Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har brug for en peptalk til forestående salg, kom frisk :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har brug for en lille pep-talk her :) 

Jeg er meget tæt på at have startet mit nye IVS op. Det omhandler konstruktionsopgaver, tegneopgaver og ce mærkning af produkter. Mine kunder er de små produktionsvirksomheder i dk, eksempelvis mindre smedjer, maskinfabrikker osv.

Nu skal jeg snart igang med at lege sælger og have de første kunder i hus, og det skal helst være en god første dag. Så kom frisk med nogle forslag til hvordan jeg sparker døren ind i den danske jern-industri, alt lige fra præsentation af mig og firmaet, til hvornår jeg skal snakke priser osv.

Jeg har selv overvejet følgende:

Hej jeg hedder XXX og kommer fra firmaet XXX. Jeg ringer fordi jeg oplever at rigtig mange virksomheder oplever at deres konstruktionsafdelinger ligger vandret i disse dage når der kommer ordretilgang ind. I den forbindelse kan jeg hjælpe med et rigtig spændende koncept..

Har de ikke lagt på endnu her, så skulle der være fin mulighed for et møde eller et tilbud.

Jeg har også overvejet at støvsuge jobnet eller lign for at finde virksomheder der søger konstruktører, og her har jeg forestillet mig at henvende mig således:

Hej jeg hedder xxx og kommer fra firmaet XXX. Jeg kan se at i søger en konstruktør til jeres konstruktionsafdeling. I den forbindelse vil jeg gerne foreslå et rigtig spændende alternativ der sparer jer for lønudgifter, licenser til tegneprogrammer m.m. 

Har de ikke lagt på endnu, så skulle det være muligt at få en aftale om et eller andet...

Er det måden at gøre det på, eller har i andre forslag :)

Skyd endelig løs :)

Mvh

Ruben

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ruben, 

Fedt du har mod på at kaste dig ud som sælger, det er den rette mentalitet. 

Hvad er formålet med din opringning?

Vil du sælge på første kald

Vil du have lov til at sende en e-mail

Vil du booke et fysisk møde 

Den opbygning af samtalen afhænger meget af hvad du i første omgang ønsker at have ud af opkaldet.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Simon.

Jeg har tidligere været nødt til at fungere som sælger i eget firma, og skal nu til det igen. Som du nok kan læse mellem linjerne så er det ikke min favorit-discipling i iværksætteri..

Jeg hader det, og det skyldes i bund og grund at jeg er en af de her personer der tolker positive oplevelser som små "sejre". Det behøver ikke være et salg, bare en god og behagelig snak. En ren afvisning vil jeg se som et nederlag og det ødelægger min motivation.

Jeg vil naturligvis gerne sælge på første opringning, men det er på ingen måder realistisk. 

Det halve af sejren i at få en kunde er for mig at få et møde i stand. Til et personligt møde virker jeg sympatisk, troværdig og signalerer alle de rigtige ting, så kan jeg få et personligt møde i hus, vil det være mere mit "game" derfra. 

Det jeg hader er "cold-calling". 

Så hvis du har nogle gode fif, også gerne nogle gode fif til hvordan jeg ser det hele værende mere positivt tager jeg meget gerne imod det. 

Mvh

Ruben

Fra Varde
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ruben !

Det lyder rigtigt spændende at du har modet på at kaste dig ud som sælger og ikke mindst lyder din forretningside også spændende.

Salgs"branchen" er hård og en enkelt lille fejl kan være nok til at tabe et salg. Nu ved jeg ikke hvor du holder til  landet? Men jeg ligger ca. 80.000 km om året på de danske veje. Giver du en kop kaffe så vil jeg gerne kvittere med nogle guldkorn fra min erfaring.

Jeg har været selvstændig i en del år og har kørt adskillige salgsbesøg. Tro mig jeg har begået mange fejl, men jeg har også lært mig selv aldrig at lave den samme fejl to gange. Jeg har ingen uddannelse som sælger, alt er selvlært. Jeg har tidligere haft 6 sælgere ansat i min virksomhed som jeg har oplært og resultatet blev super godt. Som du selv skriver så er et afslag acceptabelt, men jeg vil altid vide præcist hvorfor kunden sagde nej. Hvis det skyldes en fejl jeg har begået så skal den ikke ske igen.

