Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilføje noindex? SEO problem

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med seo-lex bogen og kan se jeg har nogle seo problemer. Bla indeksere google mine søgeresultater, hvilket ikke skulle være en fordel. Jeg kan forstå, at jeg skal indsætte noindex i meta robots linien, men hvordan pokker gør jeg det? 

Jeg kan ikke lige se at man kan klare det gennem admin panelet i Magento. Så er det en file man skal ind og skrive i?

- kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Jeg er igang med seo-lex bogen og kan se jeg har nogle seo problemer. Bla indeksere google mine søgeresultater, hvilket ikke skulle være en fordel. Jeg kan forstå, at jeg skal indsætte noindex i meta robots linien, men hvordan pokker gør jeg det? 

Jeg kan ikke lige se at man kan klare det gennem admin panelet i Magento. Så er det en file man skal ind og skrive i?

- kim - 

Hej Kim.

Du kunne overveje at smide en Disallow i din robots.txt:

Disallow: /catalogsearch/

Det skal lige siges at jeg ingen kompetencer har ud i søgemaskiner og lign. 

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, det vil jeg prøve at undersøge nærmere.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra København
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Fra  Deducta Search Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Powerhosting:

KS71:

Jeg er igang med seo-lex bogen og kan se jeg har nogle seo problemer. Bla indeksere google mine søgeresultater, hvilket ikke skulle være en fordel. Jeg kan forstå, at jeg skal indsætte noindex i meta robots linien, men hvordan pokker gør jeg det? 

Jeg kan ikke lige se at man kan klare det gennem admin panelet i Magento. Så er det en file man skal ind og skrive i?

- kim - 

Hej Kim.

Du kunne overveje at smide en Disallow i din robots.txt:

Disallow: /catalogsearch/

Det skal lige siges at jeg ingen kompetencer har ud i søgemaskiner og lign. 

God vind med shoppen!

Det er korrekt at disallow i robotsfilen vil stoppe indekseringen af testside, men hvis siden allerede er blevet indekseret får det ikke siden ud af indeks. Til dette skal du have installeret webmastertools og bede Google om at deindeksere hele siden.

Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj Mogensen:
Det er korrekt at disallow i robotsfilen vil stoppe indekseringen af testside, men hvis siden allerede er blevet indekseret får det ikke siden ud af indeks. Til dette skal du have installeret webmastertools og bede Google om at deindeksere hele siden.

Jeg har adgang til Google webmaster tools, men syntes ikke jeg er stødt på den mulighed, med at få deindekseret siden. Kan du fortælle mig hvor den funktion ligger ?

Jeg har også et problem med duplicate content på min webshop, da der til alle mine sider findes et link med og uden index.php i. Som feks www.cartoonkids.dk/index.php/t-shirts.html og www.cartoonkids.dk/t-shirts.html Det er lykkedes mig i min admin del, at fjerne index.php i alle links når en kunde surfer rundt på min shop, men stadig kan man selv skrive dem manuelt og finde dem i en søgning på Google. Så det vil måske også hjælpe med en deindeksering ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har jeg fået lavet en robots.txt fil med disallow, og jeg har også fået tilføjet NOINDEX til mine søgeresultater.

Kan man sige noget om hvornår mine "fejl" bliver fjernet fra Google ? Sker dette automatisk, eller skal jeg igennem en de-indeksering ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Under "Google indeks" , kan du anmode om at få fjernet en specifik url. (Fjern webadresser)

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

én af gangen desværre.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville det så ikke være nemmere at de-indeksere hele min webshop, og så starte forfra igen med at lade Google indeksere den igen ?

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)