Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan "deler man" mellem udvikler og "idé-kvinde"?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en idé til en portal, hvortil der skal bruges en app. Jeg har fundet en udvikler, som er meget erfaren i programmering, dog ikke af apps. Hans begrundelse for at være med, er dels at lære at lave apps, dels at være med i et projekt, som måske på sigt kan give et afkast. Jeg har - surprise - idéen, kan ikke programmere, men står for markedsføringen af projektet og "alt det andet".

Vi vil jo gerne have noget ned på skrift om hvordan vi fordeler et evt. overskud mellem os, men hvad ville være rimeligt? Har jo hørt, at en idé i sig selv ikke er noget værd Wink Nej spøg til side. Vi forventer ikke de store udgifter i første omgang, mest vores tid, men hvordan finder man lige ud af hvilken andel hver især skal have af overskuddet, når det kommer?

På forhånd tak for svar.

Hilsen Pia

Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  web-O-magic Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel det I skal blive enige om.

Nogle vil mene 50/50, andre vil mene det er alt efter hvor mange tid man putter i det.
Hvis I logger den tid I bruger på de forksellige ting, så kan I jo se hvem dr har brugt mest tid, bør vel også være den som får mest ud af det.

Jeg tror ikke der er nogen facit, men det er hvad I kan blive enige om fordelingen skal være.

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 78
Fra  Brøndholt CMS & design Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Pia..

Det er et tibagevendende scenarie her på amino.

En har fået en ide, der kræver en eller flere former for teknologi. Personen kan ikke selv udvikle det, og vil helst ikke kaste penge i det. Hvad gør man så ?.... man allierer sig med en udvikler eller "programmør" der kan klare den praktiske side af sagen, mod at vedkommende til gengæld får andel i det fremtidige afkast

Der er altså to parter, to parter med fælles interesser men med forskellige udgangpunkter og roller. Bliver man enige om et samarbejde, er det oftest ensbetydende med at udvikleren kan lægge x antal arbejdstimer i det, mens idé-manden (eller kvinden) læner sig tilbage og venter på på at opgaven bliver udført.

Realistisk set er det vel under 10 % af den slags projekter her i amino-regi der rent faktisk bliver en succes. Selvfølgelig stiger sandsynligheden alt efter hvor stort forarbejde og planlægning der er lagt i projektet.

For mig at se er der to væsentlige faktorer i den ligning der afgør fordelingen

1) sandsynligheden for succeskriteriet kan nås, hvor god er ideen rent faktisk ?, har andre lavet noget lignende ? osv  osv.

2) hvor stort et arbejde lægger udvikleren i det, er det 20 timer eller 800 timer



Ad 1) Du er selv farvet, så du er ikke i stand til på en nøgtern måde at vurdere den egentlige sandsynlighed for succes. Du er nødt til at have en eller flere uvildige personer til at komme med et bud på det.

Ad 2) Som du siger så har udvikleren ikke arbejdet med teknologien før. Han har derfor intet grundlag for at vurdere opgavens egentlige omfang.

Med udgangspunkt i de lidt sparsomme oplysninger du er kommet med her i indlægget er det umuligt at vurdere nævnte faktorer, og derfor ikke muligt at komme med at kvalificeret bud på fordelingen mellem jer.

Med venlig hilsen

Mads

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)