Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anchor text og Meta keywords ?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er så småt begyndt at kigge i retning af SEO vedr min webshop, som endnu ikke er helt færdig. Jeg mindes i den forbindelse at have læst, men er ikke helt sikker, at søgemaskiner ikke længere benytter Meta keywords. Er det korrekt ? I min Magento shop, er der en hel side der hedder Metainformation, så den er det måske ikke nødvendig at udfylde, hvis søgemaskinerne ikke benytter dem mere ?

Mht anchor text, kan jeg forstå det er en ret vigtig ting vedr SEO. Når jeg prøver at søge på mine egen varer, ser det ud til at anchor text, er selve navnet/overskriften på mit produkt. Er det korrekt ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - det holdt Google op med omkring 2004-2005.

Dit andet spørgsmål er godt nok svært at besvare uden at kunne se din shop ;-)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret :)

Min webshop hedder www.cartoonkids.dk Den er som sagt ikke færdig endnu, og jeg mangler stadig at udfylde nogle gode produktbeskrivelser.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps. Men lige nu har du andre problemer, du skal håndtere. For eksempel at du har både /index.php/trojer.html og cartoonkids.dk/trojer.html Med samme indhold. Og det gælder alt på dit site. Det er duplicate content, og det skal du have fikset.

Er på vej ud af døren - så jeg når ikke mere lige nu. Beklager.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Jeps. Men lige nu har du andre problemer, du skal håndtere. For eksempel at du har både /index.php/trojer.html og cartoonkids.dk/trojer.html Med samme indhold. Og det gælder alt på dit site. Det er duplicate content, og det skal du have fikset.

Er på vej ud af døren - så jeg når ikke mere lige nu. Beklager.

Tak Thomas. Jeg har faktisk næsten lige købt din bog :) Men jeg er ikke kommet så langt i den endnu.

Det du næver som et problem, aner jeg ikke hvordan jeg selv skal rette op på. Jeg har oprettet nogle menuer i Magento backend, men er det den vej igennem, som der er opstået dobbelt indhold ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forsøgt at finde ud af lidt omkring duplicate content og fandt denne side hos dig - http://www.concept-i.dk/blog/middel-mod-duplicate-content.html 

Mit problem,  er det at jeg har en kategori der hedder T-shirt som alle mine T-shirts er placeret i og under denne kategori, er der igen to kategorier, Piger og drenge. Så mine T-shirts er placeret i to grupper, "T-shirts" og "Drenge" eller "Piger".

Er det, det der skaber mit problem - at jeg har den samme vare i mere end een kategori ?

--- update ---

Jeg har kigget lidt mere på det nu, og er kun blevet mere forvirreret. Når jeg kigge mine links igennem, ved at surfe rundt på siden, så ser jeg kun /index.php/...html links, og hos mig er der ikke dobbelt indhold. Men jeg kan godt i URL'en slette index.php, og så stadig komme frem til den enkelte side, som du skrev.

Min teori med at have det samme produkt i flere kategorier, tror jeg ikke holder helt stik. Kigger jeg på mit badetøj, er det kun placeret i een kategori, men er alligevel duplicate. Så i mit tilfælde skyldes det måske ikke at den samme vare er i flere kategorier....tror jeg.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:
Er det, det der skaber mit problem - at jeg har den samme vare i mere end een kategori ?


Magento er massivt ramt af DC fra start, men det kan dog lade sig gøre at udrydde det, men det er bestemt ikke et begynderprojekt.

Den måde du har lavet menuens URL'er på gør ikke sagen bedre, men første skridt på vejen er at du nu er begyndt at være klar  over problemstillingen.

Du skal under alle omstændigheder slå kategorier i URL'erne fra, da Magento også lige laver ekstra DC i den forbindelse. Sidst jeg testede, var det ikke engang nok bare at slå den fra. Den "huskede" det DC den havde lavet i den forbindelse, så min løsning var at at geninstallere Magento. Ved ikke om det stadigvæk forholder sig sådan, og om der er andre udveje end geninstallation.

Du bør under alle omstændigheder, som webshop-ejer læse og forstå SEO-LEX, men da du har valgt Magento har du et andet stort projekt foran dig også. I hvert fald hvis du ikke får en SEO-og Magento-kyndig til at sætte shoppen ordentligt op for dig. På det punkt, er WordPress WooCommerce langt lettere at sætte SEO-mæssigt ordentligt op - omend det dog desværre sjældent bliver gjort selv fra webbureauers side. 

Jeg arbejder, indtil videre, ikke selv med SEO af Magento mere, da jeg har valgt at lægge fokus på udvikling til WordPress, men prøv at Google "Magento SEO" og du vil kunne støve lidt tips op rundt omkring. Desværre også nogengange fejloplysninger. Selv i Magentos officielle manual er der fejloplysninger om SEO. Jeg ved at der er udkommet en bog om Magento SEO i år, og jeg har desværre ikke fået den læst, så ved ikke om den er god eller ej. (http://www.packtpub.com/magento-search-engine-optimization/book)

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:
Den måde du har lavet menuens URL'er på gør ikke sagen bedre, men første skridt på vejen er at du nu er begyndt at være klar  over problemstillingen.

Jeg har intet gjort, altså ud over at bruge de funktioner der er i Magento når man opretter en menu. Kunne jeg have gjort det anderledes, med de muligheder der er i Magento ?

Gita Street:
Du skal under alle omstændigheder slå kategorier i URL'erne fra, da Magento også lige laver ekstra DC i den forbindelse. Sidst jeg testede, var det ikke engang nok bare at slå den fra. Den "huskede" det DC den havde lavet i den forbindelse, så min løsning var at at geninstallere Magento. Ved ikke om det stadigvæk forholder sig sådan, og om der er andre udveje end geninstallation.

Nu bliver jeg en smule forvirreret. Det du siger, er det at jeg skal droppe brugen af kategorier ? Men det vil jo så betyde at alt lige fra rygsække, trøjer, sengetøj osv skal i en og samme kategori, så det er blandet sammen mellem hinanden.

Gita Street:
Du bør under alle omstændigheder, som webshop-ejer læse og forstå SEO-LEX, men da du har valgt Magento har du et andet stort projekt foran dig også. I hvert fald hvis du ikke får en SEO-og Magento-kyndig til at sætte shoppen ordentligt op for dig. På det punkt, er WordPress WooCommerce langt lettere at sætte SEO-mæssigt ordentligt op - omend det dog desværre sjældent bliver gjort selv fra webbureauers side. 

Bogen SEO-LEX er købt og jeg er igang med den, men er ikke nået så langt endnu.

Men hvordan ser jeg at jeg har DC indhold ? Når jeg selv surfer rundt på min webshop og holder øje med URL'en, så er alle links forskellige, jeg kan simpelthen ikke finde to ens links. Så hvordan ser jeg selv at der er et problem ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KS71:
Det du siger, er det at jeg skal droppe brugen af kategorier ?


Nej, det jeg mener er at du bør droppe at have kategori-navne i URL'erne til de enkelte produkter. Det er noget du kan slå til og fra i Magento. Produkterne vil stadigvæk kunne tildeles så mange kategorier som du har brug for.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok på den måde. Det vil jeg prøve at undersøge. Tak :)

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)