Jeg vil gerne ofre en times tid eller to på at dele mine erfaringer og fortæller dig lidt om hvordan du kan sikre et salg. Alt fra kundens førstehåndsindtryk, smalltalk, tillid, værdiopbygning osv. til lukningen og hvordan du kan sikre dig at kunden ikke efterfølgende annulerer ordren osv. Smid mig en pm. hv is det har interesse

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten. Det er da et super tilbud.

Jeg er ikke så skrap til at bruge Amino endnu, så er faktisk ikke helt klar over hvordan jeg sender en pm ? Måske du kan sende mig en, så kvitterer jeg gerne med en mailadresse eller telefonnummer.

Jeg er placeret i Brønderslev, og er ofte i Aalborg hvis du kommer på de kanter :)

Jeg har som sagt tidligere været selvstændig erhvervsdrivende og havde i 3,5 år Danmarks eneste "rene" dørmands booking bureau, dvs ikke en vagtvirksomhed, men kun dørmænd. Jeg havde da det gik bedst en ret stor markedsandel når vi snakker diskoteker der ikke ansætter egne folk. Da det gik allerhurtigst lavede jeg lønsedler til 103 mand. 

Jeg er god til at sælge face to face, og det er heller ikke sådan jeg ikke ved hvordan man gør. Men jeg er rusten, og jeg hader som sagt cold-calls.

Det var også derfor jeg ansatte en sælger ;) 

Men nu er situationen en anden, selvom de to virksomheder ligner hinanden meget i koncept. Altså underleverandør af ikke et produkt, men en service.

Håber at høre fra dig Carsten. 

Mvh

Ruben

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror der er mange iværksættere som har det lige som dig, i forhold til opsøgende kold kanvas. Forskellen på dig og mange andre er at mange ender med aldrig erkende er den eneste vej frem er at turde opsøge. 

Okay, et fysisk møde siger du. Perfekt, nu har du et mål for samtalen. Dette mål bør være alt overskyggende og du bør strikke din dialog sammen med dette for øje. Det er dog vigtigt at du hviler så meget i dit produkt at du kan afvige i forhold til hvem du snakker med. Altså behovsafdække den potentielle kundes behov. 

Har en baggrund som sælger igennem flere år, og har lært at kold kanvas også kan være sjovt, hvis man gør sit forarbejde rigtigt. 

Hvis jeg var dig ville jeg....

1. Før hver opringning tjekke den pågældende virksomheds hjemmeside for relevante informationer. Jeg bruger tit sætningen .. jeg kan se på jeres hjemmeside.... bla bla bl.. det virker altid rigtig godt, da det virker som om man rent faktisk har brugt tid på at undersøge relevans før man ringer op. Mange virksomheder tager denne slags opkald meget mere seriøst. 

2. Stille åbne spørgsmål... Stil nogle spørgsmål hvor du kan bruger svaret til at komme videre i din dialog og argumentation. 

3. Skrive en nøje gennemtænkt salgsmail. Mange virksomheder vil nok være afvisende, men give dig lov til at sende en e-mail istedet. Nævn i mailen du vil tillade dig at følge op indenfor 14 dage eller lignende. 

4. Lave en indledning hvor jeg kommer med en problemstilling som kunden er enig i. Fx...Mange danskere er i dag ikke klar over hvor meget du betaler i omkostninger for deres pension.. Er det noget du kan nikke kendkende til?

5. Evaluere løbende. Du vil ret hurtigt erfarer hvad der fungere godt og dårligt, brug den viden til at forbedre dit salg. 

Håber du kan bruge overstående til noget konstruktivt. 

Fra Varde
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 05:22
Hvor mange stjerner giver du? :

send mig gerne en mail på cn @ scan-comfort.dk så tager vi den derfra

Fra Odense
Tilmeldt 29. May 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Uldal,

Jeg vil gerne prøve at komme med nogle små guldkorn. Som du selv nævner, hader du kold kanvas salg og det forstår jeg enlig godt.
Derfor er dit overordnet mål at få et møde, men ikke at sælge i første omgang.
SKAF DET MØDE, hvor du derefter kan sælge dig dobbelt så godt og dit produkt! 

Det handler om at ringe til den rigtige og få fat i navne.
I tlf. bliver du vurderet på 2 sekunder.

Når du ringer op, så evt. start ud med: Jeg håber lidt du kan hjælpe mig, hvem står med ansvaret for .. 
Skriv navnet ned med det samme. 
• Analyser viser, at man ringer 9,2 gange før man får fat i den rigtige! • Taler med 60 personer og booker 5 møder!

