Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop, finansiering ?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Håber der er lidt erfarne folk der kan rådgive mig lidt.

Jeg er ved og prøve og finde finansiering til min webshop med shampoo / hårprodukter.

Står mellem og lave en enkeltmands virksomhed eller et APS selskab. Er man virkelig nødt til og vælge enkeltmands virksomhed for og komme i gang hvis man ikke har en kæmpe startkapital så man kan starte et APS?

Det jeg mangler finansiering til er :

indkøb af produkter

Webshop

Aps selskab

Hvilken type finansiering er bedst til iværksættere, bank (Som ikke er nemme og snakke med) , Investor eller andet ?

Har selv lidt kapital men ikke til alle 3 ting så hvad gør klogest i og bruge mine egne penge på ??

MVH Ramsdal

Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ramsdal

Hvis du vil have nogle seriøse svar på dine indlæg, så er der altså lige nogle ting du skal have styr på først. Prøv fx at undersøge alt du kan på forhånd ved hjælp af google eller andre søgemaskiner. Så ville du have fundet ud af at de penge du bruge på at oprette et APS ikke bare forsvinder ud i den blå luft, men stadig vil være til rådighed for virksomheden efter oprettelsen.

Prøv også lige at læse dit indlæg igennem en ekstra gang for de værste fejl, det gør det meget nemmere for folk der gerne vil svare dig, at forstå hvad du prøver på at sige.

Mvh. Kennet

Fra Thorning
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 47
Fra  Kabelx.dk Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

lagkagemed:
Så ville du have fundet ud af at de penge du bruge på at oprette et APS ikke bare forsvinder ud i den blå luft, men stadig vil være til rådighed for virksomheden efter oprettelsen.

Alternativt så er der kommet Iværksætterselskab (IvS) på banen anno 2014.  Måske det noget for dig Ramsdal....

Min erfaring: Jeg startede enkeltmandsvirksomhed fordi jeg skulle hurtigt i gang. i dag har jeg indset det var tåbeligt da det slet ikke var den virksomheds struktur jeg skulle bruge. jeg skulle nok have brugt lidt mere tid på google inden jeg bare gik i gang. --- Er ved at konvertere til ApS (Holding/datter struktur) i skrivende stund .....

Mht. webshop kan du komme billigt i gang. tag evt et kig på shoporama, der er et standard tema i der ser nogenlunde ud. smid eget logo ind. opret ewire som betalingsmiddel og så du billigt i gang!

Bank: personligt har jeg gode erfarringer med jyskebank hvis man ellers har sund privat økonomi ;)

Ejer af KabelX.dk - Kabler, stik, tasker, vægbeslag, film lærred & GoPro - KabelX.dk ApS ejer også HeadZ.dk

Tilmeldt 4. Feb 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gik lidt stærkt, sorry. Det jeg søger er nogen der kunne komme med egne erfaringer eller gode ideer. Evt nogen der ville være behjælpelige med lidt sparring omkring finansiering og opstart af webshop med Aps.

Fra Thorning
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 47
Fra  Kabelx.dk Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ramsdal:
Evt nogen der ville være behjælpelige med lidt sparring omkring finansiering og opstart af webshop med Aps.

Vil starte med at sige du skal tjekke ditselskab.dk - Advokat Jacob Tøjner fortæller godt i både tekst og film omkring forskellige virksomheds opbygninger.

Finansiering ... Hvor meget har du regnet dig frem til du skal bruge i opstarts kapital? Kom med  nogen tal.

Ejer af KabelX.dk - Kabler, stik, tasker, vægbeslag, film lærred & GoPro - KabelX.dk ApS ejer også HeadZ.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt svært at se hvad du søger - du finder næppe nogen der bare tilbyder dig lidt penge at starte op for. Du kan stifte IVS hvis du ikke vil ha personlig virksomhed, men bank f.eks. vil garanteret stadigt kræve personlig garanti af dig for deres konto, og det kan du også risikere at andre ex leverandører vil

Læs evt en masse om IVS så både har for og bagdele i IVS EN MASSE LET FORKLARET MED UNDERLINKS  

Regn med at du SKAL ha lovpligt arbejdsskadeforsikring for dig selv i IVS modsat personlig virksomhed - ca 1200 kr per år og at du KAN har behov for hjælp til årsrapport som er mere kompliceret end for personlig virksomhed. 

Check også, at bank er med på at du får erhverskonto som behøves til IVS

Se intet af det skaffer dig jo penge til at stifte IVS (personlig virk er gratis) eller til varelager eller til webshop, og at lige finde investorer er svært. Det enkle, og gode råd er, spar op så du har til de udgifter der garanteret altid kommer i en shop, og start så

god vind John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Thorning
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 47
Fra  Kabelx.dk Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Se intet af det skaffer dig jo penge til at stifte IVS (personlig virk er gratis)


Vi kunne måske nævne for ham at IvS koster 2170kr (+ min. 1kr i kapital) at stifte i gebyr. Mod ApS 670kr (+ 50.000kr i kapital) :)

Ejer af KabelX.dk - Kabler, stik, tasker, vægbeslag, film lærred & GoPro - KabelX.dk ApS ejer også HeadZ.dk

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Bach:

Cookie - John Hannover:
Se intet af det skaffer dig jo penge til at stifte IVS (personlig virk er gratis)


Vi kunne måske nævne for ham at IvS koster 2170kr (+ min. 1kr i kapital) at stifte i gebyr. Mod ApS 670kr (+ 50.000kr i kapital) :)

IVS koster også kun 670 kr. i gebyr til erhvervstyrelsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Bach:
Vi kunne måske nævne for ham at IvS koster 2170kr (+ min. 1kr i kapital) at stifte i gebyr. Mod ApS 670kr (+ 50.000kr i kapital) :)
ja da - enig - selv om du jo skar ganske meget da du citerede for jeg nævnte jo også varelager og alle de omk der er i en shop

Jeg ser ikke ret meget drift i en virksomhed med 1 krone i kapital - ET frimærke og man skal ha generalforsamling :) og vedtage ting og sager for ikke at komme i alvorlig klemme med kapitalberedskabet som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/kapitalberedskabIVS.html (tror faktisk ikke Jacob T bare stifter med kun 1 krone uden store advarsler)

Så ja, som jeg skrev IVS kræver mindre kapital, men 1 krone .- det får man nu stor risiko ud af vil jeg påstår. Måske 10.000 kr lyder mere rimeligt hvis der skal bygges webshop op fra grunden med omkostninger indtil første krone ruller ind.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Thorning
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 47
Fra  Kabelx.dk Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:
IVS koster også kun 670 kr. i gebyr til erhvervstyrelsen.

Du har ret, jeg var for hurtig ved tasterne. er næsten sikker på der stod 2170kr den anden dag jeg kiggede. Skal nok snart ha briller ;)

Ejer af KabelX.dk - Kabler, stik, tasker, vægbeslag, film lærred & GoPro - KabelX.dk ApS ejer også HeadZ.dk

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)