Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår jeg at blive snydt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 5. Mar 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg er, sammen med to medstuderende, ved at udvikle en innovativ stikkontakt. I den forbindelse har vi kontakt til en producent i Kina, som har stor erfaring inden for området. De har indvilget i at være vores samarbejdspartner, via. mailkorrespondence. 

Mit spørgsmål er så, hvordan undgår vi at blive snydt? Altså hvis vi sender 3D-tegning/3D-print til dem, hvordan sikrer vi os så, at de ikke bare stjæler idéen/produktet og producerer det som deres eget? Er der nogle juridiske dokumenter, der kan sikre os mod dette, eller hvordan?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kamilla

Det vil være utroligt svært at sikre jer mod kopiering når der er tale om Kina / Asien.  I kan sagtens lave alle mulige juridiske dokumenter der skal sikre jer mod kopiering, men det hjælper ikke meget i et land hvor retssystemet ganske let kan bestikkes.  Hvorfor overhoved vælge et land som Kina?

Ravn 

Fra Vejle
Tilmeldt 5. Mar 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Vi er jo meget nye indenfor branchen, og det var lige det første sted, hvor vi fandt en billig producent. Hvis du kender/har forslag til, hvor vi ellers kan finde en billig producent til projektet, er du meget velkommen til at skrive det :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Det er jo svært at hjælpe jer når vi intet ved om hvad producenten skal kunne, er det f.eks plast støbning, manuel montage eller metal forarbejdning ??

Ud fra dine andre indlæg her på virker det som om der er en del ting mht. sikkerhedskrav i ikke helt har styr på endnu. Er det tilfældet vil det no værek lidt for tidligt at snakke med en producent.  Start med at få alle tekniske / sikkerhedsmæssige aspekter afklaret før i begynder at søge efter en egnet producent?

Mvh

Ravn

Fra Taastrup
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 117
Fra  FCIC Consulting Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kamilla

Det er altid en risiko for at et produkt bliver kopieret, men det gælder over alt i verden. Kinas befolkningstal passerede i 2013 1,5 mia. Verdens største befolkning betyder samtidig verdens største arbejdsstyrke og største potentielle marked. Kina har målt på global plan verdens største produktion af et stigende antal produkter.

For at sikre et produkt kan eks. patent beskytte, det er desværre bare rigtig omkosteligt.

Man kan også gøre som I allerede har gjort taget fat i en producent, (om denne er pålidelig, loyal og leverer den ønskede kvalitet ved jeg ikke) men I kan sagtens handle med producenter i Kina man skal naturligvis sikre sig via kontrakter solide partnere etc. - mange dagligdags produkter er allerede produceret i Kina (LK kontakter, Louis Poulsen m.fl.)

Jeg beskæftiger mig til daglig med med  rådgivning indenfor outsourcing og outplacement med 10års erfaring - Du er velkommen til at kontakte mig enten på telefon 81759400 eller mail her@fcic.dk - vil du vide mere kan du også finde info her www.fcic.dk

Hilsen

Henrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Rydiander:
men I kan sagtens handle med producenter i Kina man skal naturligvis sikre sig via kontrakter solide partnere etc. - mange dagligdags produkter er allerede produceret i Kina (LK kontakter, Louis Poulsen m.fl.)

Nu kan du jo på ingen måde sammenligne Louise Poulsen med nogle skoleelever som har en ide.  Louise Poulsen har den fornødne erfaring og økonomiske muskler til at tage kampen op med evt. kopister, det tvivler jeg stærkt på at spørgeren har!

Du ved jo lige så godt som jeg at kineserne ikke holder sig ikke tilbage for at svindle eller kopiere andres produkter. rigtigt mange firmaer er faktisk kommet galt af sted i Kina / Asien.

Fra Taastrup
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 117
Fra  FCIC Consulting Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldstændig ret i at mange virksomheder har fejlet i Kina, men det gælder også i lande som Polen, Litaun, Letland, Rusland etc. men også i Danmark kan man blive snydt.

Min pointe er bare at man må gøre sig umage ved opstart af samarbejde uanset hvor det måtte være

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Da i ikke har midler til det helt store ville det måske være en ide at tage kontakt til en virksomhed som evt kunne sælge produktet. de ville så kunne tage sig at alt det praktiske og dermed undgå at i bliver snydt..........

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Vejle
Tilmeldt 5. Mar 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du helt præcist?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)