Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk udligning via e-conomic's API afspejles ikke korrekt i regnskabet

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har et problem med e-conomics API, og har desværre ikke oplevet at der er det store hjælp at hente på deres egne fora - så jeg prøver lige her! :-)

Problemet opstår når kort fortalt når jeg opretter en faktura, laver en indbetaling og bogfører denne - det hele via API'et. Efterfølgende står kunden med 0 i saldo - fint; men med fakturabeløbet i forfald. Indbetalingen har fint udlignet fakturaen, så jeg er lidt på bar bund.

Endnu mere freaky bliver det når jeg så manuelt går ind og fortryder udligningen som systemet selv har lavet - og udligner de to samme poster igen. Så går forfald i nul! Så kort for at remse op, så udføres følgende via API:

1: Jeg opretter en faktura til omgående betaling
2: Jeg opretter en indbetaling (cashbook-entry) med påsat fakturanummer på samme beløb

Følgende sker i systemet:

1: Indbetalingen udligner automatisk faktura som forventet

Følgende fejl opstår:

1: Kunden fremstår med 0 i saldo, men med et forfald på fakturaens beløb. Se billedet i bunden for illustration.

Fejlen kan korrigeres ved at:

1: Fortryde udligningen af de to poster og gen-udligne dem via webinterfacet

Gør jeg noget forkert, er det en kendt bug, eller er der eventuelt et work-around? Jeg skrev en e-mail til deres support, men her var svaret blot at jeg så måtte udligne dem manuelt. Deeet tror jeg så ikke! Så hedder det nærmere bare et andet regnskabssystem - hvilket bare ville være lidt synd da jeg ellers er rimelig glad for e-conomic.

Jeg tænker bare at jeg ikke kan være den eneste med det problem - så jeg håber at nogen herinde kan forklare lidt om hvad jeg måske kunne gøre galt... Måske er det min kode der er helt skæv - jeg har lige prøvet at udstille min ignorance her, så må vi se om der er nogen der kan pege mig i den rigtige retning! :)

----

// FAKTURA

ICurrentInvoice invoice = session.CurrentInvoice.Create(buyer);
invoice.Date = DateTime.Now;
invoice.TermOfPayment = termOfPayment;

// FAKTURALINIE
ICurrentInvoiceLine line = session.CurrentInvoiceLine.Create(invoice);
ICurrentInvoiceLineData lineData = session.CurrentInvoiceLineData.GetData(line);
lineData.Product = product;
lineData.Description = description;
lineData.Quantity = 1;
lineData.UnitNetPrice = 100;
session.CurrentInvoiceLine.UpdateFromData(lineData);

// BOGFØR
IInvoice bookedInvoice = invoice.Book();

// OPRET INDBETALING I KASSEKLADE
ICashBookEntryData data = session.CashBookEntryData.Create(CashBookEntryType.DebtorPayment, payment, buyer, null, null, debetBankAccount);

data.Currency = currency;
data.Date = DateTime.Now;
data.VoucherNumber = payment.GetNextVoucherNumber();
data.Amount = -100;
data.Text = "Creditcard Payment";

ICashBookEntry paymentEntry = session.CashBookEntry.CreateFromData(data);

// PÅSÆT FAKTURANR. FOR AUTOMAGISK UDLIGNING
paymentEntry.DebtorInvoiceNumber = bookedInvoice.Number;

// BOGFØR!
payments.Book();

----

Ser frem til at høre om der er hjælp at hente :-)

// Yoc.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)