Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dagen derpå (VM Halvmaraton App)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 72
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har været så heldig? at få lov at levere den officielle app til VM halvmaraton i københavn, hvor en af nøglefunktionerne var en trackingfunktion (via mellemtider) hvor tilskuerne kunne følge familie og venner rundt på ruten. Jeg har tidligere lavet tilsvarende løsninger til bl.a. Copenhagen Marathon, hvor det har været en stor publikumssuccess.

Jeg har lagt masse af tid og energi i projektet, i forventningen om at en success her kunne blive en døråbner til tilsvarende opgaver. Alt var timet, klar og tilrettelagt for den store dag i lørdags. MEN men men sådan skulle det desværre ikke gå :(

Da løbet gik igang var tidtagningsleverandøren ramt af tekniske problemer, og vi fik ikke nogen tider fra dem før vi var langt inde i løbet. Ja faktisk var de første løbere så småt på vej i mål, førend de havde fået styr på tiderne. Og da der på dette tidspunkt havde ophobet sig en enorm mængde tider, gik der ydeligere noget tid før systemerne var helt up to date. Herefter fungerede app'ens trackingfunktion upåklageligt, men da var mange af deltagerne jo allerede kommet i mål.

Det er selvfølgelig pænt frustrerende, når faktorer der ligger helt uden for ens indflydelse, på denne måde kan spolere mange måneders forberedelse. Og resultatet er, at rigtig mange tilskuere (titusindevis) har stået med en app, der slet ikke fungerede til formålet under størstedel af løbet. 

Mange af disse tilskuere giver her efter løbet deres uforbeholdne mening til kende på Facebook, Google Play og App Store, omkring denne såkaldte "lorte app". Så hvad gør jeg nu? Er det stadig muligt at få noget positivt ud af projektet, eller skal jeg bare glemme det og komme videre i teksten?

Mine egne overvejelser går omkring følgende:

1) Skal jeg forsøge at svare på kritikken på Facebook, Google Play og App Store, eller er det bedre at forholde sig passivt?

2) Oprindeligt var planen at lade app'en være online året ud (som reference), men nu er jeg måske bedre tjent med at få den fjernet hurtigst muligt?

3) Hvor meget betyder de dårlige anmeldelser for potentielle kunder, har app'en positiv eller negativ reklameværdi som den fremstår nu?

Hvad tænker i? Har i prøvet noget lignende, og er der gode forslag til damage control her dagene derpå?

Mvh Klaus

BitLizard Software

Udvikling af apps til iPhone og Android

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt nok surt.

mabuhay:
Hvad tænker i? Har i prøvet noget lignende, og er der gode forslag til damage control her dagene derpå?

Mit forslag er at lægge dig helt ned, beskrive hvorfor situationen opstod (uden at skyde skylden væk fra dig selv, selvom det var leverandøren der skabte problemet. Stadig dit ansvar som projektansvarlig) og beklage dybt.

Sådan nogle situationer kan opstå for alle, men det er ikke en god ide at gemme sig. Det er hvordan man håndterer dem der viser om man er professionel eller ej.

Brug evt. muligheden for på din reference på websitet at beskrive hvad der skete, hvad du har lært at det og hvordan du ville håndtere sådan en opgave i fremtiden.

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 72
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Mange tak for dit feedback. Det falder meget godt i tråd med min egen opfattelse af tingende. Selve tidtagningen hører dog på ingen måde ind under mit projektansvar, hverken funktionelt eller kontraktligt. Og jeg ønsker derfor heller ikke at signalere, at dette skulle være tilfældet.

Jeg er omvendt helt på det rene med, at brugerne af app'en ser denne som et samlet produkt, og at det derfor er mig der må lægge ryg til kritikken.

Mvh Klaus

BitLizard Software

Udvikling af apps til iPhone og Android

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus

Først en tommelfinger op for en virkelig fed APP du havde lavet. Den var nem at bruge og informationen var meget overskuelig

Jeg var selv en af dem som fulgte løbere på APP'en og til det var den jo desværre temmelig ubrugelig da data ikke blev opdateret.

