smule op var gentagne klager til oDesk (i dit tilfælde Elance).

Jeg kender nogle stykker der til gengæld har haft gode erfaringer med polakker.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 06:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Juul:
En dansk udvikler ville have lavet arbejdet færdig på 2 dage, men du vil bruge 2 mdr. på at intet er sket i dit projekt og derved miste omsætning svarende til 2 mdr. ??? skal det læses sådan.
Forud for dette projekt købte jeg to Magentoshops hos en dansk udvikler. Det tog 5 måneder og det var stort set standard inkl. implementering af et par plugins!

Det jeg arbejder på nu er ikke færdigt og udviklingen er ikke afhængig af den lille ting jeg har bestilt i Indien. Når det har fået lov til at skride så længe, er det bl.a. fordi jeg ikke har tid til at spekulere på den slags småting. Jeg rykker bare, når det lige falder mig ind.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)