Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fradrag for sociale aktiviteter - f.eks. cafebesøg

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber nogen kan hjælpe mig med dette spørgsmål:

Jeg driver en personlig virksomhed, hvor jeg blevet bliver betalt af f.eks. kommuner/Jobcentre for at tage mig af syge og/eller socialt udsatte borgere. Et eksempel på en aktivitet kunne være at mødes med borgeren ude i byen og snakke med dem om deres situation og lægge planer for fremtiden. Herunder er opgaven at skabe en god relation til borgeren, således at der kan opnås et godt tillidsforhold og bedre mulighed for identificere barrierer og ressourcer. I mange tilfælde har det et pædagogisk/relationsskabende sigte netop at mødes over en kop kaffe på neutral grund - f.eks. på en cafe. Hvordan er reglerne for moms- og skattefradrag i sådanne situationer? 

I nogle tilfælde afholdes cafebesøg som konsekvens af, at jeg driver virksomheden hjemmefra og dermed ikke kan har mulighed for at afholde samtalerne på eget kontor. Hvordan forholder det sig med fradrag i sådanne tilfælde? 

Håber at nogen her kan gøre mig klogere på ovenstående, da jeg ikke har kunne finde svaret andetsteds. 

På forhånd mange tak.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene at du kan fradrage udgiften men ikke momsen. Ville dog sørge for at at der vedhæftet dokumentation for mødet. Du må jo formodentlig lave en timeseddel til kommunen den kan bruges som dokumentation.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)