Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed når man er igang ved at afdrage via gældsanering

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 21
Fra  xxxxxx Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal betale på min gældsanering i 5 år til, og imens har jeg fået tilbudt et godt konsulent freelance job til de næste 2-3 år, men den udfordring som hedder, at jeg skal have et cvr nummer, hvor de så betaler honorarer dertil, og så trækker jeg mit løn derfra.

Mit spørgsmål er, om det kan lade sig at gøre, at jeg ved siden af mit fastjob, opretter den freelance job uden at have problemer med min kreditør. Jeg kommer ikke til at tjene millioner overhovedet. Det vil bare være en slags opsparing til sikkerhed i fremtid, for at kunne trække løn, når min fastjob ophører.

Kan man gøre det? Spar under en fornuftift grænse ved siden af en gældsaneringsordning, eller vil banken (min kreditør) automatisk kom tilbage og lægge pant i denne virksomhed og tage hvert år en eventuelle likviditet på konto?

På forhånd tak

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hut jeg visker så er det fastlagt hvad du skal betale, uanfægtet om du vinder i Lotto ugen efter eller din situation ændre sig i de 5 år, hvilket er hele ideen med gældssaneringen, nemlig at du får et fast beløb du skal afdrage og så ellers kan fortsætte dit liv op ad rangstigen.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep som MOAA skriver. Eneste mulige hage er at freelance jobbet som du beskriver det, hvis det er det eneste kunne lyde meget som lønmodtager job hvor arbejdsgiver ikke vil gi opsigelsesvarsel og andet - og det kan skat klart forkaste HVIS det ikke er egentlig selvstændig virksomhed som i SELVSTÆNDIG - REELANCE ELLER LØNMODTAGER som er noget skat har fokus på

Du kan sagtens være ude for, at det er krav fra "arbejdsgiver" og har vel ikke råd til at stejle så meget, men så må du bare sørge for totalt orden i regnskab og ikke tage ting til udgift som der kan være spor tvivl om hvis skal valgte at sige, det var en normal ansættelse der blev konverteret til freelance og b.skat. Så har arbejdsgiver trods alt det største problem. 

I forhold til gældssanering mener jeg ikke det skal betyde noget men skat kan stille krav om sikkerhed for moms hvis de har tabt over 50 t på dig tidl som jeg husker det-  når du stifter virksomhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)