Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag iflg. kørebog - kontant udbetaling

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 1
Fra  Retro og Design Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et mindre firma, hvor jeg kører i egen bil og fører kørselen i en kørebog. Jeg opkøber brugte varer forskellige steder i landet. Jeg har desværre overset at kørslen skulle indgå i mit skatteregnskab for 2013 og nu vil jeg gerne gøre det rigtigt for 2014. Hvordan skal jeg opgive denne kørsel i mit skatteregnskab. Hvis jeg laver en konto for kørselsudgifter - hvor skal jeg så dobbeltpostere den? Kan jeg evt. debitere kørselsudgifter og kreditere kassen eller banken og udbetale pengene månedligt til mig selv?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

I personlig virksomhed skal du ikke/må du ikke udbetale dem og skal faktisk slet ikke tage dem i regnskabet. Du fører kørebog nøje km fra og til og formål, dato os. Det samlede tal bruger du så når du selvangiver, ved i årsopgørelsen at regulere dit resultat af virksomhed ned med tallet fra kørebogen

Det er skattemæssig regulering, ligesom du f.-eks. skal lægge noget på for repræsentation, bespisning, gaver osv som ikke har fuldt fradrag. Der skal altid gennemses for skattereguleringer og en af dem er - kørepenge efter statens takster. 

En måde at få dem på løbende er så, at de jo reducerer det tal du ellers ville ha skrevet i forskudsopgørelsen for dit overskud, med de forventede kørepenge

Du kan læse mere om det i KØREPENGE LINK 

Hvis du har ført kørebog for 2013 korrekt, kan du derfor også stadigt bare ændre din årsopgørelse for 2013 ned med tallet fra kørebogen 2013 da det jo skattemæssigt reducerer dit overskud 2013, så der er ikke tabt noget - bare log på skat og lav ændringen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)