Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Nu sidder vi alle nok og slås lidt med regnskab, men jeg er i denne situation i grove træk:

Jeg har lavet et par dårlige investeringer hvor jeg har endt ud med at være nødt til at sælge billigere end jeg har købt, og det har jo kostet en del penge og ser rigtig trælst ud i regnskab, men er det bare ok, det ser sådan ud, for jeg kan jo ikke lige rette op på det..?

Jeg kan umuligt være den eneste i den situation, hvad tænker i..??

MVH Stine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så længe du har købt fra tredie part og solgt til trediepart (i modsætning til handlet med venner og familie) så du kan dokumentere, at det gav et sådan underskud, så er det fuldt lovligt at lave dårlige forretninger og årsangive et underskud der giver fradrag. Det er der desværre en del som er ude for, så nej du er ikke alene.

Skat vil jo altid hvis de vil kontrollere, kunne se af dine bilag, at du rent faktisk tabte de penge, og så er alt OK med dem. Bare du kan dokumentere alle køb og salg og de er rent fra 3. part og ikke venner

Kun hvis skat kan hævde det er en hobbyvirksomhed og du ikke driver den seriøst (bruger tid nok og gør det for at tjene penge på sigt) vil de kunne nægte fradrag for underskud, men ellers er det ikke spor usædvanligt at ha underskud i en startfase - surt, men ikke voldsomt usædvanligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du siger investeringer så lyder det ikke som en forretning du driver.

Jeg går ud fra at det er til varelager?

Du kan jo også se det lidt anderledes fx at du har solgt til købspris men stadig har omk til reklame osv. og dermed pådrager dig et tab.

Så der er mange måder at få tab på.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)