Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem er importør?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har et lille hurtigt spørgsmål.

Er der nogen der kan sige hvilke regler og love man skal kigge på, hvis man ønsker at have en webshop hvorfra man sælger et produkt via dropshipping. Leverandøren er fra et EU land og skal levere til DK.

Mit spørgsmål er egentlig om man skal betegne det som import, hvis den udenlandske leverandør sender til kunden, men kunden handler med et dansk site.

Håber spørgsmålet giver mening.

Hilsen

Løgstrup 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt efter hvad det er for produkter du skal sælge så er der forskellige punktafgifter som skal betales af importøren. Det kan også tænkes at der er noget told.

Du skal også være sikker på hvad oprindelses landet er for varerne. Din leverandør kunne jeg tænkes at sende varerne fra et toldfrit lager og dermed ikke have lagt europæsiske afgifter på.

Så det er ikke helt ligetil at svare på dit spm uden at vide hvad for varer du handler med.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Løgstrup:

Leverandøren er fra et EU land og skal levere til DK.

Mit spørgsmål er egentlig om man skal betegne det som import, hvis den udenlandske leverandør sender til kunden, men kunden handler med et dansk site.

ja det er import. Der er ikke told når det er fra EU - men kan være punktafgifter (type alkohol - cigaretter - slik) Du skal ikke importregistreres for at købe fra EU.

Jeg går ud fra, at du får regningen fra EU leverandøren og betaler den direkte

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere vinkler, hvad skal vi holde det op imod, - Bekendtgørelse af lov om erstatningsansvar..?

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 03:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Og patenter samt varemærkerettigheder............

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Søborg
Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Der er tale om alkohol, så jeg er ved at læse op på mine punktafgifter samt importregler. 

Det er virkeligt fedt at få lidt inspiration til at komme videre.

Løgstrup

Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, det er derfor at man bruger en speditør. De bør kunne samle alle tråde, sige her er det dig der hæfter, her er det importøren. Endnu bedre en advokat i international handelsret, plus en speditør og selv være inde i stoffet.

Min erfaring er at advokater ikke er dyre i længden, finder du en der ikke sender gigant regninger, er effektiv. Brug kun denne, har du venner der skal have juridisk vejledning, så lok dem over til ham du bruger. Du bliver en loyal kunde, hvor du måske kan få små sager salærfrit, - du ved små uretfærdig sager, hvor du bare ser rødt over det her teleselskab snød dig for 2.000 DKK. Du VED du har ret, erhvervsdrivende har ikke et teleankeklagenævn, eller forbrugerklagernævn.

Kørte galt i en nissan qashqai med 130 efter broen mod sjælland, ved korsør, helt ny, - produktions-fejl.. ( Der skete intet )

Hvis jeg havde mistet erhvervsevne, så ville Kærgaarden Auto have hæftet, og måtte selv lave regres mod Nissan. Her gælder den danske lov ikke, det kan lægge hele virksomheden ned, som ellers kører godt. I personlig regi, så kan du blive ruineret fuldstændigt, hvis det EU firma går konkurs.. Ingen regres..!

Håber du har IVS, eller Aps, den risiko er ikke værd at have, når den kan ligges i et selskab, for et gebyr på 6-700 kr. Er det B2B, stadig ender det som B2C, kan en forbruger vælge at stille kravet mod dig. Nu sker det ikke for dig, - det er naboen der bliver syg, får indbrud, kommer til skade, sådan tænker vi alle jo.. :-)

En eller to engangs investeringer, kan afværge en masse.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Løgstrup:
Der er tale om alkohol, så jeg er ved at læse op på mine punktafgifter samt importregler

Du skal have rigtig godt styr på afgifterne for det er 150 kr pr liter. De skal afregnes og betales hver måned. Jeg har netop været indblandet i dette for en anden virksomhed.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Søborg
Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

150 kr. pr. liter lyder som ekstremt meget. 

Jeg har læst lidt op, og har umiddelbart fundet ud af punktafgift på ca. 5 kr. pr. liter og en emballageafgift på 1,5 kr. pr. liter.

Det er dog nogen lidt kringlet regler.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal omregnes til ren alkohol. 1 liter med 22% koster ikke så meget som 1 liter med 40%

Ja der kan være emballageafgifter også alt efter hvordan det er pakket/leveret. Efter dine volumer kan det godt betale sig at have det integreret i økonomi systemet.

Alcohol er afgangs afgift og emballage er tilgang.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)