Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sygedagpenge - Er dette korrekt forstået

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Situationen er den at jeg skal løn for en medarbejder som har haft 3 sygedage i indeværende lønperiode.

Timelønnen udgør 165 kr/timen

Jeg bruger Danløn til administration og udbetaling af løn.

Er det så korrekt at jeg udbetaler 110 kr/timen som sygedagpenge(maksimale sygedagpengesats pr. time), og diffencen op til de 165, altså 55 kr/timen udbetales som sygeløn.

Derefter kan jeg via Nemrefusion bede om at få refunderet sygedagpengene, og sygelønnen "hænger" virksomheden så selv på?

/Simon

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Hej 

Situationen er den at jeg skal løn for en medarbejder som har haft 3 sygedage i indeværende lønperiode.

Timelønnen udgør 165 kr/timen

Jeg bruger Danløn til administration og udbetaling af løn.

Er det så korrekt at jeg udbetaler 110 kr/timen som sygedagpenge(maksimale sygedagpengesats pr. time), og diffencen op til de 165, altså 55 kr/timen udbetales som sygeløn.

Derefter kan jeg via Nemrefusion bede om at få refunderet sygedagpengene, og sygelønnen "hænger" virksomheden så selv på?

/Simon

Hej Simon

Du bør benævne hele lønnen for de omtalte sygedage som sygeløn/løn under sygdom, og i lønprogrammet bruge den korrekte betegnelse, idet man ikke umiddelbart optjener feriepenge under sygdom.

Når du søger refusion, er det korrekt, at du kun modtager refusion svarende til max. dagpengesatsen, således virksomheden betaler differencen.

Det er dog muligt at tegne tillægsforsikringer, som har til formål at udligne denne difference, men de kan være lidt kostbare, men det kan du undersøge nærmere hos eks. forsikringsselskaberne.

Tonny

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Du bør benævne hele lønnen for de omtalte sygedage som sygeløn/løn under sygdom, og i lønprogrammet bruge den korrekte betegnelse, idet man ikke umiddelbart optjener feriepenge under sygdom.

Det drejer sig alt i alt om 25 timer, og jeg har tastet følgende ind i Danløn:

Sygedagpenge 25 timer a 110,14 kroner (der optjenes ikke feriepenge af beløbet i Danløn)

Sygeløn 25 timer af 54, 86 kroner (Der optjenes feriepenge af dette beløb i Danløn)

Det jeg tænker er bare om det offentlige kan se at, der er registreret sygedagpenge, hvis jeg udelukkende kører det hele ind som sygeløn på 25 timer a' 165 kroner. Kan det ikke give nogle problemer med hensyn til refusion?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Tonny Skov Pedersen:
Du bør benævne hele lønnen for de omtalte sygedage som sygeløn/løn under sygdom, og i lønprogrammet bruge den korrekte betegnelse, idet man ikke umiddelbart optjener feriepenge under sygdom.

Det drejer sig alt i alt om 25 timer, og jeg har tastet følgende ind i Danløn:

Sygedagpenge 25 timer a 110,14 kroner (der optjenes ikke feriepenge af beløbet i Danløn)

Sygeløn 25 timer af 54, 86 kroner (Der optjenes feriepenge af dette beløb i Danløn)

Det jeg tænker er bare om det offentlige kan se at, der er registreret sygedagpenge, hvis jeg udelukkende kører det hele ind som sygeløn på 25 timer a' 165 kroner. Kan det ikke give nogle problemer med hensyn til refusion?

Ja, det ser korrekt ud.

I forbindelse med refusionen fra det offentlige, så angiver du kun timelønnen og antal timer, hvorefter det kontrolleres, at du faktisk har udbetalt løn til det pågældende cpr.nr.

Herefter afregnes sygedagpengene til dig som arbejdsgiver, idet du følgelig angiver, at du har udbetalt løn under sygdom.

Tonny

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg takker mange gange

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)