Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uvidenhed haves og gode råd fra kloge hoveder søges

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Pænt goddag. 

Jeg går med nogle grubler om fremtiden og hvilken vej jeg skal tage. Om et par måneder har jeg nemlig afsluttet en STX-uddannelse og står derfor med forskellige muligheder åbne. Der hersker ingen tvivl om, at jeg tager et sabbatår, hvor jeg rejser 6 måneder til udlandet for at styrke forskellige kompetencer. 

Dog er det efter disse 6 måneder min tvivl hersker på højeste punkt - Som jeg selv ser det står jeg med 2 muligheder:

1. At tage en journalistuddannelse specifikt med henblik på at komme inden for TV-branchen (som vært). Jeg gider ikke bruge hele mit liv på at skrive artikler. (Og ja jeg har jo vel heller ikke helt styr på hvad en journalistudannelse PRÆCIST indebærer)

2. ... At kaste mig ud i det der for mig er et total uvished - Jeg har masser af ideer til alt fra forskellige apps, et tøjmærke, spiritus, et bereau, underlig dims til stegepanden (uden forhåbenligt at afsløre for meget) og lige til det som vel er mere atypisk for de ideer, som jeg kunne forestille mig folk på denne hjemmeside sidder med, såsom: grundlag til film, kortfilm, grundlag til TV-program, youtube-show samt noget så maskulint for en ung knægt som shortstories/digte. 

Jeg er udemærket klar over at nogle af disse ideer muligvis er det rene møg, men hvis nu bare en enkelt er banebrydende ville det ikke være så beklageligt. Endvidere er jeg også klar over at, hvis jeg skal udføre nogle af mine ideer i punkt 2 skal jeg gå forskellige veje - én uddannelse er nok ikke grundlag for jeg kan udføre alle mine ideer... eller hvad?

Djævlen på den ene skulder siger jeg skal tage den "sikre" vej - Punkt 1, imens den anden djævel på modsatte skulder siger jeg skal kaste mig ud i punkt 2. 

Hvis nu jeg skal lytte til djævel nr. 2 (som disse dage er ret så fristende), hvilke råd har I så til hvor og hvordan jeg skal starte? Dette gælder også mht. uddannelse.

Håber jeg har udtrykt min forvirring således det nogenlunde er til at forstå.

Mvh. 
En ung og forvirret knægt 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomzen - efter seks måneder i udlandet er du et andet menneske og fyldt med nye indtryk.

Kom tilbage om seks måneder hvis du stadigvæk har tvivl.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar, SWcotspain
Jeg er klar over man ændrer sig, men jeg tror ikke at mine ambitioner ligepludselig bliver at være præst i et kloster eller noget lignende, som stikker i en komplet modsat retning. 

Derudover bliver min rejse til udlandet ikke en badeferie, men derimod bliver min ene af de to rejser, den til USA, en rejse hvor jeg lige nu overvejer forskellige kurser som kan styrke mine kompetencer inden for ... ja hvad jeg nu har lyst til på det tidspunkt.

Jeg kan godt lide ikke at leve i total uvished og håber derfor på et mere forløsende bud, således jeg kan planlægge hvad jeg skal foretage på min rejse og om det skal blive kurser i at lave en app eller andet iværksætteri, eller om jeg skal tage et ophold på journalisthøjskole efter min rejse.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomzen,

nu kunne jeg jo godt blive total 'gammelsnølf'. 

Men mange af de spørgsmål, som du stiller er det kun dig selv, som kender svaret på. Dit svar nu, er ikke det samme som dit svar, når du kommer hjem.

Tag nu til USA - oplev og lær noget. Lev med amerikanerne, jeg tror at det vil gøre dig godt.

Kom så hjem 20 kilo tungere og med nye ideer, så skal du se!

God vind

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 04:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomzen:
men derimod bliver min ene af de to rejser, den til USA, en rejse hvor jeg lige nu overvejer forskellige kurser som kan styrke mine kompetencer inden for

Hvis du hælder mod at starte egen virksomhed, kan jeg varmt anbefale dig at bruge noget tid i Silicon Valley, især hvis det har noget med IT at gøre.

Der er adskillige meetups hver eneste dag, nogle handler om det at starte op helt fra bunden, nogle handler om teknologier, nogle handler om finansiering, nogle handler om at sælge, nogle handler om at netværke. Ja, jeg kunne blive ved. Nogle af dem er mere formelle, nogle finder sted på cafeer. Nogle af dem foregår som foredrag, andre som workshops. Nogle er gratis, mens andre koster lidt. Man kan lære ufattelig meget ved at deltage.

Se mere på http://www.meetup.com 

Mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)