Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogførring - Diverse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Ind i mellem får mad lyst til lidt mad og drikke fra tanken. Bogøres dette som Hævet privat i virksomheden da dette ikke kan trækkes fra ?

2) Bilvask må vel også bogføres som hævet privat i virksomheden ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja korrekt - men hvorfor ikke bruge dit eget kort eller cash til den slags, det er da kun besværligt at trække noget som der ikke er spor fradrag for ind i virksomheden. Man får jo også ind imellem lyst til en kasse vin eller en ny hundehvalp, men brug hvert sit kort til den slag.

Der sker ikke noget ved at tage det ind via hævet privat - ud over en ekstra postering når det er personlig virksomhed. Var det et selskab, ex et nyt IVS ville det få alvorlige konsekvenser (aktionærlån selv små beløb og selv ultrakort tid)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg skulle købe et brugt videokamera af en gennem DBA for 500 kr, måtte jeg forbi en tank købe lidt og lave den på 500 kr over.

Her kommer mit spørgsmål.

1) Bogføres dette som (hævet privat i virksomheden 500 kr)

2) Har fået en kvittering fa kunden, hvorfor dette bogføres som køb ?

Lyder måske lidt forvirrende, men fremover vil jeg gøre brug af dine råd, og kun bruge 1 kort :-D

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis jeg forstår ret - så var det et videokamera til virksomheden og du brugte 500 kr fra firmakortet for at ha noget at betale kameraet med og dem har du så også brugt til private ting

Ellers bliver mit svar jo galt Smile

1 ja det bogføres som privat hævet 500 kr konto 63100 udlæg ansatte/ejer vil jeg mene - så har du taget alle 500 kr ind som hævet privat med bank som modkonto

2 Kvittering - vel fra en privat uden moms (så slipper du for at høre om krav om delt moms på sådanne ting hvis de bruges privat også) - betyder at du bogfører det som småanskaffelser MEN - Dinero har kun småanskaffelser MED moms og man kan ikke undertrykke moms - så jeg ville i dit fald lave NY KONTO .- DRIFT - nr 8045 - tekst SMÅANSKAFFELSER UDEN MOMS  og sætte momsen til INGEN MOMS  -  Modkonto nu den du brugte - udlæg- ejer  som dermed går ned med beløbet til videoen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)