Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis jeg køber det her parti hvad bliver så prisen i alt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa folkens! :) 

Jeg står og skal til at åbne min nye shop.

Den skal sælge solbriller i starten, måske udvidet sortiment senere..

Jeg tænker på at sælge pakketilbud evt.. Men det er en andne sag.. ;) 

Jeg skal købe et parti her i starten, som bliver på ALIexpress! :) 

http://www.aliexpress.com/item/50pcs-lot-11-colors-2013-New-Fashion-Wayfarer-Sunglasses-lovely-popular-2140-Sunglasses-Party-Aviator-sunglasses/597174775.html

Linket over, kunne være noget som jeg måske købte til start.. :) 

Skal selvfølgelig have en importregistreret gut til det. 

Men jeg vil gerne vide, hvad prisen bliver i alt med moms og told, hvis den bliver taget i told.. :) 

Hvis du ved hvad prisen ca. kunne lyde på, eller du kan importregistrere (Gerne tæt på Vejle) - Så hører jeg meget gerne fra dig :) 

Mvh, Lukas.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

TheSpechtBoy:
Men jeg vil gerne vide, hvad prisen bliver i alt med moms og told, hvis den bliver taget i told..
du spørger som en lille privat mand der sidder og krydser fingre. Den der importerer har 100% ansvar for at alt fortoldes og skulle noget ikke blive det, for at se til at det blir det og kontroller vil kunne afsløre via regnskab med mindre man også vil fake det.

Told er det mindste men svinger helt afhængig af varen, regn 5 - 12% i almindelighed for at være med - og så er der fragt og evt gebyr for fortoldning og spedition som også svinger. Moms er kun momsangivelse af importmoms men for momsregistrerede ikke en omkostning - , og endeligt, pas på Aliexpress er fyldt med kopivarer som told kan og skal stoppe så se evt: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Solbriller har en import afgift på 2 % og moms og toldgebyr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike D.Jensen:
Solbriller har en import afgift på 2 % og moms og toldgebyr

har solbriller moms for en importerende momsregistreret virksomhed - det var da en nyhed???

Er toldgebyr altid det samme uanset speditør?

Tolden skal jeg ikke uden at checke stille spørgsmålstegn ved

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Dette link udregner godt nok prisen for private køb i Kina men kan nok godt hjælpe dig http://www.toldpriser.dk.

Jeg har købt mange vare i Kina og har heldigvis ikke været uheldig. Lav forarbejdet godt, så skal det nok gå godt.

Dog lad vær at blive fristet, når de i kina tilbyder at nedskrive varens pris, fiktivt for at du spare på tolden. Snyd er altid vejen til SKAT'S hjerte ;)

Sidst jeg bestilte, kom mine vare, 3x10 kg lamper, leveret af FEDEX fra Kina på 3 dage . (Så kan post dk vist ikke være med) gik glat igennem uden problemmer.

Mvh
Michael

Ejer af siden www.risikofrit.dk . En side der tilbyder online konkurrencer til Danskerne

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm John nu gør du mig i tvivl. Men normalt når ikke registreret personer importerer pakker med værdi over 80 DKK til min post butik står der på regningen at der betales moms. Men da jeg pt er i tvivl tager jeg et billede som dokumentation. Så får vi lige lagt importkortne på plads.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike D.Jensen:
Hmm John nu gør du mig i tvivl. Men normalt når ikke registreret personer importerer pakker med værdi over 80 DKK til min post butik står der på regningen at der betales moms. Men da jeg pt er i tvivl tager jeg et billede som dokumentation. Så får vi lige lagt importkortne på plads.

Ja private faktureres MED det lokale lands moms fra EU og får lagt dansk moms på af toldvæsenet/skat ved import til Danmark fra uden for EU.

Virksomheder importerer i deres CVR og sælgere i EU skal så ikke fakturere med deres lokale moms og uden for EU lægger told/skat ikke moms på. Derimode skal køber angive importmoms som sker ved at de lægger 25% af pakkens værdi på deres salgsmoms - og samme beløb på i købsmoms så det er helt neutralt og så rubrik angiver de det også som du kan se i IMPORTMOMS 

VH John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jeg helt enig i, dog i dette tilfælde hvor han spørger om pris / om en anden kan importer det for ham går jeg ud fra det er uden import registrering . 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike D.Jensen:
dog i dette tilfælde hvor han spørger om pris / om en anden kan importer det for ham går jeg ud fra det er uden import registrering . 
altså den anden der importere det for ham har vel importregistrering når det er fra uden for EU og så er der ikke moms til ham

Så skal han sælge det videre til trådstarter formentlig - men det er så med alm dansk moms og hvis ikke trådstarter selv er momsregistreret, så er momsen en omkostning for ham, men det ville være noget nemmere selv at blive import og momsregistreret og dermed undgå moms ved import. Enig i at hvis han skal købe det af en anden dansk der importerer for ham, så vil han blive mødt af dansk moms OG vel normalt også en pris den anden lægger oven i, for at tage besværet og risikoen - hvem skulle ville gøre det uden fortjeneste normalt- så den lyder lidt dødfødt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)