Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

aps kontra ivs ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. ud over kapitalindskuddets størrelse er der så nogen der kan hjælpe mig med at belyse de væsentligste forskelle på disse to konstruktioner af virksomhed. Lad os sige at jeg har 50.000.- til at starte virksomhed for, ville det så være bedst at starte det ene fremfor det andet og hvorfor?

mvh

Ruben

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

har du 50.000 kr ville jeg da stifte ApS direkte frem for et ApS på klods som et IVS er

Største forskelle er ud over kapitalen, at du ikke må hæve udbytte (men godt løn) i et IVS for det ved hjælp af beskattet overskud har nået en kapital på 50.000 kr OG at bank og nok en del andre, stadigt knytter lidt mere tillid til et selskab hvor ejeren har skudt 50.000 ind OG at der er mere luft til at tabe lidt i begyndelsen i et ApS i forhold til et IVS hvor bare køb af et frimærke kan betyde at hele kapitalen er tabt dag 1, med generalforsamlingskrav og jeg skal gi dig

Ellers er formerne som sådan ens. Læs gerne her om IVS LET FORKLARET  hvor der også er underlinks til en del mere om sagen

god vind med det i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Super det var også nogenlunde det jeg havde forstået ved det, så super du bekræfter det. 

Jeg kan se en fordel i at lade et aps eje et ivs hvis det omhandler et koncept eller produkt man finder risikabelt at proppe kapital i. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

tjo - men det IVS må jo stadigt ikke miste sin kapital - så det skal jo gi overskud - hvis det er stiftet for 1 krone OG det kan jo ikke bringe sit overskud i sikkerhed, før det har opsparet 50.000 kr efter skat fra overskud - får inden det må det ikke udbetale udbytte til et holding og så skal der stadigt stå de 50.000 kr tilbage - bare man har det med

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

-helt enig.

Men har man nu et APS der leverer kontorartikler, og det kører på skinner, men at man godt kunne tænke sig en pølsevogn. Kunne man jo starte en pølsevogn op i IVS form uden at binde mere kapital end det pølser og vogn koster. Går det ikke efter de første 1-2 måneder mister man kun det pølser og vogn har kostet, istedetfor at miste 50.000.-

Et forenklet eksempel, men jeg ser IVS som en mulighed for at prøve koncepter af, og ikke andet. Virker konceptet så gør man selvfølgelig det der også er ideen med et ivs, nemlig at døbe det om som aps.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:
Går det ikke efter de første 1-2 måneder mister man kun det pølser og vogn har kostet, istedetfor at miste 50.000.-
stadigt lidt både og. Man skal trygt regne med at banken kræver selvskyldnerkaution i alle fald, og for specielt et IVS måske sågar i eksemplet, pølseleverandøren og andre vil ha forud. Man kan derfor godt miste mere end vognen og pølserne. 

Mister man ikke mere, så gør man det jo heller ikke i ApS formen, og så får man jo resten af sine 50 t tilbage uden skat - så spørgsmålet er, om man - næsten uanset IVS eller ApS skal forvente at kunne drive ting uden selv at brænde lidt fingre og jo mindre kapital man selv vil brænde med, jo mindre vil bank og andre jo finde det lystigt at stille op med kredit til noget, som ejer kun tror for 1 krone på.

Læg dertil, at man ikke kan drive ret meget - pølsevogn eller andet - for 1 krone, så vil man nok i de fleste fald gøre klogt at stifte for en god del mere

I virkeligheden kunne spareøvelsen gå modsat, Holding som IVS og drift som ApS kunne jeg se mere i HViS der var brug for flere selskaber, men er det kun et - så er det jo kun 50.000 kr man skal investere i en selv, 50.000 kr som dækker både ET drifts ApS og ET holding, da de 50.000 kr ligger som kapital i driften og holding ejer driften og har dermed sin værdi på 50.000 kr - men kun ET drift per holding på den måde

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)