Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VAT nummer registrering, hjælp.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er ved at registrere mig hos en wholesaler i England, og de spørger om mit VAT nummer, som er mit CVR-nummer med DK foran, så i mit tilfælde DK- 35327150.

Men de skiver så "that number is not coming up on the VIES site for me", og når jeg så søger på f.eks. set her site: http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vatResponse.html så siger den at nummeret ikke er registreret. 

Har i en forklaring på dette? 


Tak alle sammen 

:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle ikke være fordi du ikke er momsregisteret? 

Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

ahhh selvfølgelig. Så kan jeg ikke fratrække momsen fra England, men slipper for at sætte moms på varen her i DK. Tak! :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står jo at man skal kontakte SKAT såfremt nummeret er ugyldigt.  hvorfor er det lige du ikke gør det?

Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Christopher:
ahhh selvfølgelig. Så kan jeg ikke fratrække momsen fra England, men slipper for at sætte moms på varen her i DK. Tak! :)

Jeg ved ikke om jeg misforstår dig, men når du ikke har et VAT nummer, så skal du betale moms når du køber i England, eller i et andet EU land. Men du skal også opkræve moms når du sælger i Danmark, med mindre du tjener under 50.000 kr pr 12 måneder.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer har CVR men uden moms registrering og af den grund er hans nummer ikke i momssystemet og han skal betale engelsk moms ved importen og ikke selv lægge moms på ved salget og så bare være opmærksom på, at han skal momsregistrere sig så snart han kan ha forventning om 50.000 kr omsætning/salg indfor 12 mdr periode, som MOMSPLIGT 

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis John, tak for præciseringen!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)