Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indsætning af egen intro i et Flash-spil

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej glade Aminoer!

Jeg kunne godt tænke mig at starte en mindre "for sjov"-hjemmeside, med spil hovedsageligt lavet i Flash. Hjemmesiden har to formål: At styrke mig selv i webudvikling og at give 100% af overskuddet til velgørenhed gennem reklamer. Jeg er nybegynder i Flash, forstået på den måde at det for en time siden var første gang jeg åbnede Adobe's Flash Professional Skype-BigSmile

Mit problem er at jeg virkelig gerne vil have indsat en kort intro, der skal spille før spillet starter, men Flash Professional vil ikke åbne de Flash-spil jeg har downloadet (SWF-filer). Er der en flink Amino-bruger der vil hjælpe?

Hav en rigtig god dag! Skype-Smile

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Karl Emil Lau:
Flash Professional vil ikke åbne de Flash-spil jeg har downloadet (SWF-filer)

Jeg mener ikke at du kan rette i SWF filerne da disse er kompileret. Derudover mener jeg heller ikke at du har ret til at rette i dem da de ikke er dine. Du kan derimod lave en intro og vise den før spillet bliver vist (dvs. loade intro, afspille intro og derefter loade spil)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis det er nogen du har fundet på nettet og ikke fået tilladelse til at bruge, så må du heller ikke bare videredistribuere dem. 

Nu er det lang tid siden jeg har arbejdet med Flash, men hvis ikke du kan importere SWF-filerne via Flash Professional, kan du sandsynligvis loade swf-filerne vha ActionScript.

Jeg ved ikke engang om Flash bruger ActionScript endnu, men prøv at Google:
"actionscript load external swf"
 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Skanderborg
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Niels og Gitta, tusind tak for de hurtige, korte og præcise svar! Det var lige det svar jeg ledte efter Skype-Smile

Gitta, tippet om en ekstern SWF-fil åbnet implementeret i en andet SWF-fil er perfekt! Yes

Rigtig god dag til jer to! 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 150
Fra  Livesound.dk Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karl.

Der findes små programmer hvor du sagtens kan åbne SWF filer selv om de er komprimerede. Problemet er bare at de bliver aldrig det samme når du gemmer dem igen. Så glem det med at åbne allerede lavet SWF filer, med mindre de er utrolig simple, og det plejer spil ikke at være da der er en del komponenter i dem.

Det du kan gøre er at lave en intro for sig selv som en SWF fil. og når din intro er over eller via en knap så kan en anden fil importeres i din nuværende dvs. dit spil.

Hvis du har tænkt dig at arbejde med flash så skal du i gang med AS (Action Script). Det er helt fantastisk hvad man kan gøre med flash, desværre droppede jeg det selv, da flash er på vej ned og HTML 5 samt andet er ved at tage over markedet.

Udlejning af professionelt mobildiskotek

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)