Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner på "prøve"

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en virksomhed med et online produkt, der snart går i luften. I den forbindelse har jeg søgt en sælger med partnerpotentiale - og har fundet vedkommende. Han ønsker dog at beholde sit nuværende fuldtidsjob til at starte med, og jeg vil derfor ikke overdrage ejerandele til ham fra dag 1. Samtidig vil jeg gerne se samarbejdet an i en periode (lad os sige at vi bliver enige om et 1 år) og håber selvfølgelig på, at han kan blive partner i virksomheden.

Nu til spørgsmålet/dilemmaet:

Jeg overvejer at tilbyde ham at optjene en løbende bonus (som bliver stående i virksomheden, for at give likviditet) på lad os sige 25% af hans omsætning. Efter et år vurderer vi begge, om vi har lyst til at fortsætte samarbejdet. Har vi det, bliver hans optjente bonus stående i virksomheden, og han får til gengæld tildelt ejerandele, svarende til det optjente beløb. Ønsker én af os ikke at fortsætte samarbejdet, får han bonusen udbetalt og kan herefter forlade virksomheden eller fortsætte som lønnet medarbejder.

Hvad er jeres kommentarer til ovenstående, og er der nogen der har forsøgt at gøre det sådan?
Jeg vil med det samme lige sige, at jeg kender til begreberne vesting, cliff m.m., og mit forslag går selvfølgelig lidt i den retning, men med et lille twist, som jeg ser det.

Lad mig høre jeres mening. 

Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der virkelig ingen, der har stået med de samme udfordringer?

Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ked af, at der ikke er nogen der har stået i denne situation, eller har noget at byde ind med i mit dilemma.
Er der andre måder, I selv ville vælge at tackle det på? 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)