Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Par søger job i udlandet.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er et kærestepar i 30érne der godt kunne tænke os at flytte til udlandet og søger derfor job.

Vi er ikke specifikke på hvilket land det skal være og jobbet behøves heller ikke at være efter kvalifikationer, vi vil bare gerne have lidt luftforandringer.

Jeg er uddannet international socialrådgiver og har arbejdet som sygehjælper i mange år.

Min kæreste er køre ambulance og er uddannet kok og svejser.

Er der nogle der kan hjælpe os?

 

 

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

For at gøre jobsøgningen lidt mere konkret, så synes jeg I skal finde ud af hvilket land I godt kunne tænke jer at bo i. Hvilket land, kultur og klima tiltrækker jer?

Dernæst ville jeg lede efter danskere eller dansker-communities i det pågældende land, som nok kan hjælpe jer videre eller I kan så småt begynde at bygge et netværk, måske.

Alternativt kan man også "bare" rejse afsted og tage den derfra, hvis man har råd til det.

Held og lykke.

Tilmeldt 30. Aug 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa i to

Dejligt inititiv, og bestemt alt værd at komme ud og opleve verden.

Kan i ikke hvis i har lyst skrive en privat besked til mig med lidt kontakt informationer, så vil jeg da gerne komme med et jobtilbud i Asien til jer.

Glæder mig til at hører fra jer.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes en bog kaldet "Work your way around the world" som kan købes for ca 80 kr på amazon.co.uk hvis man køber den på marketplace. Det var i hvert fald hvad jeg fik den til inkl. forsendelse.

Den fortæller om hvordan man får arbejdstilladelse i de forskellige lande, giver både ideer og kontakter til forskellige jobs i de forskellige lande og en del anden information til folk der overvejer/drømmer om at arbejde i udlandet. Nogle af jobsne er så kedelige som bærplukker, men i andre lande kan man få fornuftige jobs til en okay lokal løn. Så køb eventuelt bogen og bliv inspireret.

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nemmeste ville jo være at finde ud af hvilket land i vil bo i, og derefter finde jobsites som dækker landet, ligesom vi har jobindex etc. i Danmark.

Alternativt så er det jo bare at starte fra en ende og søge efter jobs der matcher jer. Jeg har fundet et indlæg med en lang liste af links til Asiatiske jobportaler, jeg tror du kan finde lignende lister for europa, Sydamerika etc.

Mvh, Uil
Udenjob.dk 

Fra Göteborg
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Caroline Kjelsmark Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige læst i Dagens Nyheter at der er stor mangel på socialrådgivere i Stockholm. Måske var det noget?

Caroline

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Millus:
Vi er ikke specifikke på hvilket land det skal være og jobbet behøves heller ikke at være efter kvalifikationer, vi vil bare gerne have lidt luftforandringer.

Jeg kan anbefale jer Didim i Tyrkiet, eller Kusadasi. Spørgsmålet er bar, hvad I ved om Tyrkiet ( uden fordom), eller hvad I vil gerne gøre. 

Vi anbefaler Didim, til dem der holder af Middelhavsklimaet.

Hver år besøger næsten ½ million turister Didim / Tyrkiet hvor de tilbringer deres sommerferie. Temperaturen i Didim begynder at blive varmere fra april/maj måned og går fra 18°c op til 38°c i slutningen af august.

Temperaturen begynder at falde igen i september og november, hvor minimumstemparaturen ligger på 20-22°c.

Fra december til februar ligger minimumstemparaturen på 9-17°c.

Fra marts til maj ligger minimumstemparaturen fra 9–19°c. Mange pensionister er flyttet fra Europa til Didim / Tyrkiet, hvor de opholder sig næsten året rundt. Den evige sol er godtgørende for deres ve og velvære. Nogle af dem lider af luftvejssygdomme; takket være klimaet i Didim er de blevet delvist eller helt raske. Endvidere mødte vi en person fra Europa, som havde været igennem en mislykket rygoperation og var nødt til at tage 12 piller om dagen. Efter at være flyttet til Didim, var det lykkedes hende gradvist at nedsætte hendes dosis til 6 piller om dagen.

Klimaet i Didim har en positiv effekt på nervesystemet, luftvejssystemet samt leddene og der er andre fordelagtige faktorer takket været Middelhavsklimaet i Didim. Eftersom solen har en positiv effekt på vores krop og nervesystem (vitamin D), har det betydning for vores helbred generelt.

Mange pensionister er flyttet fra Europa til Didim / Tyrkiet, hvor de opholder sig næsten året rundt. Den evige sol er godtgørende for deres ve og velvære. Nogle af dem lider af luftvejssygdomme; takket være klimaet i Didim er de blevet delvist eller helt raske. Endvidere mødte vi en person fra Europa, som havde været igennem en mislykket rygoperation og var nødt til at tage 12 piller om dagen. Efter at være flyttet til Didim, var det lykkedes hende gradvist at nedsætte hendes dosis til 6 piller om dagen. Klimaet i Didim har en positiv effekt på nervesystemet, luftvejssystemet samt leddene og der er andre fordelagtige faktorer takket været Middelhavsklimaet i Didim. Eftersom solen har en positiv effekt på vores krop og nervesystem (vitamin D), har det betydning for vores helbred generelt.

Priser på leje af en lejlighed
Den gennemsnitlige månedlige netto-indtægt for folk i Didim og omegn er cirka 1000 TRY. Familierne holder sammen og støtter hinanden, så de kan spare sammen eller købe "luksus"-varer såsom et nyt fjernsyn, møbler osv.. 
Lejen for en lejlighed er generelt cirka 450 TRY; til denne pris eller 600 TRY kan du leje en ny lejlighed med en god beliggenhed, størrelse og design.

Priser på mad og drikke
Priserne på mad og drikke er lavere end i Vesteuropa; det er hovedsageligt landbrugsprodukter der er billigere; priserne er tilpasset tyrkiske lønninger. Landbrugsprodukter købes for det meste i Didim om onsdagen og lørdagen men der er et marked i Didim Akbük om fredagen. Landbrugsprodukter som kartofler, løg, tomater, dvs.. frugt og grøntsager koster cirka 0.50 - 2 TRY/kg. Kød er lidt dyrere (/kg) oksekød ca. 25 TRY; kylling ca. 5 TRY ; fisk er forskellige vinter og sommer; om sommeren er det ca. 15 TRY, om vinteren er det ca. 5 TRY. Selvfølgelig afhænger kødpriserne af fedtindholdet, kvaliteten og hvor det købes. Et kg hvidt brød koster ca. 0.75 – 1.25 TRY; kvalitetsbrød som brunt brød koster ca. 5 – 10 TRY. 
Priser på restauranter afhænger af hvor de er. Den gennemsnitlige pris på en restaurant ved stranden er 18 – 22 TRY, hvilket betyder 30 TRY/person, inkl. drikkevarer.  Selvfølgelig findes der meget gode restauranter eller kantiner hvor du kan spise meget billigere; priserne er generelt ca. 10 TRY/person.

Her vil vi give dig grundlæggende oplysninger om Didim

Med venlig hilsen

Kristian

 




Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet, det undersøger jeg.

Der er så mange fantastiske lande og kulturer som vi gerne vil opleve, at det er helt bevidst at vi ikke har fastsat hvilket land vi gerne vil hend til.

Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :) Jeg har sendt kontaktoplysninger

Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for buddet, men vi kunne godt tænke os at komme længere væk.Smile

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)