Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero: Hvilken konto til bankudgifter?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 2. Feb 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Pr. 1. april har jeg oprettet firma og har derfor bestilt en erhvervskonto. Oprettelsen koster kr. 750,- ex. moms og den månedlige omkostning er kr. 100,- ex. moms.

Hvordan skriver jeg det ind i Dinero?

Oprettelsen kan jeg vel få momsrefundering for?

Den løbende omkostning kan jeg vel også trække fra som en del af administrationen?

På forhånd tak.

Nicki

Birkerød

Nicki

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Konto 7220 porto og gebyrer kan bruges hvis ikke man laver en speciel til det men den er uden moms. Er oprettelsen ikke også det?? Det vil jeg tro, står der specificeret moms på opkrævningen. 
I må aldrig trække moms fra noget som helst som ikke er fra dansk CVR og klart angiver moms. 

Både stiftelses omk for banken (men ikke stiftelse af selskabet hvis du kom på det) og gebyret månedligt er en udgift som giver fradrag på den måde

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 2. Feb 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Se det er jo lige spørgsmålet. Jeg ved ikke hvordan man opretter en ny konto i Dinero. Kan godt lide at have et godt overblik over hvad de forskellige konti indeholder og til hvad.

Vedr. moms og frafrag må jeg lige høre SKAT.

Tak for svar John. Du er den eneste der har svaret. :-)

Nicki

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du nu havde skrevet direkte til support hos  Dinero havde du sikkert også fået et korrekt svar derfra

 

Bare en tanke

Tilmeldt 4. Feb 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Under regnskab og kontoplan kan du trykke "Opret konto".

Herefter kan du oprette den med det navn og nummer du syntes der passer. Husk at opsætte momsen også! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicki Zilmer Nielsen:
Vedr. moms og frafrag må jeg lige høre SKAT.
altid klogt - men jeg ved ikke hvad du søger. Momsfradrag (købsmoms) er altid kun på noget der kommer fra en momsregistreret og hvor momsen tydeligt fremgår. der er masser af ting der ikke har moms, rejser, frimærker, gebyrer og andet. Der er også masser af ting hvor der er moms på men hvor man ikke må fratrække den - f.eks alle udgifter til biler på hvide plader og endnu flere ting som kun har kvart eller halvt momsfradrag på som gaver, repræsentation, bespisning, hotel og andet

Det er ikke så helt let så du skal enten ha et program der kan styre det eller sætte dig ind i det - alternativt få en hjælper eksternt til lige at gå regnskabet igennem inden moms.

Hvis det er stiftelsesomk du refererer til, så er selv omkostningen ikke fradragsberettiget, men moms er

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)