Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger partner

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg har gennem det seneste års tid gået og haft en god ide til en virksomhed, og har nu besluttet mig for, at føre den ud i verden. Til det søger jeg en partner.

Jeg søger en partner, da jeg ønsker, at styrke virksomheden internt, så man ikke skal ud ekstern og købe hjælp til opsætning af webside m.v.

Jeg vil ikke komme så meget ind på ideen her i indlægget, men det er en internetbaseret virksomhed, hvor jeg vil stå for den primære drift.  Der vil selvfølgelig komme meget mere info, når man skriver privat sammen.


Krav til en partner:

Du skal være ung

Have erfaring med opsætning og vedligeholdelse af webside.

Du skal være parat til, at kaste penge i virksomheden(ca.1000-2000kr.)

Du skal være parat til, at det er virksomhed der skal vækste, hvor evt. overskud bliver brugt på, at styrke virksomheden og ikke til udbetaling.

100% dedikeret

Er du interesseret, så skriv en besked til mig. Hvor du beskriver dig selv, dine kompetencer og dine referencer. 

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vi kører møllen én gang til: 

Der kommer rigtig, rigtig, rigtig (...) mange af disse indlæg, om folk der søger én teknisk partner til deres idé, men fælles for langt de fleste er at de ikke kan finde ud af at gøre det spændende. 

I dit tilfælde skriver du som 2 af dine krav: "100% dedikeret". Til hvad? Og: "Er du interesseret så skiv en besked til mig." Interesseret i hvad?

Hvorfor skal en programmør bruge tiden på at skrive til dig, når du ikke engang skriver om dig selv?

Hvorfor skal en programmør BÅDE bruge (meget) tid på virksomheden, OG smide penge i projektet, og tilmed ikke forvente noget afkast?

Prøv igen! :) 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er med på, at den ikke er så spændende, men det er simpelthen fordi jeg ikke vil ud med min ide til alle.

Som partner når de begge sammen driver en virksomhed er det vigtigt, at vi begge er 100% dedikeret til virksomheden, og ikke at der fx. ikke er en der laver 80% og den anden 20%.

Kan også give en hurtig introduktion omkring mig selv. Jeg er 18 år og går på hhx. Han skal bruge tiden, da det er et fælles projekt, som bliver ejet 50/50 og det er et skide godt projekt. Jeg vil hurtigt komme ind på, det er en nyskabende handelsportal.

Det der menes med penge ikke bliver udbetalt er, at jeg ser det som en langsigtede investering. Jeg vil hellere efter 5 år tage 75000 ud af virksomheden end 3000 efter et år, og så holde det niveau. HÅber det hjælper lidt.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad indebærer "den primære drift", som du skal stå for?

Hvilke erfaringer/kompetencer har du, som er relevante for projektet?

Hvor meget tid forventer du, at udvikleren bruger på projektet f.eks. pr. uge/måned?

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

 hr. Thorborg har begået et lille podcast om dét med at have en idé - giv det en lytter. 

Prøv at besvare følgende spørgsmål, for at en eventuel kommende partner skal bide på krogen: 

  • Hvad kan du selv bidrage med? Hvilke evner har du? Marketing, ledelse, kundekontakt, branchekendskat, eller noget andet? Altså, kort sagt - Hvad retfærdiggøre dine 50%?
  • Hvad er der så godt ved lige netop dig og din idé?

... Og gerne meget andet info, som kan få folk til at byde på.  

Du må ikke tage dette som kritik, jeg synes det er fantastisk at du vil starte selv, og du skal gå for det, jeg prøver bare at guide dig i den rigtige retning.

Tag det fra en programmør, der ser rigtig mange af disse opslag på ugentlig basis.

http://www.amino.dk/search/?s=s%C3%B8ger%20partner Prøv at tage et kig på nogen af dem hér - dét er rigtig mange indlæg om dét emne.  

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt vil den primære drift betyde økonomi, kundeservice planen var at siden skulle være meget brugervenlig, så jeg vil kunne gå ind og godkende brugere og sende regninger(afhængig af betalingssystem) 

der er dog ikke noget der lægger fast, da en partner vil få meget indflydelse og vi vil sammen bestemme roller når hjemmeside o.s.v er klar til drift. 

Som sagt har jeg ikke den store forstand på opsætning af hjemmesider, så ved ikke hvor lang tid det tager, men planen var at en partner skulle opsætte den og vedligeholde, og hjælpe med primær drift, de dage jeg ikke kan(studieture/ferie eller lign.) men som sagt intet er fastlagt før møde med partner, dette er bare mine tanker.

Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Har hørt de fleste af Thorborgs videoer, men tager lige en lytter hvis jeg ikke har hørt den. ;-)

jeg kan bidrage med min ide, så vil jeg som sagt stå for styringen af virksomheden. Der bl.a. andet indebære kundekontakt og markedsføring o.lign. Jeg har ingen erfaring, da det er den første virksomhed jeg laver. Jeg går samtidig ind for princippet learning by doing og man ikke skal være bange for, at lave fejl bare man ikke laver den samme. 

Det gode ved min ide er den vil løse en pain som mange mennesker har i den branche jeg vil ind i. Og IKKE bare endnu en side der vil sælge fx. Powerbanks. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

flaursen:
jeg kan bidrage med min ide, så vil jeg som sagt stå for styringen af virksomheden. Der bl.a. andet indebære kundekontakt og markedsføring o.lign. Jeg har ingen erfaring, da det er den første virksomhed jeg laver. Jeg går samtidig ind for princippet learning by doing og man ikke skal være bange for, at lave fejl bare man ikke laver den samme. 

Så du vil altså stå for noget så vigtigt som markedsføring uden at have noget erfaring? Kan du sige lidt mere om, hvordan du har tænkt dig at bære dig ad med dette?

Når du siger "kundekontakt", mener du så opsøgende salg eller at yde support til kunder?

Du nævner ydermere, at du vil stå for økonomi - har du heller ikke erfaring med dette?

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 113
Fra  Ventora Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette indlæg er bestemt ikke ment negativt :)

Når nu vi ikke kender den ide, er det meget svært at vurdere om projektet vil være værd at træde ind i. 

En hjemmeside med administrations system er altså ikke billig. Derfor kan jeg ikke lade være med, at tænke hvordan man så i fællesskab investerer lige meget i virksomheden, både tidsmæssigt og rent økonomisk, hvis begge parter smider 2000 kr i virksomheden, men at den ene part så skal levere en hjemmeside med evt. administrationssystem med mere...

Det er svært at komme med en vurdering af hvad der er behov for i forhold til webløsning når man ikke kender din ide. Desværre tror jeg du taber mange på den bekostning, at de ikke kan lave en konkret vurdering af hvad der skal laves og hvor meget tid der skal investeres. 

Bare lige mit synspunkt. 

Webudvikler med kompetencer indenfor .NET og MS SQL

Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg har ingen erfaring endnu med markedsføring og økonomi, men noget skal jo være første gang. 

Kundekontakt er kundeservice,og henvende sig til evt. kunder. 

kan godt forstå hvis man som erfaren programmør( behøver en partner bestemt heller at være), mener jeg, at jeg ikke har meget erfaring, men som sagt learning by doing.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)