Evt. hvis du får fat i den rigtige person, så sig; Må jeg låne dig i 2 min tak – Låne => positivt..
ALDRIG SIG Forstyrre => negativt..

En opstart på din mødebooking kunne være:
Hej jeg hedder ……
Jeg ringer fra ……  
i kører i øjeblikket en kampagne, hvor ……
Jeg kunne godt tænke mig at vise dig nogle måder I kan få en fordel ud af vores produkt.  
Jeg vil gerne komme forbi og vise dig mulighederne. Hvornår kan det passe dig?

Derudover Ha’  HV-spørgsmålene klar, som kan skabe dialog;
Hvilken erfaring har I med … Vores erfaringer har vist, at …Netop at kunne optimere …..Vil jeg gerne vise dig. 

Hvornår kan det passe dig? Ha din elevatortale klar EFU, hvis det bliver nødvendigt(HUSK ALTID AT FREMHÆV UDBYTTE I DIN ELEVATORTALE.. EVT. SE KLIPPET MED SIMON SINEK - WHY).

Der er altid motivation for møde inden for 3 min. Herefter ingen motivation.
Så Book Book Book. Optimalt efter 1,5 -2,5 min.  Luk mødet og samtalen! HUSK Kvalitetssikring: Titel, navn, adresse, e-mail. 
Lige efter du har skaffet et møde er sandsynligheden for at skaffe endnu et møde 10 doblet de næste 5 opkald.
Lad være med at holde en sejrspause efter du har booket et møde. 

Derudover forbedred dig altid på at blive afvist, såsom: Jeg har ikke tid i øjeblikket!
Har du ikke noget materiale du kan sende til mig?
Kan du ikke ringe på et andet tidspunkt?
Det har ingen interesse!
Det er ikke aktuelt for os lige nu!  

Opstil en masse måder du kan komme videre, selv om du bliver afvist... Såsom; 
Jeg ved godt, at det er svært at afse tid, men jeg vil faktisk vise dig, hvordan du kan spare rigtig meget mere tid. Kunne det ikke være spændende at …

Jeg vil også helst møde dig, når du har overskud til at se de muligheder jeg kommer med. Hvis vi skal aftale et møde, hvor du har mere tid, hvornår kan det så passe ind.

Hvis jeg skal ringe på et andet tidspunkt og lave et møde, hvor du ikke er så presset, hvornår tror du det vil passe dig bedst?  Jeg håber du kan bruge nogle af mine tips... Salg kan og er rigtig spændende, hvis man sætter sig ind i, hvad det enlig handler om og det er meget psykologi.


God fornøjelse, løft røret og SKAF MØDER - DEREFTER SÆLG.

www.eventyrvin.dk - Udsøgte vine, kaffe og teer, af høj kvalitet til en fornuftig pris. 
 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ruben,

Fedt indlæg! Jeg har nøjagtig det samme problem som dig ang. kold-kanvas-opkald, så spændende at se hvad du får af svar.

@Benjamin,

Det er virkelig nogle brugbare erfaringer du kommer med dér synes jeg. Jeg kopierer straks din kommentar og gemmer den til mit næste kald.

Har du en hjemmeside eller noget hvor du uddeler den slags erfaringer eller? (Jeg tænker at der kunne ligge en god forretning i det koncept? Smile )

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for alle jeres gode indspark. Der er helt sikkert tonsvis af brugbar info, og jeg vil nu planlægge det noget mere så det kan blive gjort på "den rigtige måde". 

Det er i min optik nemmere at få et møde over telefonen, end det er at få en ny kunde over telefonen, måske især i denne branche.

En af de "kneb" jeg har tænkt mig at benytte er at de virksomheder som jeg gerne vil henvende mig til, er "sorte virksomheder". Det betyder arbejdstøj, sikkerhedssko, og mandehørm. Derfor tror jeg det er MEGA vigtigt at man ikke kommer stillende i laksko, og lækkert jakkesæt. Cowboybukser og skjorte er key her. 

Når jeg får de første par kunder og der skulle komme en opgave der indebærer at jeg måler lidt op på et emne eller lignende, vil det også være vigtigt at have sikkerhedssko og et par halv-beskidte overalls på. I netop den branche er det vigtigt at vise at man godt kan finde rundt på et værksted, eller i en produktion. Det vil gøre mig til "en af dem" og ikke til en "dem og os"..

Igen tak for al jeres feedback.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)