Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anchor text og Meta keywords ?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt dette i min backend, mon ikke det er lidt i den retning jeg skal ?

Den der hedder "USe categories path for product URLS", kunne det ikke lyde som den der laver kategorinavne i URLen. Så den burde jeg sætte til Nej.

Og så måske også sige Ja til "Use cannonical link Meta tag for categories" og "Use cannonical link Meta tag for categories"

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, enig. Det bør være modsat af hvad den er sat til nu. 

Canonical Links vil være godt i produkterne, hvis den gør det rigtigt. Det mener jeg dog den gør. 

Hvis du har tynde kategorisider og vælger at sætte NOINDEX på, skal du dog ikke bruge Canonical, men det vil du nok heller ikke gøre, da det er bedre at optimere kategorisider til nogle gode søgeord. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak Gita, for din hjælp :)

Men jeg er stadig meget i tvivl om hvor eller hvordan jeg kan se om jeg har et problem, eller om jeg har løst problemet. Kan det måles nogle steder med et værktøj ?, eller er det noget man skal vide, for at finde ud af der er et DC problem.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:
Men jeg er stadig meget i tvivl om hvor eller hvordan jeg kan se om jeg har et problem, eller om jeg har løst problemet. Kan det måles nogle steder med et værktøj ?, eller er det noget man skal vide, for at finde ud af der er et DC problem.


Det er ikke et problem du får løst som en sidebemærkning. Du skal forstå DC-problemerne først og dernæst vide hvilke metoder der er bedst til at løse de enkelte problemerne. 

Men Thomas Rosenstand har allerede givet dig et eksempel.

Det første jeg falder over er at du linker til din forside sådan:
www.ditdomæne.dk

Det er såmænd også fint nok, men når du kører musen henover menuen "Til forsiden" linker du til:
www.ditdomæne.dk/index.php/

Det sandsynliggør at du får DC pga det link, men et andet problem er at det slet ikke er nok at lave de interne links rigtigt. Grunden til problemet skal også væk, ellers kan det sagtens gå galt alligevel eksempelvis hvis andre linker til dig. 

Disse her går også som ens sider:
www.ditdomæne.dk/index.php
www.ditdomæne.dk/index.php  

Og du har såmænd også denne:
www.ditdomæne.dk/??

Jeg ved ikke hvordan du har fået det med index.php i dine interne menuer. Jeg har ikke selv haft problemet når jeg har lavet tests af Magento, men selv hvis du får den væk, så har du stadigvæk en del gode aftenhyggetimer til at lære teknisk SEO af Magento at se frem til :-) 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lykkedes mig at fjerne index.php i min URL ved hjælp fra denne youtube film - 

 

Jeg har også fået lagt Canonical ind på mine sider, ved at rette i nogle indstillinger i Magento

Så langt så godt :) ....håber jeg. Var ellers lige ved at slette hele l.... og starte forfra.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Index.php er væk fra min URL når jeg klikker rundt på min webshop. Men jeg kan stadig manuelt indtaste www.cartoonkids.dk/index.php og så komme til forsiden. Det er vel ikke helt godt..

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Ja - det holdt Google op med omkring 2004-2005.

thomas, jeg er sikker på du ved hvad du snakker om mht seo, men jeg er fra et par siger blevet fortalt at jeg skal udfylde mine metainformationer i mine produktbeskrivelser. Ellers vil google indsætte "default description", og kunderne vil se en tilfældig tekst fra webshop. Jeg har intet udfyldt af metainformationer - skal jeg det ?

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

KS71:

Thomas Rosenstand:

Ja - det holdt Google op med omkring 2004-2005.

thomas, jeg er sikker på du ved hvad du snakker om mht seo, men jeg er fra et par siger blevet fortalt at jeg skal udfylde mine metainformationer i mine produktbeskrivelser. Ellers vil google indsætte "default description", og kunderne vil se en tilfældig tekst fra webshop. Jeg har intet udfyldt af metainformationer - skal jeg det ?

Jeg forstår ikke, hvorfor du taler om meta descriptions i forbindelse med meta keywords? Du skal SÅ ABSOLUT udytte dine descriptions - men Meta Keywords er ligegyldige.

http://www.concept-i.dk/blog/meta-keywords-tags.html

Og du har ret: Jeg ved 100%, hvad jeg taler om i forhold til Meta Keywords og Meta Description :-)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Jeg forstår ikke, hvorfor du taler om meta descriptions i forbindelse med meta keywords? Du skal SÅ ABSOLUT udytte dine descriptions - men Meta Keywords er ligegyldige.

http://www.concept-i.dk/blog/meta-keywords-tags.html

Og du har ret: Jeg ved 100%, hvad jeg taler om i forhold til Meta Keywords og Meta Description :-)

jeg tror at der er nogle ting der er ved at gå op for mig nu :) i min magento shop har jeg noget der hedder meta-description og meta-keywords. Jeg misforstod dig i et af dine indlæg i denne tråd, og opfattede det som en og samme ting, og har derfor intet fyldt ud i disse felter, da jeg gik ud fra at alt meta... Ikke blev benyttet længere. Jeg kan godt se nu, at der er en forskel på disse to ting, og at jeg har begået lidt af en fejl :)

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har du lidt at lave i påsken :-)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)