Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke krav gælder når jeg handler med en privat person?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 22
Fra  Watch Us I/S Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har for nylig startet virksomhed op, og har stødt på forskellige problemer mht. til køb af privat person med henblik på videre salg.

Når vi køber af en privat person, hvilke ting skal vi have sørget for mht. til faktura osv.

Mvh.

Jonas 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare sørge for et købsbilag hvoraf det fremgår hvem sælger er, navn og adresse - tingen du har købt og prisen - uden moms. Andet er der ikke hvis det er alm køb og ikke noget du vil brugtmomsordning på

Du skal overveje om du vil bruge brugtmomsordningen som kan være lidt kompliceret hvis du er helt ny i moms, men læs evt her BRUGTMOMSORDNINGEN som betyder at du kun har moms på fortjenesten, men den skal bruges 100% efter alle regler - inkl flere krav til købs og salgsbilag, ellers kan det koste

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Principielt enig med John

I henhold til SKAT, så er denne vejledning til brugtmomsordningen enkel at forstå

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064614&vId=0

Heraf fremgår, hvordan et "Afregningsbilag" skal udformes:

Afregningsbilag ved køb

Hvis du køber en vare af en privatperson eller en ikke-momsregistreret virksomhed, skal du udstede en faktura på købers vegne. Sådan en faktura kaldes et afregningsbilag.

Afregningsbilaget skal indeholde følgende oplysninger:

  • Fortløbende nummer eller tilsvarende identifikation.
  • Udstedelsesdato (fakturadato).
  • Sælgerens navn og adresse.
  • Dit navn og adresse.
  • Leverancens art og omfang.
  • Afregningspris.
  • Varens lagernummer (dette er dog ikke nødvendigt, når du bruger samlemetoden).
  • Sælgerens underskrift på, at oplysningerne på afregningsbilaget er rigtige. Hvis det ikke er muligt at få sælgerens underskrift, skal du dokumentere oplysningerne på en anden måde. Det kan fx være ved hjælp af et brev fra sælger om handelen.


Afregningsbilaget er din dokumentation for varens købspris. Hvis afregningsbilaget ikke opfylder betingelserne, kan du ikke bruge brugtmomsordningen.

Følg anvisningerne, så har du altid dokumentationen på plads. 

Tonny


Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 22
Fra  Watch Us I/S Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen, fantastisk med hurtig besvarelse herinde!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)