Jeg har selv tidligere stået i en lignende situation som du. På Euroinvestor havde vi lanceret et kæmpe aktiespil med mere end 60.000 deltagere og annoncering på TV2. Da spillet skulle starte mandag morgen kl. 9 kollapsede det hele og der gik ikke længe før at Computerworld m.fl ringede. Årsagerne var mange og var ikke vores skyld men det er underordnet for vi havde ansvaret.

Her valgte jeg bare at tage det fulde ansvar i fht. omverdenen. At begynde at sende bussemanden videre gavner ingen. På én dag var stormen reddet af og du ved nu til næste gang at systemet skal testes mere.

Hele Movias billetsystem kollapsede som følge af interessen med køb af dagsbilletten til offentlig transport samme dag.

Laver du samme fejl næste gang vil du miste goodwill for så har du ikke lært af dine fejl. Men første gang her bør du godt kunne slippe afsted med problemerne selvom det havde været sjovere hvis det havde virket i fht. at du nu kan sælge løsningen til andre events. For du skal vise at dit system er pålideligt.

Nicolai

**redigeret**


Klaus nu har jeg lige været inde og tjekke din side og kan se du også har lavet APP'en til Copenhagen Marathon. Den virkede jo rigtigt fint i maj, så i fht. kunder har du jo de gode referencer og i fht. brugeren af servicen er det bare at undskylde. De har glemt det i morgen men har brug for bare at komme af med deres frustration.

Jeg troede at løbefolket havde et positivt sind. Men hold da op hvor kan de løbere brokke sig helt ufatteligt meget over alt fra trøje-størrelser, manglende æbler og en busbillet til 20 kr. Så kom videre og glæd dig over at du laver nogle fede produkter som du bør kunne rulle ud til mange aktører fremover.


Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 72
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nicolai,

Mange tak for dit input, det er meget brugbart. Jeg kan godt huske jeres aktiespil på Euroinvestor, spillede selv lidt med i starten (mener vi er tilbage sidst i 90'erne?).

Frisch:
Her valgte jeg bare at tage det fulde ansvar i fht. omverdenen. At begynde at sende bussemanden videre gavner ingen. På én dag var stormen reddet af og du ved nu til næste gang at systemet skal testes mere.

Ja, det er vist nogenlunde det samme som Mads skriver i sit svar. Lyder som et godt råd jeg hellere må tage til mig.

Frisch:
Laver du samme fejl næste gang vil du miste goodwill for så har du ikke lært af dine fejl. Men første gang her bør du godt kunne slippe afsted med problemerne selvom det havde været sjovere hvis det havde virket i fht. at du nu kan sælge løsningen til andre events. For du skal vise at dit system er pålideligt.

Det er her den store udfordring ligger. For typisk er der en løbsarrangør som har anset et firma til at varetage tidtagningen ved løbet, og mig til at lave en app. Vi aftaler så at tidtagningsleverandøren skal stille resultaterne til rådighed for mig. Men uanset hvor mange gange vi tester vores interface, kan der stadig opstå problemer på deres side, som jeg ikke indflydelse på. Men det er jo nok en risiko jeg må lære at leve med, når jeg tilbyder den her slags løsninger.

Frisch:
Klaus nu har jeg lige været inde og tjekke din side og kan se du også har lavet APP'en til Copenhagen Marathon. Den virkede jo rigtigt fint i maj, så i fht. kunder har du jo de gode referencer og i fht. brugeren af servicen er det bare at undskylde. De har glemt det i morgen men har brug for bare at komme af med deres frustration.

Ja, løsningen har været brugt før, og den er blevet ydeligere optimeret op til VM halvmarathon. Derfor havde jeg også glædet mig til at vise den frem under VM. Men nu må vi tage revanche med Copenhagen Marathon til maj.

Frisch:
Jeg troede at løbefolket havde et positivt sind. Men hold da op hvor kan de løbere brokke sig helt ufatteligt meget over alt fra trøje-størrelser, manglende æbler og en busbillet til 20 kr. 

Dette mønster kender jeg desværre kun alt for godt gennem mit samarbejde med Sparta Løb. Heldigvis er det sjældent dem der råber højest, som repræsenterer flertallet :) 

Klaus

BitLizard Software

Udvikling af apps til iPhone og Android

Fra Slangerup
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 36
Fra  E-logger - Trådløs datalogning - Sikkert, Nemt og billigt Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis produktet er iorden, kan de rette folk sagtens gennemskue hvor problemerne er :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)