Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgifter ved import fra EU lande

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hørsholm
Tilmeldt 1. Feb 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Er det korrekt at der ikke er nogle ekstra omkostninger ved at importere varer fra et andet EU land, end hvis man skulle handle med sin nabo by i DK? 

Jeg er med på man skal moms registreres, import registreres og have CVR - at man beder import landet om at trække deres moms fra fakturaen (i UK eksempelvis VAT) og jeg er opmærksom på at der vil være ekstra fragt omkostninger. 

Er det virkeligt så 'simpelt'(ingen told afgifter, ingen speditør omkostninger)? Nu tænker jeg på i forhold til at handle med fx Østen..

Tak.

Lene

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lene:
Er det virkeligt så 'simpelt'(ingen told afgifter, ingen speditør omkostninger)? Nu tænker jeg på i forhold til at handle med fx Østen..

Ja næsten!

Der er dog vigtigt at kuske på at visse vare i Danmark er pålagt punkafgift,  Disse vare skal du have tilladelse til at importere. 

Ravn

Fra Hørsholm
Tilmeldt 1. Feb 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal i have :) 

Ravn; punkafgift er hovedsagelig øl, vin & spiritus, ikke? Punkafgift for mineralvand ophører iår.

Tak.

Lene

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lene:
hovedsagelig øl, vin & spiritus, ikke

Nej desværre, der findes en del produkter som er pålagt punkafgift, her får du nogle af dem:  

Sukkervare, tobak, nødder, is, lyskilder,  emballage,  grus, olie, PVC holdige produkter,  engangs service  ...... osv.

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)