Vil du da dermed påstå, at du ikke har gjort dit arbejde godt nok, hvis dit produkt efter levering hackes? |
Charly Olsen:Vil du da dermed påstå, at du ikke har gjort dit arbejde godt nok, hvis dit produkt efter levering hackes?
Du ved lige så godt som jeg at det spørgsmål er sat på spidsen.
En leveret løsning i IT branchen kan ikke have et evigt liv - teknologierne udvikler sig - både for os som laver løsningerne, men også for dem som forsøger at ødelægge dem. Med det forbehold og naturligvis det aftalte/kontraktmæssige i vedligeholdelsen af løsningen, så er svaret ja.
Det er i allerhøjeste grad mit ansvar da mit arbejde der ikke er udført godt nok. Det er min umiddelbare holdning at hvis produktet udsættes for et angreb og lider skade som følge deraf inden for en acceptabel tidsramme, så er jeg så sandelig også forpligtet til at udbedre skaden. Tre dage, tre måneder - ja, måske endda op til et år (alt afhængig af løsningen) - men tre år efter, vil jeg mene at teknologierne er rendt fra løsningen og så snakker vi noget helt andet.
Nu melder OP ikke noget om hvor gammel løsningen i virkeligheden er - men at det konsekvent er ejerens ansvar (backup eller ej) er jeg dybt uenig i.