Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår man at Google finder ens hjemmeside mens man programmere?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

a: Fyr din programmør ... hvis ikke han kan finde ud af noget så simpelt som at lukke siden af under udviklingen, hvad mangler han så ellers af kompetencer?

b: .htaccess virker generelt på apache, dvs. altså også uden php, og også på Windows (hvis du af en eller anden langt ude årsag skulle få lyst til at køre Apache på Windows ... jeg har sat det op for en kunde en gang ... det var ikke pænt :p)

c: Lyt til Thomas, han ved hvad han snakker om :)

d: Hvis du vil lukke både søgemaskiner og nysgerrige øjne ud på en Apache server, så har jeg beskrevet fremgangsmåden for adgangskontrol med og uden .htaccess på min blog.

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

enielsen:

Hvordan, når j8987788.abc.dk kun er kendt af et antal mennesker, som ikke fortæller det videre ???

Hvorfor 1 stjerne ? Jeg vil gerne vide hvorfor det ikke kan lade sig gøre :-( For mig er det klart logik, at Google ikke kommer til sub-domæner som Google ikke kender til. Så svar på hvordan ?
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

enielsen:
Hvorfor 1 stjerne ? Jeg vil gerne vide hvorfor det ikke kan lade sig gøre :-( For mig er det klart logik, at Google ikke kommer til sub-domæner som Google ikke kender til. Så svar på hvordan ?

Det kan godt være det er klar logik for dig ... men det er forkert. 

Det er forresten ikke mig der har givet dig en negativ stjerne.

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok fint nok med stjernen ;-)
Men hvorfor - jeg er som sagt interesseret i at vide hvorfor. Jeg stillede mit indlæg som spørgsmål, nu har jeg fået af vide 3 gange at det er forkert. Men gør mig klogere - fortæl hvorfor.

Muligvis kan Google få nogle lister fra DNS, og tage udgangspunkt i disse lister - men er det det I antyder ?

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en side på et subdomæne. Det er mindst 1,25 år gammelt. Det er *ikke* registreret på Google - der er nogle ret unikke tekster på, så det er nemt at se (og bare roligt: siden er beskyttet med login ;-) )

Så derfor ...?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

enielsen:
fortæl hvorfor

Well ... nu er det ikke det tråden handler om, men ok.

Google kan finde dit site hvis du har Google Analytics på siden, Dit CMS kan udsende "pings" fra dit site når du publisher materiale, som du selv siger kan din dns server sladre - hvilket de også gør, hvis du besøger siden med chrome, eller en browser med chrome toolbar installeret, derudover findes der mange flere tracking-sites der offentliggøre din urlnettet så google (og alle de andre) kan finde dig.

Det er praktisk taget umuligt at holde Google ude, og hvis ikke Google finder dig ... så gør spammerne, og så skal de nok kæfte så meget op at Google til sidst også finder dig.

Bottom-line ... beskyt dit udviklingssite!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

enielsen:
bare roligt: siden er beskyttet med login

Derfor! :-)

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Det er praktisk taget umuligt at holde Google ude, og hvis ikke Google finder dig ... så gør spammerne, og så skal de nok kæfte så meget op at Google til sidst også finder dig.

Ok :-)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

enielsen:
fortæl hvorfor


Udover det Mikkel har svaret på det spørgsmål, så vil jeg tilføje et par eksempler mere:

En hjemmeside-kunde vil gerne have feedback og deler den midlertidige URL på sociale medier eller her. Så er der lige link til den. (Det er set ske flere gange). Så starter du jo ud med DC på dit gamle site. 

Jeg har såmænd også set et andet eksempel, hvor det gik galt. Det var en kundehenvendelse om en hjemmeside, som var lavet af et webudvikler, der også solgte SEO-ydelser. Vedkommende havde sat sitet op på et midlertidigt domæne først. Det ved jeg da den hovedmenu hun havde lavet nogen steder pegede på det midlertidige domæne - som i øvrigt ikke engang havde fået 301 redirects.

Udover selve siderne, bør du også overveje om der skal blokeres for billeder, pdf-dokumenter etc. Det kan gøres vha .htaccess-filen, hvis det er Linux og ellers robots.txt, men den historie har du fået. Men som Niels også er inde på, kan sitet også evt passwordbeskyttes :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel har ret i at .htaccess filen KAN bruges på Windows servere men jeg har kun set det hos nogle som ikke ved hvad de lavede. Det er ikke noget jeg anbefaler.

Gita Street:
Jeg har såmænd også set et andet eksempel, hvor det gik galt. Det var en kundehenvendelse om en hjemmeside, som var lavet af et webudvikler, der også solgte SEO-ydelser. Vedkommende havde sat sitet op på et midlertidigt domæne først. Det ved jeg da den hovedmenu hun havde lavet nogen steder pegede på det midlertidige domæne - som i øvrigt ikke engang havde fået 301 redirects.

Ja det er en slem en..... som sker for tit.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)