Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dokumentation/kvittering for aflevering af IT affald på genbrugspladsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et par gamle computere og skærme som er købt igennem firmaet for flere år siden, og som nu er klar til at blive smidt ud.

Men så kommer jeg i tanke om at have læst at man risikerer problemer med SKAT, hvis man ikke 100% kan dokumentere at udstyret rent faktisk er kasseret.
Synes godt nok det lyder en anelse omstændigt ... men er der noget med at man skal have dokumentation eller kvittering fra genbrugspladsen?

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, jeg synes også selv at det lyder åndsvagt. Men synes bare at have læst et indlæg fra John (Cookie) her på Amino, som skrev at man skulle dokumentere at IT udstyr rent faktisk var blevet kasseret (og ikke eksempelvis solgt privat).

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det gælder jo i princip alle aktiver - helt som varer - bluser, covers eller god vin fra vinhandel -  ikke gerne bare må være væk så må IT udstyr heller ikke ret gerne kunne mistolkes som solgt til lillebror 

Da du vel skal på genbrugsplads med det så mener jeg at andre herinde har skrevet de let fik kvittering for afleveret udstyr - alternativt kunne man jo fotodokumentere en destruktion hvis en kvittering koster Big Smile

Jeg tror som skat har været ude for at ting ikke kunne dokumenteres og så kan de jo selv anlægge den mest sandsynlige betragtning, og her vil en 7 år gammel printer der ikke kan gøres rede for - næppe koste samme mængde rynkede bryn som en 1,5 år gammel mac-book :)

Jeg tror virkeligheden er at der kasseres masser af ting med bare egendokumentation men som med alt andet - jo mere man kan få dokumenteret, jo mindre bøvl med skat. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Det giver meget fint mening. Mange tak for endnu et godt og uddybende svar Smile

De bedste hilsener

Jesper

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)