Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alarm på privatadresse (betalt af ApS)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Er det ok, hvis ens ApS betaler udgifter til alarm på ens privatadresse?

Ovenstående er underbygget med, at jeg udfører kontorarbejde og praktisk arbejde på privatadressen, selvom jeg har butik ude i byen også.

Mvh.

David

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

kun hvis du har et kontor hjemme som opfylder regel for fradrag for kontor. Hvis du får alarm på hele privatadressen vil det være et klart personalegode med skat og alt

Har du et lokale i privaten som fuldt opfylder regler om fradrag for kontor i hjemmet, så vil det areal sikkert kunne betale for den alarm der dækker det areal

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt vil jeg sige nej, idet en alarm på en privatadresse oftest vil blive anset til sikring af private værdier.

Som John nævner det, så kan der måske blive en delvis andel til erhverv, hvis der er et reelt kontor på privatadressen, som opfylder betingelserne for fradrag af kontor på privat bopæl.

Et af kriterierne for fradrag af kontor er, at hovedparten af virksomhedens indkomst relaterer sig til kontoret, hvilket formentlig ikke er tilfældet her.

Hvis man alligevel foretaget fradraget i ApS'et, og dette ikke godkendes af SKAT, så vil man risikere at blive beskattet efter reglerne for "maskeret udlodning".

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

nyt ord for mig - maskeret udlodning - omend let fatteligt. Prøvede lige at google, men kan ikke rigtig se hvad det betyder  Udbytteskat er det jo næppe da det ville kræve udbytte efter reglerne med GF og alt, men hvad er skattekonsekvens hvis skat mener noget er "maskeret udbytte"? Er der en eller anden generel regel

Jeg ved aktionærlån kan være rigtigt skidt da man kan få personlig skat uden selskabet får fradrag (om jeg har fattet det) men hvad sker her ved maskeret udbytte?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

nyt ord for mig - maskeret udlodning - omend let fatteligt. Prøvede lige at google, men kan ikke rigtig se hvad det betyder  Udbytteskat er det jo næppe da det ville kræve udbytte efter reglerne med GF og alt, men hvad er skattekonsekvens hvis skat mener noget er "maskeret udbytte"? Er der en eller anden generel regel

Jeg ved aktionærlån kan være rigtigt skidt da man kan få personlig skat uden selskabet får fradrag (om jeg har fattet det) men hvad sker her ved maskeret udbytte?

vh John H

Hej John

Den korte og mest forståelige version af begrebet "maskeret udlodning" er, at der reelt bliver tale om en dobbeltbeskatning i stedet for et fradrag.

Den omtalte udgift afholdt af et selskab, som reelt er selskabet uvedkommende ændres til ikke at være fradragsberettiget. Kapitalejeren beskattes herefter af det samme beløb efter reglerne for udbytte. 

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at beskatning bliver, at kapitalejeren får tillagt beløbet som personlig indkomst, og så bliver skatten mere end udbytteskatten. Ydermere skal der også beregnes rente såfremt resultatet bliver at  kapitalejer kommer til at skylde penge til firmaet.

Når man driver et A/S eller Aps, skal man som kapitalejer være meget påpasselig med, at selskabet IKKE kommer til at betale noget som helst der er af privat karakter.

Det er jo ikke noget problem, hvis firmaet skylder kapitalejeren penge, men den modsatte vej, er blevet et stort problem, som nævnt ovenfor. Dette er også et problem, hvis revisor ved udarbejdelse af årsregnskabet,  finder bilag som INTET har med firmaet at gøre.

Så lad være med at "låne" penge i firmaet, det koster alt for meget, og revisor er forpligtet til at foretaget ovenstående rettelser jf. SKAT, 

hilsen

Doris

 

    

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

brilea:
Jeg mener at beskatning bliver, at kapitalejeren får tillagt beløbet som personlig indkomst, og så bliver skatten mere end udbytteskatten. Ydermere skal der også beregnes rente såfremt resultatet bliver at  kapitalejer kommer til at skylde penge til firmaet.

Hej Doris

Jeg kan ikke rigtig få det til at passe, hvordan udbytte (aktieindkomst) bliver til personlig indkomst?

Statuering som maskeret udbytte bevirker netop, at selskabet ikke får fradrag for udgiften og kapitalejeren beskattes med udbytteskatten. Samtidig bliver det samme beløb anset for et skattepligtigt tilskud i selskabet, således selskabet faktisk får en indtægt for beløbet, som så er modsvaret af omkostningen til udbyttet.

brilea:
Så lad være med at "låne" penge i firmaet, det koster alt for meget, og revisor er forpligtet til at foretaget ovenstående rettelser jf. SKAT, 

Dette er ikke korrekt! Hvis der er tale om et selskab med en revisorerklæring med sikkerhed (revision eller review), så skal den godkendte revisor medtage eks. et ulovligt aktionærlån i erklæringen under supplerende oplysninger.

Der er ikke nogen objektiv indberetningspligt til SKAT, udover der på selskabets selvangivelse skal anføres, at der er supplerende oplysninger i revisorerklæringen i årsregnskabet under feltet "Overtrædelse af selskabslovgivningen".

Tonny

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)